Gå til innhold

"Hulder" på 30++ prøver!


huldertussa

Anbefalte innlegg

Hei!

Trodde aldri jeg skulle få mulighet til å bli mamma.. Men plutselig møter jeg mannen i mitt liv og vi er klare for å slutte med prevensjon "for å se hva som skjer". Nærmer meg de "magiske" 35, alderen de sier at fruktbarheten faller.. Så jeg vil at ting skal skje kjapt!!

Oppretter denne dagbok for å få tips & råd, samt noen å dele denne spenningen med!

Spørsmål 1: når er egentlig start på syklus etter prevensjon-slutt: samme dag eller første dag med mens?

Spørsmål 2: får man eggløsning allerede den første syklusen?

Takker også for erfaringer fra de over 35 :)

Romjulsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei og velkommen :)

nr 1: første dag med mens :)

nr 2: det er umulig å si, noen bruker lang tid på å få pillene ut av kroppen. Mens andre flyter rett inn i det! Jeg kom rett i rute med en gang faktisk! Men desverre ble syklusen mer og mer ustabil med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen skal du være :D så flott at du har funnet mannen i ditt liv, og faren til dine barn (ja, for de kommer ! :D) her må jeg følge med :D lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og velkommen :)

nr 1: første dag med mens :)

nr 2: det er umulig å si, noen bruker lang tid på å få pillene ut av kroppen. Mens andre flyter rett inn i det! Jeg kom rett i rute med en gang faktisk! Men desverre ble syklusen mer og mer ustabil med tiden.

velkommen skal du være :D så flott at du har funnet mannen i ditt liv, og faren til dine barn (ja, for de kommer ! :D) her må jeg følge med :D lykke til!

Takk for svar & "følgere" :)

Blir opplyst på å lese litt rundt her.. Ser at dette er like spennende, enten man er 20 eller 35 ;-) Kun litt mer "hast" som 35?! Hihi

Aner ikke om jeg har hatt EL.. Hvis ja: mellom 20. des og 24. des en gang. Men ble ikke noe klokere på å sjekke hva som kom ut. Får kjøpe noen billigtester i januar. Men først er det nyttår.. Og første IKM!! Klemmer meg sånn på puppene at bare det lager ømme pupper.. Og symptomer;) Denne placebo-effekten..

Ps. Hvordan får man sånn link på svarene sine til dagboka? Og sånn banner nede med nedtelling ol??

Ha en fin natt og romjul! Deilig med ferie!! :)

Endret av huldertussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøvingen! Spennede tid :nigo:

Takk!! Hadde vært utrolig morsomt å få en bebis i 2013!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at jeg faktisk er i en situasjon hvor jeg kan være påbegynnende gravid!! Symptomer.. Har jo hatt omgangssyke i jula og er selvfølgelig litt uggen og ikke så lysten på alkohol. Og sliten. Rart hvordan disse "symptomene" tuller med hodet!! Innen 7 januar bør jeg ha fått TR. Men fikk antydet cyster på UL ved sjekk for noen år siden.. Så kanskje jeg er en av de som ikke har EL i hver syklus. Må absolutt kjøpe noen billigtester!

Ellers koser vi oss og nyter hverandre i romjula. Veldig fantastisk mann jeg har altså! Livet er bra :)

Er det noen som kan tipse om andre bra forumsider enn her inne? Eller er det best her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned en morsom app på min iPhone for å prøve å få litt oversikt syklus, symptomer osv.. "WomanLog Pro". Forhåpentligvis kan jeg laste ned en graviditetsapp snart ;) Ellers ikke noen særlige symptomer. Hvis jeg har hatt EL er jeg nå på DPO 7 (ca).

Dette er så spennende!!

Ps. Tar gjerne imot tips på apps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt spent.. Når man ikke har vært gravid før, vet man jo ikke hvordan det føles ;) Og siden det er første PP har jeg glemt litt hvordan en "naturlig" syklus føles.

Murrer nederst i magen og "stikker" litt. Minner meg egentlig om kommende TR. I morgen er det 1 mnd siden jeg sluttet på prevensjon. Det er mye festlig som venter en ikke-gravid også i januar, så det gjelder å se positivt på ting ;) Da er planen å kjøpe EL-tester for å lære kroppen enda bedre å kjenne.

*Krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer.. Føles ikke ut som jeg er gravid.

Følte alle dere der ute noe spesielt på kroppen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom som spådd på dag 32, altså har jeg 31 dager syklus som jeg husker :)

Jeg har bestemt meg for å logge meg av en stund.. Kjenner hodet blir litt tullete. Men jeg har lært utrolig mye på å surfe rundt her, alt fra matvarer til eggløsning. Så da tar jeg forhåndsreglene, vi koser oss og "ser hva som skjer".

Lykke til alle sammen!!

Ps. Appen jeg skrev om lenger opp er genial til å holde "track" på hva som skjer med kroppen fra dag til dag, syklus til syklus :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Fortsatt spent.. Når man ikke har vært gravid før, vet man jo ikke hvordan det føles ;) Og siden det er første PP har jeg glemt litt hvordan en "naturlig" syklus føles.

Murrer nederst i magen og "stikker" litt. Minner meg egentlig om kommende TR. I morgen er det 1 mnd siden jeg sluttet på prevensjon. Det er mye festlig som venter en ikke-gravid også i januar, så det gjelder å se positivt på ting ;) Da er planen å kjøpe EL-tester for å lære kroppen enda bedre å kjenne.

*Krysser fingrene*

Samme "symptom" på samme syklusdag.. "Stikkinger" på dag 26 (av 31). Ergo: ikke treff denne mnd heller.. Rart hvor altoppslukende dette er. Jeg må fokusere på å leve i nuet og la det som skal skje, skje. Nyte tiden med min kjære som bare oss :) Og bestille en time hos gyn, hehe. Jeg leker jo ikke prøver!!

Klem til alle dere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tiden går.. Og her er det fortsatt ikke "treff". Er inne i vår 3 PP. I løpet av den tiden har jeg lært kroppen enda bedre å kjenne. Og jeg er enda sikrere på at min kjære er mannen i mitt liv ❤ Heldigvis er ikke barn et "must" for han, så det er kun meg selv som legger press på meg selv :) Og alle som etterhvert spør fordi jeg nærmer meg de statistiske 35 der fruktbarheten går ned

Tar jeg ikke helt feil, er IKM 13. mars. Spennende som alltid! Har av en eller annen grunn veldig god tro denne gang..

Har dere troa?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...