Gå til innhold

Ossen syk er jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har følt meg dårlig siden lille julaften. Var sengeliggende i hele går, unntatt en liten julefeiring som jeg klarte å dra på. I dag har jeg såvidt klart å reise meg opp fra senga for å gå på do. Det er tungt å puste og jeg hoster som om jeg hadde kols. Alt er helt tett og jeg kan verken smake eller lukte noe. Hodet vet jeg kommer til å eksplodere snart og øynene og ørene verker like mye.

Ribbeina mine kan jeg ikke ta på uten å få vondt, enda verre når jeg hoster. Jeg fryser og svetter om hverandre. Er ikke kvalm, men brekker meg når jeg hoster.

Hva kan dette være? Bare en sterk forkjølelse? Er 17 år hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha influensa, men mange mennesker misbruker ordet og sier de har influensa hver gang de er forkjølet.

Drikk mye vann, ta Ibux ved behov og sørg for å hvile deg. Uansett hva du har går det over ila noen uker og å løpe til lege for alle sånne greier er unødvendig ressursbruk.

Unntak er selvsagt om du får veldig stiv nakke (hjernehinnebetennelse), sterke smerter eller feber rundt førti. Da kan en tur på legevakten forsvares.

Anonym poster: 21fa0caedcb7627ae7fe376937d7fc8f

Skrevet

Høres ut som influensa, synes jeg.

Skrevet

Høres ut som om du har influensa. Holde sengen, ta deg en paracet og sov så mye som mulig.

For sikkerhets skyld bør du oppsøke lege om du ikke føler deg bedre om et par dager.

Og du, god bedring da! :blomst:

Skrevet

Sørg for å få nok å drikke. Om du ikke klarer å få i deg vann er det helt greit med saft, brus eller annet så lenge du får i deg væske (ikke alkohol).

Anonym poster: c249336782755da55874f60f37a459b2

Skrevet

Ossen er ikke et ord.

Anonym poster: 9a4a65824bb1243984e31f4832c81f90

• Liker 2
Skrevet

Ikke influensa, men kanskje.. bronkitt?

Eller kyssesyken?

Eller bihulebetennelse?

Stikk til legen hvis det ikke gir seg iløpet av en ukes tid :)

Anonym poster: 6bfdd7427cb12e90ffd1dab385ce7f7a

Skrevet (endret)

Ossen er ikke et ord.

Anonym poster: 9a4a65824bb1243984e31f4832c81f90

...

Endret av Fortuna Xania

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...