Gå til innhold

Hjelp meg


Gjest jente93

Anbefalte innlegg

Hei! Var på byen for ca en måned siden og fant en iphone på bakken.. Jeg har latt den ligge hjemme i tilfelle det skulle komme en melding om en savnet iphone eller noe. Det har det altså ikke, så jeg tenkte at jeg kunne sette mitt eget simkort inn i denne. Har 3'en selv, og iphonen jeg fant var en iphone 4. Jeg vet at jeg må kjøpe meg ett nytt mini-simkort til denne, men er det faktisk mulig at jeg kan bruke den om jeg setter inn ett mini-simkort med mitt nummer?

Noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Er helt dum når det kommer til denne type ting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...hadde levert den på politistasjonen... Ikke tatt den selv i allefall :roll:

Anonym poster: e6c2b434a318c282974c5f7d3f37138e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp en lapp på din lokale matbutikk. Hvis ingen melder ifra iløpet av 1-2 måneder kan du ta den. Det er feil og ta den fordi ingen melder fra. Eieren tror sikkert at personen som har funnet den ikke gidder å gi den tilbake uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Hvorfor tok du ikke kontakt med et nummer på telefonlisten og fortalte at du hadde funnet en mobil?

Edit: tenkte ikke over at det kanskje var kodelås på.

Endret av GetOverIt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp lapper i nerheten av der du fant den, legg ut annonse i avisen.

Levere den inn til politiet.

Er det kodelås på den, kobler du iponen til dataen din, slik at den synker og du får ALLE kontaktene opp. Der finner du helt sikkert MAMMA eller PAPPA og kanskje KJÆRESTE<3, ring en av de og si du fant en mobil.

Og dessuten om det er kodelås på den, vil du aldri kunne bruke den selv ;-)

Gi deg selv litt god karma og ikke ta den selv!! Tyv.

Anonym poster: 3e1b1cb79f9a3a0e5cd3c1d616a0c464

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du leverer den da til politiet! Det var slik jeg mista min telefon, vedkommede som fant den beholdt den selv.

Du er ikke annet enn en simpel tyv. Tosk.

Anonym poster: af77c444aff501c8a63369f950bf5c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal levere den til politiet, ikke noe annet. Det er du faktisk pliktig til. Beholder du den er det underslag og du kan straffes for det!

Anonym poster: 00dbae91164683c493be7fab776514bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bare beholde den............ la politiet finne eieren.

Anonym poster: 7705d09caf0dc898da44550b9f7a0dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer operatøren som har sim kortet. Oppgir enten simkort nr eller imei nr på telefonen, og de finner nr til eieren. Du kontakter eieren og gir han/henne telefonen tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, jeg håper virkelig at du tuller nå, eller at du har drukket. Går ut ifra at det er sim kort i den iphonen, du tar det ut, og ringer operatøren og oppgir det nr som står på sim kortet og finner eieren. Det var slik vi gjorde da moren min fant en mobil. Vi beholdt den ikke, og hadde heller ingen planer om å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp lapper i nerheten av der du fant den, legg ut annonse i avisen.

Levere den inn til politiet.

Er det kodelås på den, kobler du iponen til dataen din, slik at den synker og du får ALLE kontaktene opp. Der finner du helt sikkert MAMMA eller PAPPA og kanskje KJÆRESTE<3, ring en av de og si du fant en mobil.

Og dessuten om det er kodelås på den, vil du aldri kunne bruke den selv ;-)

Gi deg selv litt god karma og ikke ta den selv!! Tyv.

Anonym poster: 3e1b1cb79f9a3a0e5cd3c1d616a0c464

Slapp av, har ikke tatt den selv.. Har levert den på politistasjonen. Sannsynligvis vil de aldri finne ut hvem det er sin i og med at eieren har sikkert tenkt at den har forsvunnet for godt siden den har vært borte fra han i 2 uker.. så politiet tar den nok selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, har ikke tatt den selv.. Har levert den på politistasjonen. Sannsynligvis vil de aldri finne ut hvem det er sin i og med at eieren har sikkert tenkt at den har forsvunnet for godt siden den har vært borte fra han i 2 uker.. så politiet tar den nok selv....

Nei. Selvfølgelig ikke. Skulle til å spørre om du var så dum eller du bare latet som, men jeg trenger ikke det, jeg vet svaret.

Anonym poster: 00dbae91164683c493be7fab776514bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av, har ikke tatt den selv.. Har levert den på politistasjonen. Sannsynligvis vil de aldri finne ut hvem det er sin i og med at eieren har sikkert tenkt at den har forsvunnet for godt siden den har vært borte fra han i 2 uker.. så politiet tar den nok selv....

Så lenge simkortet befinner seg i telefonen finner de eieren. Og nei, politiet tar den ikke selv... Hvor dum er du egentlig? Hjelpes.

Anonym poster: af77c444aff501c8a63369f950bf5c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...