Gå til innhold

Vi trenger vann, unntatt jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi trenger vann, i massevis. Minst 2-4 liter om dagen. Jaja, drikker jeg et glass løper jeg på do, gjerne 3 ganger den neste timen :-?

På trening drikker jeg en halv liter vann, når jeg kommer hjem og har dusjet må jeg tisse gjerne 4 ganger med korte mellomrom :o

Hallo... Trenger ikke jeg vann??? :roll:

For å ikke å snakke om når jeg drikker alkohol, på do hvert tiende minutt i 2-3 timer. Puh, for et strev, men det er jo en annen sak igjen.

Har jeg mini-mini blære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsaken til at du må på hele tiden når du drikker er at alkohol hindrer utskillelsen av et hormon som heter ADH (Anti Diuretisk Hormon). ADH er et hormon som hindrer at vi må tisse. Når urin blæra er full sendes det signaler til hypofysen om at den skal stoppe utskillelsen av ADH og vi tisser.

Vet ikke hvorfor du må tisse så mye ellers, men det kan jo hende du har en feil med denne hormon produksjonen og bør ta kontakt med legen? Men uansett... kroppen din trenger vann!!!

Er det vondt når du tisser? I så fall kan det være UVI(urinveis infeksjon). Eller kanskje du er gravid...?

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som så veldig alvorlig. Jeg har også dette problemet. Men jeg tror det er litt med hva en er vandt til å drikke også. Jeg drakk lite vann tidligere, skulle så begynne å bli flinkere med det. Jeg sprang gud hjelpe meg på toalettet hele tiden. Og jeg tisset ikke små mengder heller. Men etter en stund så ga det seg litt. Men jeg må fortsatt passe på å drikke lite før jeg legger meg..

Selvfølgelig så kan det være en UVI om du har syptomene for det? Eller om det kan være en graviditet?, som Bentbent sa.

Kroppen di tar jo selvfølgelig opp den væsken du tilfører en, uansett om det kommer fort ut igjen.

Jeg tror noen bare er slik...

Når jeg drikker alkohol, så springer jeg ikke på do i eningen, før jeg først begynner å gå på toalettet, da er det i gang...

Men om dette er svært travelt for deg, kan du jo ta problemet opp med din fastlege..Da slipper du ihvertfall å bekymre deg unødig..

Lykke til Joplaya!!

:trøste:

Skrevet

Grunnen til at du springer på do etter litt vann er rett og slett fordi du ikke er vant til det. Begynner du å drikke mye vann hver dag vil du etterhvert slutte å fly på do.

Skrevet

En venninne av meg plagdes med at hun alltid måtte på do om natten og syntes det var veldig irriterende. Til slutt bestemte hun seg for å holde seg/ikke gå på do når hun våknet. Etter en ukes tid sluttet hun å våkne på natten fordi hun måtte på do.

Så det kan jo kanskje være et alternativ. Prøv å holde deg litt lenger enn du pleier, så trener du opp blæren

Skrevet

Sukkersyke?

Et av symptomene er hyppig vannlating.

Skrevet

Det er ikke UVI.

Det er ikke graviditet.

Sukkersyke? Tusle til legen en dag...

Ikke vant til det? Jeg drikker ca en liter hver dag, eller mer og har gjort det de siste årene.

Skrevet

Jeg har det akkurat sånn som deg men har ikke sukkersyke forde. har bare ikke selskapsblære :-)

Skrevet

Jeg har drukket masse vann i flere år og må stadig på toalettet, tror det er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...