Gå til innhold

Å operere bihulene.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille time hose lege snart og få henvisning til øre/nese/hals spesialist. Håper jeg slipper men regner med jeg må operere bihulene. Har langvarig betennelse 1-2 ganger i året. Har hatt det i flere år. Pratet med en kirurgisk sykepleier jeg kjenner som sa det var en grei operasjon som foregikk i narkose. Men når jeg googler det ser det ut som om det blir gjort med lokalbedøvelse. Uff, det høres ille ut.

Noen som har tatt denne type operajon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har jobbet på avdeling hvor disse ferdigoppererte pasientene kommer.

Så vidt jeg har forstått så gjøres dette i full narkose, og det er veldig smertefullt etterpå. Veldig! Ikke for å skremme, men det er greit å være klar over det. Du blir liggende på sykehuset i noen dager etterpå vil jeg tro.

Anonym poster: 2050db8d152df73ebfb498b996f9f7ae

Skrevet

Ja hun sa det var smertefullt, men trodde ikke man var innlagt så lenge. Trodde det var snakk om dagkirurgi...

Skrevet

Hei.

Denne operasjonen gjøres i de aller fleste tilfeller på dagkirurgi, men om du er nødt til å overnatte på sykehuset, kan du jo tenke deg selv at avhenger litt om hvor mye smerte du har i ettertid, og om legene vil se hvordan det utvikler deg. Og ja, du får full narkose! :)

Skrevet

Det kommer sikkert an på hvor omfattende akkurat din operasjon er, men der jeg jobbet så ble de innlagt i noen dager. Man får blant annet tamponger i nesa som skal fjernes, og det og smerteproblematikken førte til at legene ønsket at pasientene skulle ligge til observasjon og smertelindring.

Men om du opererer på lokalsykehus og bor i nærheten så kan de godt hende de sender deg hjem!

Skrevet

...der svarte jeg litt trengt ja, brukeren over her så det bedre enn meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...