Gå til innhold

PT - er det verdt det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ingen som kan løfte vektene for deg, du må løfte de selv. Men en treningspartner vil løfte de med deg.

En PT vil sørge for at du lærer deg teknikkene, og hjelpe deg med treningsprogram, kosthold, tips og råd, osv. Når du har lært deg dette kan du selvsagt klare deg uten PT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min oppfatning av personlige trenere er at de ikke kan særlig mer enn du klarer å finne ut selv fra et kjapt Google-søk. Men jeg skal ikke si at det som ikke fungerer for meg heller ikke vil fungere for deg. Hvis du har et utbytte av å jobbe med en PT, for all del, kjør på. Trenger du hjelp med kosthold vil jeg fraråde deg å høre for mye på PTen, eller såkalte kostholdseksperter for den slags skyld, da hvem som helst kan kalle seg en kostholdsekspert. Klinisk ernæringsfysiolog derimot er en beskyttet tittel som krever et 5-årig masterstudium.

Du kan ikke bare google deg frem til riktig teknikk. Du kan finne videoer og slikt, men for å vite nøyaktig hva akkurat du må endre på for å få bedre teknikk må du ha noen som faktisk kan se når du trener. Dessuten vil du få en ekstra push fra en PT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...