Gå til innhold

Leter etter en gammel TV-serie


Tabris

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kloke KG-sjeler kan hjelpe meg. Jeg leter etter en tv-serie. Dette er hva jeg husker:

1. Serien var tysk (eventuelt fra Østerrike, den var i hvert fall tyskspråklig) og handlet om en ung jente på en ballettskole som ble forelsket i sin eldre lærer.Jeg tror hun sto mellom en jevnaldrende gutt og læreren, og endte opp med førstnevnte.

2. Den ble sendt på morgenen/formiddagen i romjulen for mange år siden. Hvis jeg skal våge å gjette når, så tror jeg det var helt på begynnelsen av 90-tallet. Den gikk samme år som Narnia tv-serien fra BBC.

Ja, det var det jeg husket... ringer det noen bjeller hos noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om det er den samme som jeg tenker på og har glemt det meste fra! Jeg minnes at den var emosjonelt sterk (den traff meg), men jeg husker knapt noe av handlingen. Hovedpersonen var en jente på ca 16 år og miljøet var en skole. Språket var tysk, helt klart, for det eneste jeg husker, var en scene hvor hun igjen hadde prøvd å få oppmerksomhet fra denne læreren som hun var forelsket i, men som avviste henne, og hun rev da i stykker blusen/toppen så brystene vistes, og ropte "NEIN!" - og løp ut i korridoren. Jeg husker jeg syntes det var så frekt og snedig.

Edit: Jeg tror jeg blander inn puppehistorien fra et annet sted, og at dette er serien du spør etter: http://de.wikipedia...._(Fernsehserie)

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...