dobri123 Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Har lest mye om det nå, ser ikke helt forskjellem så fint om noen vil hjelpe! Også lest om svineinfluensa, gjør ikke tankene noe bedre akkurat. Så legger med liten oppsummering; For ca 2 uker siden slet jeg med kraftig hodepine og feber, det holdt på en ukes tid. Så ble jeg forsåvidt bra, selvom jeg ikke var helt på topp var ikke iallefall ikke lenger sengeliggende. Så ble sambo syk på julaften, vond hals, hoste, feber, smerter i kroppen og helt slapp. Sengeliggende to-tre dager. Nå er han bedre, men vond hals og hodepine,slapphet enda, men igår startet selvfølgelig jeg igjen!!! Vond hals-hovne mandler, feber, hodepine, slapphet, vondt i kroppen,tett nese og intens hoste hele tiden. Igår slet jeg mye med stikking i/under brystet og på samme linje i ryggen. Det ga seg med stikkingen utover dagen i dag. Er ingen vits å dra på legevakten om det er en forkjølelse som ikke kan gjøres noe med, eller influensa de ikke har noe kur imot. Er nå sengeliggende. Tar smertestillende, men det hjelper rett og slett ingenting føler jeg! -Hilsen slappen!
Silfen Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Det går visst mye mykoplasma lungebetennelse, sa noen i dag. Med stikninger i bryst/rygg så ville jeg med feber og hoste i tillegg ikke ventet lenge med å ta turen innom legen dersom det ikke bedrer seg.
dobri123 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2012 Stikkingen ga seg tidlig i dag, men resten bare fortsetter. Prøvd alt mulig smertestillende, men ingenting hjelper.
Silfen Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Du må selv, evt. sammen med legevakt, avgjøre om formen er så dårlig at du trenger tilsyn. Er formen bare ræva, men man overlever, liksom, så kan du vente og se det an et par dager. Man vet jo ofte med seg selv om man trenger legehjelp. Lytt til deg selv.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Man blir som regel mye dårligere når man har influensa enn når man har en forkjølelse og ofte er CRP'en høy ved influensa så man kan få antibiotika, men ikke alltid. Influensa trenger heller ikke å inneholde så veldig mye snørr, slim og hosting, mens en forkjølelse er alltid snørr, slim og hosting. En influensa har som regel mer langvarig feber enn en forkjølelse og man er mer bundet til sengen/sofaen. Men en forkjølelse kan være ganske ille den og. Stikkingen i brystet kan ha vært at musklene har vært anspente pga syk. Rett og slett støle muskler, og det er ofte ganske vondt og stikkende når det er i brystet. Lett å tru at det er lungene smerten sitter i. Pass på deg selv og ikke nøl ved å dra til legen, god bedring Anonym poster: d71843463c37eb94d0755c2db2dd8d9a
ninuska_ Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 (endret) og ofte er CRP'en høy ved influensa så man kan få antibiotika, men ikke alltid. Anonym poster: d71843463c37eb94d0755c2db2dd8d9a Influensa er et virus, og antibiotika har ingen virkning på influensa. Det kan oppstå bakterieinfeksjoner som følge av influensa, som lungebetennelse, men det er en annen sak Man kan få komplikasjoner etter en vanlig influensa om man er uheldig - og hvis du har plager fra brystet, så oppsøk en lege. Det er bedre å være på den sikre siden. Min lungebetennelse startet med kun litt stikking en uke etter at jeg hadde fått (svine)influensa - og det førte til at jeg ble innlagt i en uke for antibiotikaen ikke fungerte som den skulle hjemme. Jeg kan skrive under på at man ikke vil vente til det føles ut som om man får hjerteinfarkt og føler at lungen kollapser så man må hentes av ambulanse - men dette er jo kun et skrekkscenario. Endret 30. desember 2012 av ninuska_
dobri123 Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2012 Ringte legevakten nå, de sa det bare var en influensa og de ikke kunne hjelpe med stort. Smertestillende fungerer jo som sagt ikke, så søvn er vanskelig å få. Får vel bare holde ut, håpe det snart gir seg :-)
ninuska_ Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Ringte legevakten nå, de sa det bare var en influensa og de ikke kunne hjelpe med stort. Smertestillende fungerer jo som sagt ikke, så søvn er vanskelig å få. Får vel bare holde ut, håpe det snart gir seg :-) Det er mye influensa nå hvertfall, hvis det er noen trøst. Omtrent alle jeg kjenner har ligget rett ut i et par dager. Og hele familien til kjæresten + hele min. Jeg har sluppet unna enn så lenge, men det er vel bare å utsette det. Husk å få i deg masse væske. Og hvil. Selv om du ikke får sove, så trenger kroppen hvile Endret 30. desember 2012 av ninuska_
dobri123 Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2012 Ligger i senga, der har jeg holdt meg i dag! Blir jo forhåpentligvis bedre om noen dager:)
Leo Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg startet med influensa uken før jul og lurer egentlig ikke på forskjellen. De tre - fire første dagene var jeg verken snørrete eller hadde vondt i halsen, men jeg hadde høy feber og en hoste fra helvete samt veldig vondt i muskler og ledd. Å reise seg fra sengen for å gå på do var maksimal fysisk belastning og å f.eks. dusje var uaktuelt. Nå har det gått over i vanlig forkjølelse med tett nese og lettere hoste. Formen er fremdeles ikke bra, men jeg klarer fint å ta meg en dusj, lage et enkelt målitid mat, sette på en vaskemaskin etc.
Gjest tarandus Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Godt vi er flere som sliter for tida. Feber, heftig hoste (hoster til jeg brekker meg), stikking i brystet og svimmelhet er alltid like trivelig når man har juleferie Hva jeg har vet jeg ikke, men siden jeg ikke har vært kvalm og uvel vil jeg tro det bare er en heftig forkjølelse. Er litt redd for lungebetennelse e.l. siden jeg har hatt det så lenge uten bedring, men...
Gjest Is_te Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Godt å vite at man er den eneste som har væry syk i romjula. Jeg begynte med stygg hoste som ga en smertefull rygg, år og vond hals, frysninger pluss en hodepine nå og da. Nå har dette godt over, men jeg er nå konstant tett i nesa og hodet, snørrer og ligger under pleddet med en dårlig film på tvn.
dobri123 Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2012 Akkurat det samme her, er så lei nå. Syns bare det er rart legevakten ikke kan hjelpe med noe smertestillende engang. Prøvd ibux, paracette og pinex, men ingen av de gir noe forskjell. Nesa renner, feberen nærmerer seg 40, halsen er altfor sår, hodet dunker og hosten gir brekninger. Er andre omgangen på under en månede..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå