Gå til innhold

Beregne dessert til 7 pers.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra bildene synes jeg det ser nok ut, man skal jo ikke bli "mett" av dessert heller, men ha en søt avslutning på måltidet. Regner med dere kanskje skal ha litt kaker, godter, snacks etc. senere på kvelden også, så tror det holder med oppskriften slik den er nå!

Skrevet

Du kan også ha puddingen i 7 skåler/glass, slik at alle får sin porsjon, og hvis det er mer igjen ha det i en litt større bolle =)

Skrevet

Jeg syns det så lite ut, men nå er jeg "dessertmenneske" og forsyner meg gjerne to ganger om det er nok.

Anonym poster: d94e4ec9f10c52e833c305b3f1752493

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det så lite ut, men nå er jeg "dessertmenneske" og forsyner meg gjerne to ganger om det er nok.

Man gjør ikke det når man får det i porsjonsskåler.. :)

Skrevet

Vi skal ikke ha så mye mer utver kvelden, så lurer på m det blir i minste laget. 4 stk av de er iallefall veldig glad i dessert.. Kan jo vt lage 1,5 porsj:)

Skrevet

Vi skal ikke ha så mye mer utver kvelden, så lurer på m det blir i minste laget. 4 stk av de er iallefall veldig glad i dessert.. Kan jo vt lage 1,5 porsj:)

Jeg ville gått for 1,5 porsjon ja, for den bollen der er ikke kjempe stor, kjenner flere som har akkurat den bollen der, og det kan nok bli litt lite for 7 stk om de er dessertmennesker. Nå vet jeg jo ikke hvor mektig den desserten er men

Skrevet

Jeg ville gått for 1,5 porsjon ja, for den bollen der er ikke kjempe stor, kjenner flere som har akkurat den bollen der, og det kan nok bli litt lite for 7 stk om de er dessertmennesker. Nå vet jeg jo ikke hvor mektig den desserten er men

Den er ikke veldig mektig, så tror jeg går for 1,5 porsjon ja. Kanskje 2 også:P får se:)

Skrevet

Jeg synes det så lite ut. Jeg ville doblet den.

:-)

Skrevet

Vi var 3 voksne og to små barn 1. juledag og jeg lagde Panna Cotta av 5 dl fløte. Det hadde i hvert fall ikke holdt til 7 voksne.

Skrevet

Letet litt etter lignende oppskrifter, og fant en lik der det sto for4-6 pers. Lager da dobbel, i tilfelle:) som sagt er det flere som er veldig glad i dessert:)

Skrevet

Når vi er inne på dette her. Hvor mange kg med mandelpotet trengs til 7 pers?

Skrevet

Man gjør ikke det når man får det i porsjonsskåler.. :)

Nei det vet jeg jo, derfor syns jeg det er kjedelig med porsjonsskåler. Jeg setter pris på om man har mulighet til å ta mer hvis det er ønskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...