Gå til innhold

Når skal vi ha vielsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i slutten av september neste år og har muligheten til å velge vielsen kl 13:00 eller kl 14:30. Vi prøver å veie for og imot men jeg lurer på om noen har innspill som kan hjelpe oss? Det er ca 10-15 min å kjøre mellom kirken og festlokalet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns 13 er passe, da blir det mer tid til fest og moro sammen med gjestene dine. men det kommer så klart an på hvordan du ser for deg festen, hvor mange dere blir og sånn :)

har du vielse 14.30 har du maaaaasse tid til å pynte deg, men du vil sannsynligvis ha en del dødtid også ... tid til å trippe nervøst omkring hihi :)

vi skal ha vielse 11.45.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal ha vielsen kl.15 fullstendig tilpasset meg som b-menneske og en haug med jenter som skal friseres som små engler. :-D

vi har lyst på mest mulig fest, minst mulig bordsetting. Er i tankeboksen om å ta fotografering før vielsen.

Skrevet

Vi hadde vielsen vår kl 15, det var perfekt for oss! Jeg ville gått for 14.30.

Skrevet (endret)

vi har vielsen kl 14, var kun det klokkeslettet som var ledig denne dagen.. syns igrunn det er litt seint jeg, kunne tenkt meg kl 12. men falt da på den beslutningen at da ber vi ikke kaffegjester - da får alle være med på alt, slik at det ikke blir noe stress (ala å nå må vi skynde oss, kaffegjestene kommer om en halv time).

med sein vielse har vi ihvertfall god tid til å gjøre oss klar, både med sminke og hår - og sikkert litt tid til å trippe nervøs rundt ;)

red: jeg var også inne på tanken å ta bildene før vielsen, men det ville ikke sambo være med på :P han ville se meg i brudekjolen for første gang når jeg kom opp midtgangen. men om dere syns det er greit å ta bildene før vielsen, så sparer dere jo litt tid da!

Endret av lisha
  • Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi hadde vielsen vår kl 15, det var perfekt for oss! Jeg ville gått for 14.30.

gratulerer som gift!

Hadde dere fotografering før eller etter? Og ble det mye dødtid for deg som brud?

Innbiller meg nemlig at ting går litt mer i ett, og at det blir festlig lenger enn ved en tidlig vielse. :-)

Skrevet

Vi hadde vielsen kl 14.00 så jeg ville gått for 14.30. Men dette er jo helt etter hva en selv ønsker. Selv likte jeg å ha bedre tid om formiddagen til å være sammen med gjestene og spise lang frokost osv (vi bodde alle på hotell), og festen blir jo lang uansett da. Så for meg hadde valget vært lett; heller 1,5 t senere enn tidligere.

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl.15 fullstendig tilpasset meg som b-menneske og en haug med jenter som skal friseres som små engler. :-D

vi har lyst på mest mulig fest, minst mulig bordsetting. Er i tankeboksen om å ta fotografering før vielsen.

Vi vil gjerne ha fotograferingen etter vielsen, og dette er grunnen til at vi tviler litt på tidspunktet. Er redd det skal bli litt stress, men samtidig så er det som du sier veldig deilig å ha god tid før også :)

Skrevet

Vi hadde vielsen kl 14.00 så jeg ville gått for 14.30. Men dette er jo helt etter hva en selv ønsker. Selv likte jeg å ha bedre tid om formiddagen til å være sammen med gjestene og spise lang frokost osv (vi bodde alle på hotell), og festen blir jo lang uansett da. Så for meg hadde valget vært lett; heller 1,5 t senere enn tidligere.

Vi kommer ikke til å se gjestene før vielsen (kun de nærmeste og involverte i planleggingen), men jeg ser hva du mener. Vi ønsker fotografering (ute) etter vielsen og jeg er usikker på når det blir mørkt så sent i september. Dette er en av årsakene til tvilen vår :)

Skrevet

gratulerer som gift!

Hadde dere fotografering før eller etter? Og ble det mye dødtid for deg som brud?

Innbiller meg nemlig at ting går litt mer i ett, og at det blir festlig lenger enn ved en tidlig vielse. :-)

Ja, at det blir en lang dag og man bli tidligere sliten mener du? Den tanken har slått meg også.

Skrevet

for meg hadde det vært heeeeelt feil å ta bildene før vielsen, jeg villa for alltid tenkt at vi faktisk ikke var gift hver gang jeg så på bildene. jeg sier ikke at det er feil for alle så klart, men for meg er det feil.

dessuten vil jeg ha mest mulig tid til å nyte dagen som gift sammen med mannen og gjestene, og foretrekker derfor tidlig vielse fremfor masse tid til selvpynting før vielsen :)

Skrevet

for meg hadde det vært heeeeelt feil å ta bildene før vielsen, jeg villa for alltid tenkt at vi faktisk ikke var gift hver gang jeg så på bildene. jeg sier ikke at det er feil for alle så klart, men for meg er det feil.

dessuten vil jeg ha mest mulig tid til å nyte dagen som gift sammen med mannen og gjestene, og foretrekker derfor tidlig vielse fremfor masse tid til selvpynting før vielsen :)

Jeg ønsker heller ikke å ta bildene før etter at vi er gift. Godt poeng med tanke på å nyte mest mulig tid av dagen sammen med mann og gjestene! Ja, der tror jeg du overbeviste meg :)

Skrevet

:)

det finnes sikkert gode argumenter for begge alternativer, alle må velge det som passer best for en selv :)

Skrevet

Som gjest ville jeg ha foretrukket 14:30. :)

Skrevet

og jeg ville foretrukket 13 som gjest også, så kan man reise tidligere hjem :)

Skrevet

og jeg ville foretrukket 13 som gjest også, så kan man reise tidligere hjem :)

Åh, gosh. Hjem er det siste jeg vil om jeg er i et bra bryllup!

Skrevet

Åh, gosh. Hjem er det siste jeg vil om jeg er i et bra bryllup!

joda, veldig sant. men om det er bra gjør det jo ikke noe om det begynner tidlig og dermed varer lengre. men om det er ultrakjipt eller man er veldig sliten er det greit at kakeskjæringen er før kl 23 lissom :)

Skrevet

Det er da ikke store forskjellen på hjemreise om det starter kl 13 eller 14.30. Forskjellen blir jo hvor lenge gjestene evt må vente før middagen. Jeg har aldri vært i bryllup hvor middagen starter kl 16.00. I så fall må det være unntaket.

Anonym poster: dbb634cf91d67a6561bd823797d05e5c

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke store forskjellen på hjemreise om det starter kl 13 eller 14.30. Forskjellen blir jo hvor lenge gjestene evt må vente før middagen. Jeg har aldri vært i bryllup hvor middagen starter kl 16.00. I så fall må det være unntaket.

Anonym poster: dbb634cf91d67a6561bd823797d05e5c

Om vi velger kl 13 så ser vi for oss tidskjemaet ca slik:

Kl 13 - Kirken

Kl 14 - reise fra kirken for fotografering (dette tar fort to timer med kjøring)

Kl 16 - Oppmøte på festlokalet for gjestene, med snacks og drikke

kl 17:30 - Middag

Så mitt neste spørsmål da er: Blir det dumt å ha to timer mellom kirken og oppmøte på festlokalet? Man er avhengig av transport, enten kollektivt eller bil, men det tar kanskje 15 min dersom man kjører direkte. Jeg føler litt på å overlate gjester til seg selv så lurer på hvordan vi kan løse det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...