AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Jeg har i 2 år hatt en vanskelig tid i forhold til familie. Faren min forlot meg og mine søsken og flyttet til utlandet. Etter dette har jeg slitt mye psykisk. Har gått til en gestaltterapaut knyttet til skolen og snakket. Kjenner at jeg må ha kontroll over mye. kontroll over samboeren min, kontroll over broren min, kontroll over mine småsøsken og kontroll over min mor jeg kjenner at jeg har blitt gal og trenger noen å snakke med, mer en psykolog som jeg kan gå jevnlig til. Noen som har tanker rundt dette? det sliter meg ned Anonym poster: cb7ce3c91e05d71090a38ba3acf3b6ac
Gjest Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Kontakt fastlegen og be om henvisning til DPS poliklinikk for samtaleterapi. Det kan ikke være godt å ha det slik for deg og det må også være slitsomt å ha deg rundt seg når du hele tiden skal kontrollere de. Om du synes det er vanskelig å få sagt alt du vil til fastlegen, kan du skrive det ned på forhånd og la ham/henne lese det. Da kan du tenke over setningene og hva du vil skal frem.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Kontakt fastlegen og be om henvisning til DPS poliklinikk for samtaleterapi. Det kan ikke være godt å ha det slik for deg og det må også være slitsomt å ha deg rundt seg når du hele tiden skal kontrollere de. Om du synes det er vanskelig å få sagt alt du vil til fastlegen, kan du skrive det ned på forhånd og la ham/henne lese det. Da kan du tenke over setningene og hva du vil skal frem. Tusen takk for råd Har aldri hørt om DPS før.. søkte og det så ganske "alvorlig" ut.. tenker på medisinering og slikt.. jeg er ikke syk, men jeg føler at jeg ikke tar alt helt med ro, slik jeg burde. Trenger kun noen å snakke med for å løse opp i tanker. kognitiv teraput ser på hvordan DU kan endre deg, men tror det ligger mer bak.. Anonym poster: cb7ce3c91e05d71090a38ba3acf3b6ac
Gjest Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 På en DPS jobber det både psykiatriske sykepleiere, psykologer, leger og psykiatere. Hvis du blir henvist, vil du bli kalt inn til en innkomstsamtale der de kartlegger problemene dine. Selv om du går på en DPS, er ikke det det samme som å bli medisinert. Medisinering er i de aller fleste tilfellene frivillig fra pasientens side i Norge i dag.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 På en DPS jobber det både psykiatriske sykepleiere, psykologer, leger og psykiatere. Hvis du blir henvist, vil du bli kalt inn til en innkomstsamtale der de kartlegger problemene dine. Selv om du går på en DPS, er ikke det det samme som å bli medisinert. Medisinering er i de aller fleste tilfellene frivillig fra pasientens side i Norge i dag. Supert skal nevne dette til fastlegen min når jeg får bestilt time der. har du eller noen andre erfaring med DPS? Anonym poster: cb7ce3c91e05d71090a38ba3acf3b6ac
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Supert skal nevne dette til fastlegen min når jeg får bestilt time der. har du eller noen andre erfaring med DPS? Anonym poster: cb7ce3c91e05d71090a38ba3acf3b6ac Det aller meste av behandling innen psykiatri foregår på forskjellige DPS, både poliklinisk behandling og innleggelser. Det kan kanskje høres skummelt ut å gå et slikt sted for behandling, men det er det ikke Medisinering er helt frivillig, så om du ikke ønsker medisiner kan ingen tvinge deg til det (tvang ang medisinbruk forekommer sjelden, og bare i veldig alvorlige tilfeller). Lykke til! Anonym poster: 8a8814e1cb16ec1f329481bc1ece5821
Gjest Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Alle terapeuter på DPS jobber i behandlingsteam for å kunne gi hver enkelt pasient best mulig hjelp. Dvs. at om du går til en psykiatrisk sykepleier, kan h*n rådspørre seg med psykologer og psykiatere om det er noe h*n lurer på. Om det blir snakk om medisiner, vil det komme inn en lege/psykiater som blir med i samtalen og sammen kommer dere til en konklusjon der dine meninger veier tungt. Som regel brukes tvangsmedisinering når det er snakk om psykose eller mani, når pasienten ikke vet hva som er det beste for en selv. Kan også nevne at DPS-ene har en døgnavdeling tilknyttet seg hvor dørene er åpne og atmosfæren er rolig. Her kommer mennesker som sliter med angst, depresjon eller de bare trenger litt ro og hvile rundt seg. Her må innleggelsene stort sett være planlagt, men ventetiden kan variere. nsker deg lykke til med å kontakte fastlegen, og at det ikke er for lang ventetid på DPS-en du tilhører.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå