Gå til innhold

PT - er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å få litt start-hjelp av en PT, enten på elixia eller sats.

Hvor mange timer trengs, hva koster dette, og er prisen verdt det i forhold til utbyttet? :)

Det er snakk om at jeg har noen kilo ekstra jeg vil ta av....

Anonym poster: 9b011f1fe0ce7c40194602c9275baee4

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

Har du råd til det er det vel verdt pengene. Gir en enorm fordel i starten.

Skrevet

Jeg har hatt veldig godt utbytte av mine timer med PT! Veldig god starthjelp, og veldig greit med oppfølging etterhvert. Nå i det siste har jeg fått PT-timene gratis fordi jeg kjenner han veldig godt, men han PT'en jeg hadde først, skulle ha 2000 kr for 3 timer a' 55 min. Absolutt verdt hver eneste krone! :)

Gjest Adagietto
Skrevet

Kr 300,- for 25 minutter. 6 ganger for 1500,-

Som fersk innen vekt-trening har jeg hatt veldig god bruk for PT: Med henhold til teknikk, mengde, muskelgrupper, apparater og kosthold. Det er en kjempefin investering - i god helse! :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Si jeg velger 18 PT-timer da, over hvor langt tidsom får jeg disse? :P Mange dumme spørsmål på en gang, men ;)

Skrevet

Takk for svar! :)

Si jeg velger 18 PT-timer da, over hvor langt tidsom får jeg disse? :P Mange dumme spørsmål på en gang, men ;)

Vil tro dere finner ut av det sammen, alt ettersom hva som passer deg best :)

Skrevet

Ikke i det hele tatt. 10 000 kr rett i dass.

Anonym poster: a242ddcc8da34e737c63476c0454d452

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har hatt kjempeutbytte av PT-timer. Egentlig har jeg rent mye tidligere - løpt og trent litt styrke. Jeg hadde lyst til å lære mer, bli jaget ut av komfortsonen og komme meg et steg videre. Har kommet ti steg videre, lært masse og fått mye inspirasjon til å fortsette.

Hadde PT-timer én gang pr. uke i høst og skal definitivt fortsette med det til våren. Vel verdt det, synes jeg.

De som ikke har hatt utbytte av PT-timer har nok ikke fått med seg at det ikke er nok å bestille og betale en PT for oppfølgning, man må også yte litt selv. :)

Skrevet

Ikke i det hele tatt. 10 000 kr rett i dass.

Anonym poster: a242ddcc8da34e737c63476c0454d452

Jeg velger å overse det der, sånn inntil det eventuelt kommer en begrunnelse :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg velger å overse det der, sånn inntil det eventuelt kommer en begrunnelse :)

Enkelte glemmer at man må yte litt selv også, ikke bare overlate alt til PT'en. Du kan trygt overse det. :)

Skrevet

For å komme i gang, få innspill til øvelser og veiledning til forskjellige øvelser om du er usikker, så er PT flott.

Hvis du ikke har treningspartner til vanlig så kan også PT være med deg å sikre på tunge øvelser, og motivere/presse det siste utav deg. En god partner under styrkeøvelse kan utgjøre veldig mye for en styrkeøkt. Spesielt om du har vanskelig for å ta det helt ut selv.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror det er greit å forsøke den gratis treningsveilederen du får på Sats. Ikke utdannet PT, men kan mye om hva som er funksjonell trening.

Et lite obs her, er at det i alle fall på den Sats jeg trener, kan man få en treningsveileder gratis, selv om denne har utdanning som PT. :)

Skrevet

Takk for svar folkens..

Jeg kommer til å gå for PT, men jeg kommer ikke til å kline til med 18 timer med en gang. Regner med jeg tar 6 timer først, så kan man kjøpe seg fler etterhvert hvis man merker at utbyttet er tilstede :)

Skrevet

Jeg tror det er greit å forsøke den gratis treningsveilederen du får på Sats. Ikke utdannet PT, men kan mye om hva som er funksjonell trening.

Et lite obs her, er at det i alle fall på den Sats jeg trener, kan man få en treningsveileder gratis, selv om denne har utdanning som PT. :)

Hos SATS skal alle veiledere nå ha PT-utdannelser, prosessen mot det har i alle fall startet. Men man kan fortsatt få gratis treningsveiledning, bare at man nå får det av en med PT-utdanning slik du sier.

SATS startet også med SATSYOU i høst, som er et åtte ukers program med oppfølging av PT. Dette er gratis for nye medlemmer som melder seg inn nå :)

Skrevet

Det er ingen som kan løfte vektene for deg, du må løfte de selv. Men en treningspartner vil løfte de med deg.

• Liker 1
Gjest brutal mann
Skrevet

En PT er som en psykolog, hjelper ikke en dritt om du ikke vil jobbe med endringene selv, men fantastisk som motivator der du selv er villig til å gjøre en innsats.

Skrevet

Hos SATS skal alle veiledere nå ha PT-utdannelser, prosessen mot det har i alle fall startet. Men man kan fortsatt få gratis treningsveiledning, bare at man nå får det av en med PT-utdanning slik du sier.

SATS startet også med SATSYOU i høst, som er et åtte ukers program med oppfølging av PT. Dette er gratis for nye medlemmer som melder seg inn nå :)

Skal forhøre meg litt så fort det åpner igjen på nyåret. Sett på det SATSYOU-greiene, men jeg er redd den oppfølgingen ikke er helt det jeg ser etter. Men tusen takk for tips!! :)

Det er ingen som kan løfte vektene for deg, du må løfte de selv. Men en treningspartner vil løfte de med deg.

En PT er som en psykolog, hjelper ikke en dritt om du ikke vil jobbe med endringene selv, men fantastisk som motivator der du selv er villig til å gjøre en innsats.

Jeg mener på ingen måte at noen skal trene for meg. Men jeg trenger rett og slett hjelp til å gjøre ting riktig. Trening og kosthold er faktisk litt vanskelig å sette seg inn i, og det er mange steder en kan trå feil, og ved å trå feil mister man motivasjonen, fordi man ikke når de målene man har satt seg (målene kan også være urealistiske i forhold hva som er fysisk mulig også). Jeg trenger enkelt og greit veiledning til å begynne med :)

Samtidig vil jeg ikke at en PT skal stå å fortelle meg hva han har lest i bøker, for å lese bøker klarer jeg selv. Jeg vil at han eller hun skal se hva som er realistisk for meg å oppnå i løpet av en gitt periode, og hvordan jeg når de målene.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tidligere har fått "oppfølging" av det slaget jeg nevnte først - en fyr som printa ut et helt random treningsopplegg og viste meg øvelser for så å fortelle meg at jeg skal gjøre dette annenhver dag, i tillegg til litt kondisjonstrening. Selv om jeg nevnte utallige ganger at jeg har problemer med et kne som MÅ hensyntas tok han ikke hensyn til dette over hodet, selv om jeg trodde han hadde gjort det, noe som resulterte i at kneet mitt ble værre.

Dette er den typen oppføling jeg fikk GRATIS ved å melde meg inn. (les: tilsvarende som YOUSATS). Jeg bare lurer på om oppfølgingen er bedre dersom man betaler for det?

Muligheten til å klage er jo større dersom en betaler, og en ikke får noe utbytte av det. Men knær får jeg ikke utdelt flere ganger nå, og jeg akter ikke å ødelegge det mer nå, så det er ikke rom for å ta noen sjanser.

Skrevet

Og jeg fikk såklart oppfølGing, ikke oppføling, hehe ;)

Skrevet

Min oppfatning av personlige trenere er at de ikke kan særlig mer enn du klarer å finne ut selv fra et kjapt Google-søk. Men jeg skal ikke si at det som ikke fungerer for meg heller ikke vil fungere for deg. Hvis du har et utbytte av å jobbe med en PT, for all del, kjør på. Trenger du hjelp med kosthold vil jeg fraråde deg å høre for mye på PTen, eller såkalte kostholdseksperter for den slags skyld, da hvem som helst kan kalle seg en kostholdsekspert. Klinisk ernæringsfysiolog derimot er en beskyttet tittel som krever et 5-årig masterstudium.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...