Gå til innhold

Surmaget kjerring?


Trixie

Anbefalte innlegg

Det har blitt en del personlig hets her inne.

Det skal veldig lite til for at enkelte går til angrep.

De som angriper er som oftest anonym, men navngir andre i sin surmaget kritikk.

Enkelte er rett stygge her inne. Mener at moderator bør være striks når det gjelder personangrep.

Ikke bare stoppe, men fjerne innleggene.

Mulig dette kommer fra personer med markeringsbehov og personlige problemer, men ikke la de få utløp for sin frustrasjon her inne.

Mitt forslag er at de blir utestengt. Først for en uke og blir det noe mere så blir det for alltid.

Jeg vurdere og "flytte" herifra. Det blir for fjollete. skulle tro det besto av en gjeng unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Trixie.

Ja, hva er det med oss kvinner som ikke tåler at andre tillater seg å ta litt plass?

Kanskje kan vi av og til være litt kresen i forhold til hvem vi velger å la oss krenke av.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det Jantelåven som stikker frem ganske ofte her inne? Du må ikke tro du er bedre en meg!

Kaspara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hei Trixie

Kan være enig i at det er mye dritt som blir slengt mot mange hær inne,men det er også ut i fra mine meninger mange av oss som er allt for sensetive og som over reagerer....

Det er ukjennte mennesker som lirker av seg denne dritten,hvorfor skal vi da være så nærtagene og bry oss???

Hadde det vært nær familie eller venner da kunne jeg har forstått at man reagerer så sterkt.

Disse innleggene er på godt og vondt veldig upersonlige,vi har jo ingen fjes eller munn å feste til ordene...

Selvfølgelig så blir mann mer og mer kjennt med enkelte personer hær inne og knytter et bånn til dem....

De blir til venner som mann kan fortelle vårt aller hemmligste inndre uten og fortelle dem hvem vi er og alikavel få god støtte og gode råd....

Så er det også meninger og holdninger som vi vill føle misslik mot og negative holdninger mot.

De fleste er voksen nokk til å ikke overreagere og slenge med leppa,men andre er ikke like voksen og lar seg provisere av at andre ikke har sammen oppfatningt som dem eller ikke tenker som dem.

Disse driter vi i,velger å ikke lese innlegene deres eller ignorerer ordene de har skrevet ned for vi vet med oss selv at vi er voksene mennesker som ikke lar ukjennte mennesker trykke oss ned....

Opp med nesen jenter og gutter hvor er stoltheten og selv tiliten?!

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke det innlegget rettet mot meg personlig jeg reagerer mest på.

Jeg syns i det hele tatt det beg. å bli latterlig her inne.

Det jeg reagerer mest på er innlegg fra enkelte(også med navn) til navngitte mennesker.

På en ny tråd var vel det kommet en feil overskrift i forhold til hva personen mente.

Det utviklet seg til noe grusomme greier.

Dette er ikke første gang.

Ofte kommer det fra personer som har "bodd" her lenge og vet hvilke regler som gjelder.

Det er ofte de samme personer som går igjen.

At noen er mer følsom enn andre kan så være, men det handler om å oppføre seg.

Og hadde det vært kun at noen er mer følsom og reagerer på kritikk, ja da er det vel ikke grunnlag for å stenge en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trixie.

Ja det er synd at damer ikke forstår forskjellen mellom å persontrakkasere mennesker som privatperson og angripe meningsytringer.

I starten da jeg kom, så tror jeg at jeg talte åtte tråder som kun hadde til hensikt å kaste meg ut, tråder som "kast Waco ut", "er du homo Waco"... osv...osv...

Hva skjer?

Jeg ler.

Jeg ler meg ihjel av damer som ikke klarer motargumentere, jeg morer meg skikkelig når jeg merker hvordan noen damer kommer til kort..... og jeg tenker... jeg tenker på de mannlige lederne på sytti-tallet som fikk masse usakeligheter fra damer.... og dagens ledere... som må kvotere inn jenter....

Idag blir kvinner foretrukket i noen stillinger dersom kvalifikasjonene stiller helt likt mellom en mann og en kvinne.

Det har ennå ikke hjulpet.

Hva må vi gjøre imorgen?

Foretrekke kvinner som har dårligere kvalifikasjoner enn sine menn.

Heia Norge!

Gutteklubben grei, kameraderi og hersketeknikker er fraser funnet opp av feminister.

Men er det virkelig så enkelt?

Er det den eneste årsaken at menn ikke vil ansette kvinner, eller har kvinner NOE ansvar selv?

Er det en løgn dersom jeg sier at jeg har flere venninner som bare ønsker seg guttevenner?

Waco

....kvinner kan hvis dem vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles er jeg av den formening at vi selv velger hvorvidt vi skal la oss krenke, og hvem vi skal krenkes av!!

Det er et ansvar vi må ha for oss selv. Ingen andre tar akkurat det ansvaret.

Sånne surmagede kvinnemennesker møter vi overalt, ikke bare i den anonyme sfære, sånn som her.

Selv møter jeg dem hver bidige dag. På jobben. Tuppen og Lillemor. Ganske forundelig å se hvor forutsigbart det blir. I pauser snakkes det nesten utelukkende om andre - kvinner. Ikke i positive ordelag. Neida, de kritiseres. Enten er de for mye eller så er de for lite. Kvinnelig sjef. Hun er desidert den verste. Fullstendig uproff. Hvem i huleste som kan ha respekt for sjefer som bruker sin dyrebare tid på å menge seg sosialt med sine underordnede på et skvaldreplan.

Jo Waco. Tidligere ønsket jeg og hadde nesten bare menn til venner. Det som kan bli litt problemfylt i forhold til det, er at vi alltid vil være av motsatt kjønn. Og det motsatte kjønn vil speile sitt kjønn. Altså det vil ligge en sånn seksuell udefinerbar relasjon i forhold til mann/kvinne. Dersom det er avklart, så går det greiere. Det er heller ikke ofte vennskapet holder, dersom det kommer en kjæreste inn i bilde. Min erfaring.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg er en av dem som føler meg litt skyldig i å angripe waco. Men så føler jeg og at mange av "alle damer er teite" innleggene hans er kritikk mot meg. Ikke personlig, men like fullt. Det blir unaturlig å bare la "den kategorien menneske som du tilhører er mindre verdt"-utsagn få stå uimotsagt her inne.

Dersom det blir tilfelle så føler jeg ikke lenger at det er et "sted" for meg. Det synes jeg er synd, for hittil har jeg ikke funnet noe nettsted som er like hyggelig å være på. Jeg synes det er trist når noen "kupper" et rom kun i den hensikt å forsure stemningen her. (Milla har jeg kun positivt å si om. Hun hadde kanskje en liten provokatør-rolle i det gamle forumet, men stort sett er hun bare hyggelig på en selvstendig og frisk måte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leia.

Slik jeg leser Waco's innlegg, så ser jeg flere gode poeng. En meget generaliserende form, men ikke så verst likevel. Joda, det kan provosere, men da får jeg heller takle de reaksjoner hans argumentasjon gir meg.

Jeg tolker uansett en fyr som er engasjert og aldeles ikke tanketom. Jeg må innrømme at det virker som fyren har gjort hjemmeleksen sin i mange fag. Dessuten tolker jeg mye som ren og skjær erting og det kan jo være litt morsomt. Å bruke seg med "ikke-korrekt" argumentasjon, kan jo forresten være en utfordring.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ærlig talt ikke... For meg blir de eventuelle poengene ødelagt av den hersende og totalt usaklig generaliserende tonen. Det blir umulig å ta noe av det han sier for god fisk. Litt sånn FRP fadese, være så ekstrem i sine uttalelser at ingenting blir hørt...

"Alle innvandrere er...." "Alle kvinner er..."

Du må ha svært god trening i å snakke med barn, Rita, siden du klarer å filtrere noen gode poeng ut av slikt. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Leia.

Joda, jeg kan ha god erfaring i å snakke med barn. Har to barn selv, så det er jeg vant med. Ellers ser jeg ingen sammenligning med barna og den argumentasjonsformen som brukes her.

Jeg har faktisk også sett generaliseringen, og jeg er enig i at dette blir en provoserende form. Men det vekker jo ett eller annet i oss. Og dersom jeg klarer å se gjennom det, noe jeg tildels gjør, fordi jeg velger bevisst å gjøre det, så ser jeg i alle fall en person som utgir meninger ut i fra stoff vedkommende har tilegnet seg. Jeg er overhodet ikke enig i all argumentasjon, ei heller måten det fremstilles. Likevel, kan jeg ikke ta fra vedkommende at han har noen gode poeng.

Dersom vedkommende holder seg innenfor rammene som er tillatt her, så er det jo fritt frem for hvordan argumentasjonen og meningenene uteskes. Kanskje er det sånn for eget vedkommende, at jeg bevisst velger å dra ut det som er bra, det jeg faktisk kan reflektere over og lære noe av, og deretter sile resten vekk som uinteressant.

Forøvrig så føler jeg meg som oftes ikke truffet av en karakteristikk som går på alle negative refleksjoner om kvinner generelt. Jeg kan tenkte: "Ja...ja...han om det" Jeg vet jo også at de aller fleste menn jeg kjenner in RL, tilkjennegir et mye mer nyansert syn på kvinner.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...