Gå til innhold

Kompaktkamera eller speilreflekskamera?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen? Hvilken er bedre og hvorfor? Hvilken bør jeg kjøpe? Kameraet mitt er så dårlig og tenkte kanskje å slå til i romjul eller nyttårsalg med ny kamera..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Canon 500D speilrefleks, og er ganske fornøyd. Forskjellen er vell at det er lettere med et kompakt kamera, for med speilrefleks må man gjerne kunne litt med selve kameraet og innstillingene. Man må sette seg litt inn i det.

Det er lettere å ta med seg et kompakt kamera, uansett om man skal på ut på tur eller på besøk.

Personlig syns jeg bildene blir bedre med speilrefleks, enn kompakt kamera.

Anonym poster: 561b73cf36cf5f1dbc981d143619211d

Skrevet

Jeg mente systemkamera! Ikke kompakt :-)

Skrevet

Nikon D5100 m/18-55 mm VR, er dette et godt kjøp?

Skrevet

Det spørs helt hva du skal bruke kameraet til. Skal du "dokumentere" ting og ha et kamera som er lett å dra med seg, kjøp et kompaktkamera. Har du lyst til å lære deg om foto, og det ikke gjør noe om kameraet er stort, kjøp speilrefleks. Om du uansett bare har tenkt å ta bilder på auto og ikke lære deg kameraet, kan du like gjerne kjøpe et kompaktkamera.

Personlig er jeg mest glad i Canon, og jeg ville nok også valgt et annet objektiv enn 18-55, da jeg føler det har mange begrensninger. Men, hvilket objektiv man bør kjøpe kommer an på hva man skal ta bilder av.

Anonym poster: a2e8445a3a8d939b40b46d6b7696ae7e

Skrevet

Jeg skal bruke det til å kjapt ta bilder av ungene!! Tviler på at jeg skal lære meg så veldig mye, men litt vil jeg selvfølgelig måtte lære meg!

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg er glad i å ta bilder, men er ingen profesjonell fotograf. Siden kompaktkamera blir for pinglete og gir for dårlige bilder etter min smak, og speilrefleks blir litt for stort og avansert, foretrekker jeg absolutt systemkamera! Sats gjerne på et systemkamera dersom du ikke er interessert i så altfor avansert fotografering men likevel vil ha fine bilder til ettertiden. Ut i fra det du skriver tror jeg systemkamera er et godt valg. Jeg er ihvertfall storfornøyd og skal heller oppgradere til speilrefleks dersom jeg etterhvert ønsker mer avanserte greier.

• Liker 1
Skrevet

prisen på kompaktkameraene er ganske høye, til syvende og sist kan man like godt ha et speilrefleks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...