ablaze Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Fullammer og sliter med treg mage og rifter bak. Prøver å drikke så mye vann som mulig, men noen dager blir det ikke så mye. Har nå spist opp en halv liter Laktulose ved 15 ml morgen og kveld. Likevel sliter jeg med at jeg revner bak når jeg går på do. Ønsker derfor tips som har hjulpet dere som har vært i samme situasjon. Bør jeg få i meg noe med litt lakserende effekt? Er løsningen bare å drikke nok vann? Jeg lurer også på hvordan dere som har drukket Laktose har gjort dette - har dere tatt det en periode og så var alt ok etterpå? Eller har dere gått på det konstant? Har dere tatt noe annet i tillegg? Jeg har lest om linfrø, Biola, Fiberrik kjeks, svisker ++ Hva har hjulpet for deg?
Gjest Clafoutis Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg har også fått fryktelig treg mage av ammingen. Jeg har prøvd å drikke mye, ta en teskje linfrø hver dag, spise svisker hver dag og ta frukt og fiber-kapsler. Men det eneste som hjelper er Duphalac (lactulose), og jeg har gått på det sammenhengende i snart et år siden jeg slet med treg mage også i graviditeten. Jeg tar et fullt målebeger morgen og kveld, så det blir nok mer enn 15 ml, men dersom jeg tar mindre blir magen steinhard med én gang igjen.. Jeg kan derfor dessverre ikke hjelpe deg så mye, ville bare fortelle deg at du ikke er alene om dette (bokstavelig talt..) dritt-problemet Endret 26. desember 2012 av Clafoutis
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Jeg tok 20 ml morgen og kveld da jeg var gravid, det holdt ikke med 15. Anonym poster: ba2cfdd80f4186259dda71e64844d8b6
Thalassos Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Jeg går på jerntabletter og har slitt med forstoppelse. Kjøpte derfor Dulcolax for å se om det fungerte, men jeg måtte rett og slett slutte, gjorde jo ikke annet enn å gå på do.. Tror ikke det er noen fare for at du revner med de for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Hadde det også slik når jeg ammet, og drakk Lactulose som deg. Hos meg gikk det ikke over før etter to måneder, og det var helt grusomt! Nesten så jeg kvier meg for å bli gravid igjen pga det... Jeg fant dessverre ingenting som hjalp, annet enn at jeg gjorde alle triksene i boka. Det kom litt tilbake for et par måneder siden, ca 4mnd etter første ga seg, men da bøtter jeg innpå med vann og grovbrød, og da gikk det heldigvis over etter en ukes tid. Helt forferdelig og ødela en del av den første tiden med sønnen min... Ser at noen har tatt Lactulose forebyggende rett etter fødsel, men det var det ingen som fortalte meg! Anonym poster: 1d1c43a95a60899420e09e5ef0e67c65
ablaze Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2012 Takk for svar! Hvor får jeg tak i linfrø? Helsekost? Jeg får komme meg til apoteket og kjøpe mer Lakrulose også.. Og så drikke vann som bare søren 😉
Gjest Clafoutis Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Du får kjøpt linfrø i alle matbutikker tror jeg, det pleier å stå sammen med bakevarer (mel osv)
ablaze Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2012 flott! da blir det nok en handlerunde i dag
ablaze Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering - sjeldent at slike tråder blir oppdatert med en løsning på problemet (!) Jeg gikk til apoteket og forklarte problemet og spurte hva jeg burde prøve. Jeg ble anbefalt å prøve et fiberkosttilskudd som heter Benefiber for å gjenopprette balansen i magen. Funker veldig bra å røre ut i varm drikke og melk som kaldt alternativ. Har tatt det to ganger per dag. I tillegg så har jeg gjort et kjemperykk mtp å få i meg vann. Jeg har nå vannflaske stående på stuebordet, i bilen, i vannholderen på vogna og ved senga. Jeg har estimert at jeg drikker ca 4L vann hver dag nå, ikke medregnet te og annen drikke. Dette inkluderer 2 x Imsdal sport hver natt. Jeg har nå smertefri (hurra!) avføring hver dag og har fått en mye bedre hverdag! Magen oppfører seg fint hver dag, så akkurat nå er alt veldig bra PS! Damen på apoteket sa at linfrø var et gammelt kjerringråd som hun ikke synes var noe vits.. Endret 9. januar 2013 av ablaze
Jadamasa Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har hatt super hjelp av linfrø, men sånn har jeg drukket 0,5 liter til hver amming og spist fiberrikt hver dag. Sunn kost og masse vann er nok det aller viktigste!
Stinelin Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 Mye vann er viktig, men jeg syntes det var vanskelig å få i seg nok. 4 liter er mye for meg, men var nok oppi den mengden en stund. Brukte Duphalac med stort hell, to fulle beger hver dag gjorde susen. Neste gang skal jeg starte mye tidligere, var ikke forberedt på problemet første gangen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #12 Skrevet 9. januar 2013 Redningen for meg var sviskeyoghurt tilsatt havrekli. Allerede etter én dag var det ikke like hardt og vondt. Anonym poster: d299fd43dcdbd93be25164ab57b798ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå