PepsiMax Skrevet 29. desember 2012 #1 Del Skrevet 29. desember 2012 F. eks.: Menneskets vokster. Er det virkelig noe som heter det? Blir gjentatt hele tiden i en bok jeg leser, og jeg skjønner ingenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2012 #2 Del Skrevet 29. desember 2012 Nå har jeg ingen ordbøker for hånden, så jeg vet ikke om dette ordet står der. Jeg vil tro det i ditt tilfelle betyr menneskets vekst og utvikling, i mentalt og psykologisk henseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 29. desember 2012 #3 Del Skrevet 29. desember 2012 Vokster = vekst, ifølge nynorsk ordbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 29. desember 2012 #4 Del Skrevet 29. desember 2012 Vokster = vekst, ifølge nynorsk ordbok. Jeg fant samme resultat. (Men det var også referert til som "visdom" i en diktanalyse.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2012 #5 Del Skrevet 29. desember 2012 Vokster = vekst, ifølge nynorsk ordbok. På nynorsk er det et vanlig ord, jeg tenkte på bokmål, om det også står i ordboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. desember 2012 #6 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Det står i Tanums og er forklart som "vekst". EDIT: Bokmålsordboka også: http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=vokster&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Endret 29. desember 2012 av Pawn Hearts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2012 #7 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) "Å tenk på Gud i ungdoms år, all vokster god må gro om vår, om han skal grøda gjeva..." Endret 29. desember 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiMax Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 29. desember 2012 Daså... trodde virkelig ikke dette er et normalt ord å bruke innen bokmål, men står det i ordboka, så får det vel være greit da! Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå