AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Jeg har en visdomstann på vei opp for tida, og må derfor være litt ekstra nøye med å skylle og rense så det ikke samler seg opp masse bakterier rundt den nye tanna før den skal trekkes. Tannlegen sa at hva som helst som fungerte desinsfiserende var fint å bruke, og på apoteket anbefalte de Corsodyl. Har brukt det to ganger daglig i ei uke nå, og jeg tror det funker som det skal, problemet er bare at jeg har fått massevis av hovne, hvite munnsår på tannkjøttet, og jeg begynner å bli ganske sår og øm på tunga også. Jeg er veldig følsom for klor (kan feks ikke bade i svømmehall pga hudreaksjoner, osv), og det står at det inneholder klorhexidin - kan det være årsaken? De på apoteket sa at Listerine, SB12 og den type munnskyll ikke funker like bra og mente jeg burde bruke noe som motvirket tannkjøttbetennelse frem til visdomstanna skal trekkes, så nå lurer jeg egentlig bare på om det er noen måte å behandle disse munnsårene på. Er litt ubehagelig å spise og sånn, og det svir endel når jeg skyller munnen, så jeg skulle gjerne blitt kvitt dem. Vet ikke om det er noen tannleger her som har åpent i romjula, og det er vel litt voldsomt å ringe tannlegevakta for noe så banalt som munnsår liksom...så da spør jeg her Anonym poster: 6207090bc3580fba8f38eee8afbe4d36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå