Gå til innhold

Asexuell, redd eller noe annet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke interessert i gutter/menn og heller ikke jenter/kvinner

Jeg synes alt innen sexualitet er ubehagelig. Det er en slags sperre for meg. Og ikke bare det, men jeg klarer ikke at folk tar på meg. Jeg blir urolig om noen "tar på meg" verken familie eller venner får lov til å gi meg en klem. Synes det er ubehagelig.

Jeg har ingen drømmer om å finne en mann noen gang. Det er noe som er helt uaktuellt for meg. Men jeg synes det begynner å bli flaut...hvor lenge skal jeg være jomfru? Ukysset og fortsette med denne holdningen uten at noen en gang vil tro det er noe "galt" med meg?

Jeg klarer ikke å lyve, så jeg håper jo bare på at det aldri vil bli et tema noen sted.

Jeg sliter litt med psyken på andre områder, har tenkt at det kan henge i sammen? Men er ikke noe jeg vil ta opp noe sted, med mindre det skal bli spørsmål om det.

Men finnes det flere som "meg" ? Jeg er 20 år, om det har noe å si...

Anonym poster: 6c962a9ec4591d026350ba959af2533c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du seksuelle følelser, blir du kåt noen gang?

Er du redd for å bli avvist?

Skrevet

Tror du heller er redd enn aseksuell, da hadde du ikke sett på sex som noe motbydelig, men som noe uforståelig. Ta det opp med psykologen din.

Anonym poster: 5a4578bf6ad59519be16867647f4eab9

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Dersom du ikke tåler at familie eller venner gir deg en klem (noe som ikke er en seksuel handling), handler nok ikke dette om aseksualitet. Det virker heller på meg som at du har problemer med intimitet generelt, enten det er av seksuel karakter eller ei. Dersom du i tillegg onanerer (hvilket du ikke har nevnt noe om), er du garrantert ikke aseksuel.

Tror nok du er moden for en tur til psykologen, uten at det gjør deg til en freak av den grunn. Alle har vel sine issues og du har dine.

Skrevet

Aseksuelle mennesker er glad i kos, klem etc, de er bare ikke interessert i sex. Det virker nesten som du har opplevd en form for traume for en klem fra mamma, pappa etc skal ikke føles ekkelt. Jeg ville tatt kontakt med psykolog.

Skrevet

Jeg tenker også på om du kan ha opplevd noe traumatisk som har ført til disse reaksjonene. Jeg hadde også problemer med fysisk kontakt og synes alt med seksualitet var motbydelig. Når jeg først gikk i terapi, ble det etter et halvt år avslørt at jeg var utsatt for seksuelle overgrep i barndommen. Jeg sier ikke at du har blitt utsatt for det, men det KAN være en reaksjon på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...