Gå til innhold

Så var det Grethes tur....


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Så deilig det blir med det å komme tilbake til studiedagene! Høres hvertfall sånn ut. Når du sier at du røyker mindre, så er jo det supert! Baby steps :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vært en sånn dag som jeg vil ha flere av.

Jeg tok nattbussen i natt, så jeg sov fra 8-12, for å ta igjen søvn jeg tapte på bussen. Det trengte jeg, for resten av dagen har vært meget bra. Jeg har laget rundstykker, gått en tur(har spesifisert "røre mer på meg"-forsettet til "være aktiv MINST en halvtime HVER dag". Som regel er jeg det, jeg går mye frem og tilbake til sentrum, men jeg har også noen dager hvor jeg ikke rører på meg i det hele tatt. Det er -de- dagene jeg ønsker å forandre. Turen jeg gikk var oppfriskende og deilig, og sikkert en av grunnene ti lat dagen ble bra.

Klokken 16 fikk jeg besøk av en venninne, vi lagde mat og spilte Geni, og det var så hyggelig. Hun er sånn som meg: vil bruke mindre tid på dataen, være mer sosial og bruke mindre skjerm, gå mer osv osv. Så i mrogen har vi avtalt å gå hjem fra skolen. Hun bor mye nærmere skolen enn meg, så for henne tar det ca 40 minutter. Jeg tror jeg bruker halvannen time ca, det finner jeg ut av i morgen! (jeg må faktisk gå hjem fra skolen for jeg har ikke penger til bussen... haha!)

Nå skal jeg legge meg, jeg har forelesninger i morgen så må opp i åttetiden. Det kommer til å bli tøft, for har ikke hatt på vekkerklokke på tre uker. Men jeg liker jo å stå opp tidlig, så så lenge jeg kommer meg i seng relativt tidlig så skal det fungere greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hjem fra skolen i dag! Brukte litt over en time, deilig! Vurderer nesten å gjøre det hver dag, og ikke bare når jeg er fattig - for dette var veldig deilig. Har faktisk mer energi nå enn jeg pleier etter å ha tatt bussen hjem.... Spørsmålet er bare hva man skal bruke all den energien til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLINK! Jeg har IKKE den motivasjonen. Jeg er en snylter på tbane og buss. Ikke bra :/

Det er ikke lett å finne motivasjonen. Tror ikke jeg hadde gått hjem i går hvis jeg ikke hadde følge nesten halve veien. Og for å si det sånn - når stipendet kommer er jeg redd for at det blir buss begge veier igjen, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten gått 30 min hver dag også.... I fire dager nå? Føler ikke akkurat noe fremskritt da - men håper det kommer. Håper også at energinivået stiger etter røykslutten. Må bare komme meg gjennom de neste dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Jeg var utenfor leiligheten for å ta en røyk (SYKT KALDT!!) og da jeg skulle gå opp trappene igjen var jeg så sliten. Burde kun røyke annenhver dag, som en start :S Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hjem fra skolen i dag også, tok faktisk en liten omvei for å få med meg det fineste utsiktspunktet i byen. Veldig glad for det! Brukte litt over en time, gikk mye raskere enn de tidligere gangene.

Er deilig å komme hjem og faktisk ha ENERGI. Så siden jeg kom hjem har jeg hevet i meg litt mat, støvsugd og vasket badet... Ikke dårlig, om jeg ikke tatt bussen hjem vet jeg at jeg hadde havnet i sofaen eller sengen med en gang. Det er virkelig sant det de sier, å bruke energi gir energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig et godt forbilde for januar :roser:

Åh, takk! :D Jeg vil virkelig komme i bedre form, og syns det er bedre å ta det rolig. Altså gå hjme fra skolen et par uker, istedenfor å hoppe rett på "trene 3 dager i uken"... Det hadde jeg aldri klart å gjennomføre, så jeg starter enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart tenkt! Nettopp derfor jeg ikke har laget meg noen nyttårsforsetter som handler om trening - da blir det ikke gjort. Men jeg har lyst til å komme i gang jeg også. Kanskje jeg skal gå en del jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart tenkt! Nettopp derfor jeg ikke har laget meg noen nyttårsforsetter som handler om trening - da blir det ikke gjort. Men jeg har lyst til å komme i gang jeg også. Kanskje jeg skal gå en del jeg også :)

Å gå er en veldig fin måte å få litt mosjon uten å bli dausliten... :) Men man jo ha et visst tempo for å få opp pulsen litt. Motbakker er også alfa&omega. Jeg er vant til å gå mye, har jo hund hjemme i hjembyen, men merker at jeg falt ut av den gode vanen da jeg flyttet til Trondheim. Veldig deilig å komme i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Puravida

Hei grethe91!

Så flink du er! For et par år siden hadde jeg en sånn livsstilendring som du har nå. Røykte, trente aldri, spiste masse sukker, snuste og drakk alkohol 3 dager i uken. Huff, skjønner ikke at jeg gadd å ødelegge meg selv på den måten haha. Videregående altså.

I dag er jeg snus, røyk, sukker og "alkoholfri" (drikker ca 2 ganger i måneden, tre enheter pr gang)

Kjempe deilig! Før ble jeg tungpustet av og gå opp 5 trappetrinn. Nå løper jeg i 30min i strekk.

Så det er absolutt et godt valg. Lykke til! Kanskje vanskelig nå, men du kommer ikke til å angre.

(Røykte i fem år, nå blir jeg kvalm bare av lukten. Endelig skjønner jeg hva røykehaterne mente!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Supert Puravida!

Hvordan går det Grethe? Jeg har vært røykefri i to dager :P Dårligere på treningen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har helt glamt dagboken min jeg, for det er så mye som skjer i livet mitt! Den siste uken har vært helt hinsides, så er ganske sliten egentlig.

Hatt venninne på besøk, en annen var på besøk, ting som skulle gjøres osv. Dagene flyr virkelig, er vi allerede i slutten av januar?! Føltes ut som om jeg kom tilbake til Trondheim i går, nesten!

Jeg går fremdeles hver eneste dag, ofte langt og ofte kort. Det går litt opp og ned, men er uansett deilig. Røyker fortsatt, dumme meg, jeg mistet helt motivasjonen. Studiet går til helvete, men jeg har det veldig fint sosialt. Virkelig nyter hver eneste dag!

Singellivet er det eneste som er litt uvant, bare. Jeg savner ikke HAN, men jeg savner EN. Hodet mitt er bare et stort kaos, og jeg tror det er derfor jeg ikke helt klarer å være med på studiene... Hodet bare kverner og kverner rundt alt. Men det går bedre, så jeg ser lyspunkt.

Jeg sitter jo mye mindre på dataen heldigvis, siden jeg er så sosial om dagen. Spiser fortsatt like sunt som før, og spiser lite godteri fremdeles. I dag skal jeg lage hjemmelaget lasagne, for det er det beste som finnes!! :)

Så flin du er med røykestopp, det er jo kjempebra! Kanskje jeg kan få litt motivasjon av deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

:sarkasme: hallooo? Hvordan går det med den sunne livsstilen Grethe? Jeg trente første gang på driiiitlenge i går :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Haha, Alfa, jeg har helt glemt av dagboken min her jeg. Beklager.

Ting går opp og ned! Selvfølgelig. Røyker forstatt(fydda), men har hvert fall fått til gode turer nå som jeg passer på hunden til søsteren min! :)

Uff, nei, jeg ser på bilder av fite mennesker, ser alle som jogger forbi der jeg tusler med bikkja, ser på middagen min og bare... nei. Uff. Jeg vil vil vil, men det virker som om hjernen bare kobler ut de rasjonelle tankene mine.

Teit.

Skulle man prøve på nytt, mon tro? Har en følelse av at jeg fortrengte dagboken fordi jeg ikke klarte dette så fint som jeg hadde håpet. Hrmpf.

JEG VIL OGSÅ VÆRE EN SOM KAN JOGGE EN MIL UTEN PROBLEMER :( *sytesyte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Jeg er nysingel og har planer om å se, og føle meg, FABOLOUS i sommer.

Vi starter opplegget på nytt. Kan noen kaste noe motivasjon til meg? :fnise::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg en laaang og deilig tur på litt over mila. Brukte ganske lang tid da, siden stien er for det meste skogssti og det er litt vanskelig å holde tempo der mens jeg hopper over gjørmehull og røtter. Men guri så deilig, og jeg sov SÅ godt i natt! Også lagde jeg fylte squash til middag, oh nomnom det er så godt! Og ikke så usunt heller, faktisk. Deilig deilig!

I dag blir det ikke noe turgåing, har besteforeldre på besøk og de er ikke så spreke, hihi.

Ha en fin dag, folkens! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...