Gå til innhold

Vondt i munnen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, ville bare fortelle om at jeg har hatt vondt bak visdomstanna øverst, og jeg sliter med å spise. Jeg ser gjennom speilet at det er sår der, men det ser ikke ut som det har noe med selve visdomstanna å gjøre. Har hatt vondt i 4 dager nå, og føler det gjør like vondt. Tannleger har ikke åpent disse dagene så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke trekke en tann eller noe, men vil bare bli kvitt smerten. Noen som har ideer på hva som kan være feilen, og hva jeg eventuelt bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det føltes ikke vondt i selve tanna, men i kjøttet

Skrevet

Jeg hadde også dette du beskriver for en stund siden. Jeg ringte tannlegen og de sa at jeg kunne holde det rent med desinfiserende munnskyll. Corsodaily kjøpte jeg etter anbefaling på apoteket. Du skal skylle hele munnen et par ganger daglig og dyppe en qtips og rengjør kun der det er vondt så mange ganger om dagen du orker. Jeg hadde det sånn i ei uke, så begynte det å gå over. Det hjelper også å ta smertestillende. Hvis ikke det går over, så må man i noen tilfeller få antibiotika. så det kan være lurt å kontakte tannlegen din. Lykke til! :-)

Skrevet

Hei, tusen takk for tips. Har begynt med munnskyll som du sier, og føler det kanskje kan hjelpe. Lege får jeg ikke kontaktet før imorgen dessverre, men håper det går over slik at jeg ikke trenger å dra til tannlegen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...