Gå til innhold

NED 10 KILO PÅ 2 MÅNEDER?E

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jente, jeg er 1.59 høy og veier nå 59 kilo. Jeg veide 73 kilo i begynnelsen av sommerferien og har tatt av meg en del. I det siste har metoden jeg alltid har brukt tydeligvis ikke fungert lenger, siden vekta har stått bom stille i langt over en måned. Kostholdet mitt består av: knekkebrød, havregrøt, tunfisk salat (uten dressing ++) masse frukt og grønnsaker, fettfri youghurt, mandler, ja dere skjønner greia... Og drikker kun vann og grønn te.

Jeg trenger å gå ned ca 10 kilo på ca 2 måneder, egentlig ikke for noen grunn men fordi det er viktig for meg og ha ett mål å strekke meg etter.

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere da det dere alltid har gjort ikke fungerer lenger?

Jeg er veldig disiplinert og har nylig fastet i to uker og levde bare på vann og grønn te (klarte ikke å snakke i fulle setninger på slutten av fasten, aldri igjen) så jeg tror jeg skal klare det meste. Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For øyeblikket rundt 1600, kommer an på hva slags trening jeg legger opp for den dagen. Men 1600 +- :)

Skrevet

Sånn er det med vektnedgang. Du gjør nok ikke noe feil, det er helt vanlig og naturlig at de siste kiloene går mye tregere å få av.

Jeg ville droppet å gå ned 10 kg på 2 mnd og heller tenkt 10 kg på et år.

Å gå ned så mye på så kort tid, når du ikke er overvektig i utgangspunktet, er ikke spesielt sunt.

Anonym poster: 6d1c143238efd8db11ec8b392a83835d

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo sant. Men trening, kosthold å se resultater har på en måte blitt det livet mitt har handlet om de siste 6 månedene. Det får liksom fokuset på alt det vonde man går igjennom på noe annet og når man ser tallet på vekten gå ned, selv om det bare er ett halvt kilo på en uke gjør at jeg føler meg sterk.

Jeg er klar over at 10 kilo på 2 mnd er alt for kjapp vektnedgang, med tanke på at man ikke bør gå ned mer enn 1 kilo i uken. Jeg blir bare så lei og vil vite hva man kan gjøre. Det må jo finner NOE som hjelper meg av noe som tydeligvis ser ut som om er trivselsvekten min.

Skrevet

Tankegangen din høres fryktelig usunn ut. Anbefaler deg å prate med noen om det, f.eks IKS.

Anonym poster: 6280d0631f5c20b489502a46b51ed41d

• Liker 5
Skrevet

Haha, jeg må le, hver gang noen snakker om å gå ned i vekt så kommer noen og skal prøve å "hjelpe" med slike lenker. Tro meg, jeg er langt fra en spiseforstyrrelse. Jeg tror ikke en som har spiseforstyrrelser spiser opptil 1600 kalorier daglig, det vil ikke gjøre noen sykelig tynn, mentalt syke eller føre til helseproblemer så lenge du ikke kaster opp maten etterpå.

Hva er det jeg har sagt som høres ut som en "fryktelig usunn tankegang"?

• Liker 1
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Jeg er også 19 år, 4 cm lavere og sist jeg veide meg (har perioder hvor jeg stopper å veie meg i frykt for hva som står der...) 54 kg. Så ganske lik situasjon. Vil ned 8 kilo på 2 måneder :)

Skrevet

Jeg er også 19 år, 4 cm lavere og sist jeg veide meg (har perioder hvor jeg stopper å veie meg i frykt for hva som står der...) 54 kg. Så ganske lik situasjon. Vil ned 8 kilo på 2 måneder :)

Lykke til! Jeg håper du klarer det. Oppdater meg :)

Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jente, jeg er 1.59 høy og veier nå 59 kilo. Jeg veide 73 kilo i begynnelsen av sommerferien og har tatt av meg en del. I det siste har metoden jeg alltid har brukt tydeligvis ikke fungert lenger, siden vekta har stått bom stille i langt over en måned. Kostholdet mitt består av: knekkebrød, havregrøt, tunfisk salat (uten dressing ++) masse frukt og grønnsaker, fettfri youghurt, mandler, ja dere skjønner greia... Og drikker kun vann og grønn te.

Jeg trenger å gå ned ca 10 kilo på ca 2 måneder, egentlig ikke for noen grunn men fordi det er viktig for meg og ha ett mål å strekke meg etter.

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere da det dere alltid har gjort ikke fungerer lenger?

Jeg er veldig disiplinert og har nylig fastet i to uker og levde bare på vann og grønn te (klarte ikke å snakke i fulle setninger på slutten av fasten, aldri igjen) så jeg tror jeg skal klare det meste. Takk for alle svar:)

Ja, det er jo sant. Men trening, kosthold å se resultater har på en måte blitt det livet mitt har handlet om de siste 6 månedene. Det får liksom fokuset på alt det vonde man går igjennom på noe annet og når man ser tallet på vekten gå ned, selv om det bare er ett halvt kilo på en uke gjør at jeg føler meg sterk.

Jeg er klar over at 10 kilo på 2 mnd er alt for kjapp vektnedgang, med tanke på at man ikke bør gå ned mer enn 1 kilo i uken. Jeg blir bare så lei og vil vite hva man kan gjøre. Det må jo finner NOE som hjelper meg av noe som tydeligvis ser ut som om er trivselsvekten min.

Jeg beklager, men jeg ser en påbegynnende greie. Jeg anbefaler å kaste den vekten og se om du er fornøyd i speilet.

• Liker 5
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Lykke til! Jeg håper du klarer det. Oppdater meg :)

Lykke til du også:)

Jeg har satt meg et mål nå, ned 8 kilo innen 1 mars. Da skal jeg på en konsultasjon vet det kommer til å motivere meg. Dessuten, sommeren kommer fortere enn man tror og da er det greit å være klar, hehe :)

Men forresten, du vet det sikkert godt selv, men du burde for all del ikke stoppe å spise igjen. Har vært der selv, og tro meg, det kan skape ganske store problemer i ettertid. Men 1600 kalorier pr dag høres mye mer fornuftig ut! Jeg prøver å trene hver dag nå, og ikke ha alt for stort fokus på mat, men samtidig være bevisst. Håper det blir bra:P

Skrevet

Jeg beklager, men jeg ser en påbegynnende greie. Jeg anbefaler å kaste den vekten og se om du er fornøyd i speilet.

s

Hadde jeg vært fornøyd i speilet så hadde jeg vel ikke laget denne tråden kjære "know it all". Fasten var en engangs greie og man må vite at man er sterk både psykisk og fysisk før man begir seg ut på den, og tro meg jeg ble godt fulgt opp. Du får tro hva du vil, og si hva du vil, men for å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg skal svare deg, unntatt at ikke alle er like flinke til å formulere seg og at du bør lese engang til og se det gjennom øynene til en 19 åring.

Skrevet

Lykke til du også :)

Jeg har satt meg et mål nå, ned 8 kilo innen 1 mars. Da skal jeg på en konsultasjon vet det kommer til å motivere meg. Dessuten, sommeren kommer fortere enn man tror og da er det greit å være klar, hehe :)

Men forresten, du vet det sikkert godt selv, men du burde for all del ikke stoppe å spise igjen. Har vært der selv, og tro meg, det kan skape ganske store problemer i ettertid. Men 1600 kalorier pr dag høres mye mer fornuftig ut! Jeg prøver å trene hver dag nå, og ikke ha alt for stort fokus på mat, men samtidig være bevisst. Håper det blir bra:P

Ja, sommeren kommer fort! Jeg tror du klarer det :-)

Er klar over at det ikke er bra, og jeg ble godt fulgt opp. Har jo gått ned en del kilo til nå, og jeg vet jeg kan klare det men er så lei av å stirre på det samme tallet uansett hvor hardt jeg trener eller hvor sunt jeg spiser.. Men kiloene skal av!

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Ja, sommeren kommer fort! Jeg tror du klarer det :-)

Er klar over at det ikke er bra, og jeg ble godt fulgt opp. Har jo gått ned en del kilo til nå, og jeg vet jeg kan klare det men er så lei av å stirre på det samme tallet uansett hvor hardt jeg trener eller hvor sunt jeg spiser.. Men kiloene skal av!

Det er bra det da, at du ikke drev med det alene og i skjul. For det kan være veldig farlig :)

Da klarer du sikkert de siste kilone også, du har tydligvis viljestyrken på plass og det er jo den som er vanskeligst å gjøre noe med som regel, så du er allerede på god vei:)

Men om du trener mye, så kan du ha fått noen muskler også? Du kan kanskje prøve å kjøpe en bukse som er litt for liten, og ha som mål å passe inn i den? For om du da går inn i den etter vært, så kan det jo være det samme med vekten om du skjønner :)

Skrevet

Det er bra det da, at du ikke drev med det alene og i skjul. For det kan være veldig farlig :)

Da klarer du sikkert de siste kilone også, du har tydligvis viljestyrken på plass og det er jo den som er vanskeligst å gjøre noe med som regel, så du er allerede på god vei:)

Men om du trener mye, så kan du ha fått noen muskler også? Du kan kanskje prøve å kjøpe en bukse som er litt for liten, og ha som mål å passe inn i den? For om du da går inn i den etter vært, så kan det jo være det samme med vekten om du skjønner :)

Ja, det var en veldig god ide! Har noen bukser her som er for små, så har veldig lyst å passe inn i de :) men du, hva er det du gjør for å gå ned i vekt?

Gjest ms_kwang
Skrevet

og jeg er 1.67 og veier 50...og jeg vil opp opp opp i vekt!

Gjest Blue Jeans
Skrevet

og jeg er 1.67 og veier 50...og jeg vil opp opp opp i vekt!

:) Folk er jo forskjellig. Men jeg er en del lavere enn deg.

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Ja, det var en veldig god ide! Har noen bukser her som er for små, så har veldig lyst å passe inn i de :) men du, hva er det du gjør for å gå ned i vekt?

Jeg tok den litt mer kjappe metoden for noen år siden, og det endte i overspising en periode. Så det jeg gjør nå er å prøve, så godt det lar seg gjøre å spise mer normalt. Eller i allefall normal menge. Holde meg til 1500 + - pr dag og trene hver dag, selvom det som regel blir en dag eller to uten trening i uken. Så blir vel mer riktig å si at jeg trener 5 TIL 7 dager i uken.

Er magen som er hovedproblemet og det er ganske stor forskjell på magen og resten, så er der det har lagt seg. Så satser jeg på at jeg har fått til en god forbedring innen 2 måneder :)

Skrevet

For øyeblikket rundt 1600, kommer an på hva slags trening jeg legger opp for den dagen. Men 1600 +- :)

Når du blir lettere vil kroppen ha et lavere behov for kcal, så kanskje du bør ligge et par 100 kcal lavere for videre vektnedgang??

....men du kjenner jo din kropp best selv, så kanskje du har en høy forbrenning. Jeg er 163 og må ligge 1300 eller lavere for å gå ned noe i vekt

Anonym poster: 358186d3ff30cf010cdec1e3ef0d734a

Skrevet

Spiseforstyrrelse tråden.....

Anonym poster: cc9496d816b660261a5951a58f81294f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...