Gå til innhold

Må bare lufte litt - nervøs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skikkelig avstandsforelska i en kar ganske lenge nå, og igår klarte jeg endelig å manne meg opp til å spørre om vi skulle finne på noe sammen en dag. Han sa ja, og spurte om hva jeg hadde tenkt vi skulle gjøre. Jeg hadde helt ærlig ikke tenkt så langt, bare det å sende den aller første meldingen ga meg is i magen og svette håndflater! Jeg sa rett og slett at så langt hadde jeg ikke kommet, og at det kunne han få bestemme. (Jeg syntes jo selv jeg var veldig smart når jeg gjorde det. Det syns jeg ikke nå lenger) Han sa han måtte tenke litt, og etter det sa vi hade til hverandre. Jeg venter jo nå på at han skal sende meg en melding tilbake med hva vi evt kan finne på og når, men denne ventingen gjør meg gal! Jeg sjekker mobilen(facebook) konstant, og hver gang den blinker hopper jeg en halvmeter. Jeg vil ikke kontakte ham igjen før han har sendt meg melding, føler ballen er hos ham nå liksom. Men jeg holder på å dø av spenning. For meg er dette make it or break it, jeg har sagt at jeg vil finne på noe en dag og nå er det hans tur å vise evt interesse tilbake. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, bare få det ut liksom! Kanskje litt moralsk støtte :sjenert:

Men hva om han ikke svarer? Dette er en jeg treffer ganske ofte, på trening, i matbutikken osv. Det kan jo bli rimelig kleint om han "avviser" meg ved å drite i å svare.

Heftig nervøs neglebiting pågår :sprettoy:

Anonym poster: 94360e37a6dd1c77374d6771fb291fa4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om han føler at det er du som har ballen?

Send ei melding!!!

• Liker 1
Skrevet

Hva om han føler at det er du som har ballen?

Send ei melding!!!

Hvorfor skulle han det, han sa han skulle tenke på noe vi kunne finne på og jeg sa han skulle si ifra når han hadde gjort det. Ballen er ihverfall ikke hos meg. (?) :klo:

• Liker 2
Skrevet

Kom med forslag til han, det er gyldig grunn for å ta kontakt :blomst:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjære deg! Jeg har vært i lignende situasjon i høst, og vet akkurat hvordan du har det. Finn ut hva dere kan gjøre, og ta kontakt med han!

Endret av helloworld
  • Liker 2
Skrevet

Ja jeg ville gjort som sommee sier. Kom på noe dere kan gjøre sammen og send han en melding om det og hør om han har mulighet og at det hadde vært hyggelig. Kom da med forslag på ting, sted og klokkeslett.

Det blir ikke så kleint som du vil tro hvis dette ikke går, jeg lover. Det kommer ann på hvordan du selv velger å oppføre deg i ettertid :)

Skrevet

spør om han vil bli med på paintball! Det må jo gutter like?? :bolledeig:

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!! :) Men..jeg vet ikke helt hva vi kan finne på? Jeg har tenkt på filmkveld, men har lest (her inne så klart) at folk tenker hanky panky med en gang da.. :rolleyes: Jeg føler jeg har "mast" litt for mye på ham allerede, har alltid vært jeg som starter samtaler når det ikke er face to face osv. Om han ikke har tatt hintet til nå er han t-r-e-i-g.

Skrevet

spør om han vil bli med på paintball! Det må jo gutter like?? :bolledeig:

Det var ingen dårlig idè!! Jeg har aldri gjort det selv, er det dyrt? Hvor lang tid tar det?

Skrevet

Hm, jeg aner faktisk ikke. Har aldri prøvd. Men kjenner en som tok med en jente på paintball - første date (de kjente hverandre ikke). Og det var visst en bra date. Aktivt og gøy. Hvis det blir dårlig kjemi så er det jo bare å gjemme seg. Bokstavelig talt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er paintball noe man kan gjøre bare 2 stk da?

Ellers noen andre som har sånne geniale idèer til noe gøy vi kan finne på? :biggrin:

Skrevet

I Oslo er det korketrekkern som gjelder, eventuelt shopping.

Skrevet

Vi bor midt i verdens navle. (Bergen)

Skrevet

Hvis det blir snø - ak ned fløyen! Men det ser jo ikke ut som om det blir snø på en stund. Badeland ved siden av vestkanten. kjør på!

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være noe mer enn å gå å ta en øl, eller gå på kino. Dere kjenner jo hverandre fra før så trenger ikke være et sted hvor dere skal snakke..

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være noe mer enn å gå å ta en øl, eller gå på kino. Dere kjenner jo hverandre fra før så trenger ikke være et sted hvor dere skal snakke..

Vi kjenner ikke hverandre veldig godt, det har helst blitt mye smalltalk, og jeg vil vise min kreative side (som tydeligvis ikke er mye å skryte av når jeg må spørre om tips her) ved å komme på en aktivitet vi kan gjøre sammen - ihvertfall første gang sånn at han har lyst å møtes flere ganger for bare øl eller kaffe. Om jeg får det i havn går jeg for ølen eller kino neste gang eller gangen etter der :)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal prøve å imponere han med selve date, men heller prøve å få vist noen av dine positive sider som han kan bli tiltrukket av. Siden du allerede har gitt han muligheten, og han ikke griper den, synes jeg du skulle prøvd å invitere han med på noe casual.. at det ikke blir en date på en måte. Virker som om han ikke er helt "på", og dermed må du mykne det hele ned for å få han til å bli mer på.

Hvor kjenner du han fra? Hva snakker dere om når dere smalltalker?

Skrevet

Karaoke? På en date for noen år siden endte vi på karaoke på den verste brunpubben i byn. Supergøy :laugh:

Skrevet

Hvis det er snø, så kan dere ake, lage snømenn, dra på skitur med kakao i sekken osv.

Hvis det ikke er snø/ikke vil ut i snøen: ta en øl, dra på kino, bowling, finne en klatrevegg, dra på museum (naturhistorisk, teknisk, osv. hvor man kan se på gamle ting og trykke på knapper, eller kanskje det finnes et skikkelig sært museum der du bor?), dra på skytebane, dra til en reptilpark, stå på skøyter (hvis det er kaldt nok), dra på kafe (da kan dere bli litt kjent, men det varer ikke så lenge at det blir en laaang middag å pines gjennom hvis stemningen er laber)...

Kanskje du har en interesse som du kan dele med han?

Finn noe du liker, og så sender du han en sms med forslag, feks:

"Hei. Vi snakket om å finne på noe snart. Hva sier du til å [sett inn aktivitet] på [sett inn forslag til dag]?"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...