Gå til innhold

Har jeg mulig hjerteflimmer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer litt på om noe angående hjeret mitt.

Det er akkurat som om det slår ekstra fort i noen sekunder av og til og uten noen spesiel rytme, nestn som om det dirrer ukontrolert.

Ikke så veldig ofte, kansje ett par ganger i mnd, av og til kjenner jeg ikke noe til det på flere mnd, men så kommer det igjen, er ikke noe spesielt, men er ubehagleig.

Kan det være hjerteflimmer? Jeg vet at min onkel har fått så kraftig hjerteflimmer anfall at han har blitt innlakt på sykehus ett par ganger.

Pappa har også, men ikke så alvolig.

Oldemor hadde vist også dette, så kan være noe i slekta?

Noen som kjenner seg igjen i min forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles hjertebank og er for det aller meste helt normalt.

Skrevet

Nå skal ikke jeg begyne og kvervulere, men må litt likevel, kansje du har peiling på dette?

Hjertebank er vel mere kraftige, ett par slag, i rytme?

Til meg så kjenner jeg vertfall ingen rytme, kjenner ut som om det mister litt kontroll og går i en serie slag på ett par sekunder, med varierede kraft.

Nei jeg vet da f..n får vel bare vente til jeg får det så kraftig at jeg blir liggende og oppsøke lege, for og finne ut om det er noe da

Skrevet

Hjerteproblemer kan vel være arvelig, så når du har flere i slekta som har det er det vel smart å gå og få seg sjekka? :)

Anonym poster: 3a34a07db17347a07959d92159c370a4

Skrevet

Nei jeg vet da f..n får vel bare vente til jeg får det så kraftig at jeg blir liggende og oppsøke lege, for og finne ut om det er noe da

Tror at det å vente "til en ligger strak ut" kan være i det seneste laget noen ganger.

Gå likegodt og sjekk deg litt før du. ;)

Skrevet

skulle vel bare ha gått til lege og fått forsikra meg om at det ikke er noe men, føler på en måte at jeg ikke trenger og bry legene me småtteri, så skal de sikkert begynne me blodprøver, jeg hater bloprøver :fnise:

Skrevet

De begynner vel med en ekg dersom du har hjertegreier. Kanskje du skal få sjekket ut om du har lang q-t tid.

Jeg har forøvrig hjertebank ved jevne mellomrom selv. Føles som om hjertet står og dirrer, varer bare noen sekunder. Tok en ekg i forbindelse med en operasjon og den var helt normal.

Skrevet

Hjertebank heter det. Men det kan være mange ulike årsaker til det, er ganske vanlig med rytmeforstyrrelser. Ikke alle er like alvorlige. Kaffe og alkohol kan være noen av årsakene til hjertebank eller økt rytme (takykardi). Hvis du er bekymret kan det være greit å ta en EKG ja.

Skrevet

EKG tar de forøvrig på de fleste legekontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...