Gå til innhold

Tett i nesen, astma?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært tett i nesen av og på i 3-4 år. Brukt mye otrivin, men hatt måneder uten, så jeg vet ikke om jeg vil si at jeg er avhengig.

Det siste året har jeg hatt mye luftveisinfeksjoner, og nå har jeg hostet i noen uker. Legen nevnte så vidt astma. Han sa jeg skal komme tilbake på nyåret hvis jeg fortsatt hoster. Hosten er blitt bedre, og jeg tror egentlig bare det var et langvarig virus, da jeg har en kollega med det samme forløpet.

I går var jeg på besøk hos noen som hadde røyket inne. Lukten var forferdelig. Og etterhvert kjente jeg at nesen min tettet seg helt, og jeg måtte gå å ta nesespray. Mener jeg også har opplevd dette med min egen parfyme et par ganger, når jeg har tatt på mye. Ble ganske overrasket over at nesen ble tett av røyklukten. Flere som har opplevd det?

Kan dette tyde på astma?

Anonym poster: e8bfef2dfbc1a54276e2b5dcc0933d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har stort sett bare brukt Otrivin om natten, svært sjeldent jeg bruker det om dagen, det er kun når jeg er forkjølet.

Skrevet

Det høres mer ut som allergi. Men astma og allergi følger jo hverandre ofte.

Men om du har astma så vil plagene sitte i luftveiene ofte med hoste (både tørrhoste og slimhoste) og tungpust. Astma vil også føre til at slimhinnene dine i hele kroppen (og da nesen) blir fortere hovne og du vil trenge nesespray fortere.

Men som sagt så høres dette mer ut som allergi. Parfymeallergi og allergi for røyk er ganske så vanlig.

Anonym poster: e7dffc57a88cf73979c8a8c4a0abf7fd

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har allerede pollenallergi, fikk det da jeg var ca 22 år (er 28 nå), så godt mulig jeg har blitt allergisk mot mer. Føler meg ikke tungpustet, men hoster endel. Både tørr og slim.

Skrevet

Tørr inneluft på vinteren? Fikk luftfukter til jul og vips har jeg slutta å nyse! :)

Anonym poster: e2dede4605c99f756819774da4ef10ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...