Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker på å reise til island i sommer. Hva må vi oppleve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du tenker natur, kultur og/eller andre ting.

Må bare nevne viking village, en restaurant i en liten by utforbi Reykjavik. Der hadde de veldig god mat og stedet var innredet i full vikingstil, alle som jobbet der var utkledd i vikingklær og de hadde en som gikk rundt med en slags gitar og sang.

Anonym poster: 0e2dc2c64b52431e7c311539b3287bb2

• Liker 1
Skrevet

Spørs om du tenker natur, kultur og/eller andre ting.

Må bare nevne viking village, en restaurant i en liten by utforbi Reykjavik. Der hadde de veldig god mat og stedet var innredet i full vikingstil, alle som jobbet der var utkledd i vikingklær og de hadde en som gikk rundt med en slags gitar og sang.

Tenker på alt:) natur, mat, kultur osv:)

Har vert i bryllup i reykjarvik, men det eneste vi da vikk gjort en helg var blue lagoon og the pearl:)

Skrevet

Geysir og gullfoss er ganske stilig. Og museene, husker bare sagasenteret i farten. Jeg vill anbefale å leie hytte og bil(men dere trenger en bil som dere kan(og har lov til av utleiefirmaet) å kjøre på dårlige veier) og reise rundt på egenhånd. Men vet de har noen bussturer som heter sagacirkel og en til (husker ikke navnet, men gikk på naut), har ikke prøvd dem da.

Skrevet

Har ikke så mange tips å komme med, da jeg kun har vært to dager i Reykjavik, og resten av ferien på 8-dagers ridetur.

Men om du noen gang har sittet på en hest (altså klarer å sitte avslappet på, styre ved å ta i en tøyle og stoppe ved å ta i begge, noe mer er ikke nødvendig), anbefaler jeg en dagstur på hest! Avslappende og koselig måte å oppleve naturen på. :)

Ellers tok vi en tur til Gullfoss og en geysir. Morsomt å ha sett, men synes egentlig ikke sånne turistturer er så koselige. Ville heller leid en bil og kjørt rundt selv, tror jeg.

Snorklet også et sted jeg ikke husker hva heter, men det var et ganske kjent sted, på grunn av at det var ekstremt klart vann der.

Det er også et sted der man kan bade i varme kilder (eller sikkert flere). Vet dog ikke hvor nærme Reykjavik det er, for vi gjorde det midt under rideturen.

Nå ble jeg litt misunnelig altså, forelsket meg helt i Island da jeg var der, fineste stedet jeg har vært. Må bare spare opp nok penger til nok en reise dit. :)

Skrevet

Regner med du skal bo i reykjavik om du drar?

Hvis jeg var deg ville jeg leid meg en bil, så kjørt rundt i hele landet fra sted til sted og tatt inn på hoteller langs veien. Det er så utrolig mye kjekkere! Langs veien rundt hele island så er det skilt med kart der det står anbefalinger av hva du bør sjekke ut på veien av historiske ting og mye annet. Så kan du søke deg opp på nettet også om museumer du kan besøke langs veien. og ikke minst alle de fantastiske fossene på veien, der har du verdens kraftigste foss og en av verdens lengste fosser osv også de typiske små bygdene og byene du kjører gjennom.

Om du reiser så er det absolutt en anbefaling fra min side.

Om du vil bli værende i reykjavik så tilbyr hotellene der guidede turer der du blir hentet på hotellet og kjørt dit du skal av arrangørene. da har du hvalsafari, det er veeeldig morro! og du kan ri på islandshest som er sterkt anbefalt! og penismuseet, og nasjonalmuseet må du se og 871 +- tror jeg det het, også ett museum om historie osv. hvis du vil spise en god middag så drar du på perlan, men de har også mange andre gode resturanter i byen.

God tur!

Gjest Sunshine22
Skrevet (endret)

Det er mye spennende å se på Island:) Da jeg selv var der i fjor, var vi med på både sauesanking ved Selfoss ( par timer kjøring øst for Reykjavik) og hvalsafari! Fantastisk morsomt å se hval:)

Et stopp innom Gullfoss og Geysir anbefales også :)

Jeepsafari og langtur med islandshester var også noe vi ønsket å få med oss:) Dette var en såkalt aktiv ferie, men vi måtte selvfølgelig innom den Blå Lagune ved Keflavik! Magisk!

Endret av Sunshine22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...