Gå til innhold

Bryllupskake - hvor mange biter?

verene

Anbefalte innlegg

Bestiller man bryllupskake slik at antall biter er omtrent som antall gjester? Eller skal man beregne mer/ mindre? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fighter

Vi var 35 gjester og hadde bestilt en bryllupskake til 30. Vi hadde fem andre kaker. Etter bryllupet satt vi igjen med halve bryllupskaka og to andre halv kaker. Folk skal jo ikke være redde for å forsyne seg, men jeg ville ikke bestilt til så mange som dere er antall personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man bare skal ha én kake bør man vel bestille en bit til hver gjest?

Om jeg ikke skulle hatt andre kaker enn bryllupskake, så tror jeg at jeg hadde bestilt rikelig av den ihvertfall - sikkert en god del mer enn én bit pr. snute. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å bestille bryllupskake til 2 tredjedeler av gjestene, hvis man skal ha andre kaker i tillegg.

Vår bryllupskake er på ca femti biter, og vi blir hundre gjester, men vi skal ha femten andre kaker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PÅ Konditoriet jeg jobbet før anbefalt vi alltid 1 bit pr. snute, fordi man ikke skal spise av topp-etasjen. Den skal fryses ned for så å bringe ekstra lykke og fruktbarhet

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vi skal ha femten andre kaker.....

Steike!!!!! Dere kommer garantert til å få maaaaasse kake til overs!!! Si meg Tex - - -er ALT ved deres bryllup stort/masse??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 60 gjester på festen, og har bestilt bryllupskake til 40 + 3 andre kaker til 12-14 pers. stk.

Men vi skal ha vennefest, dvs. ingen kakespisende tanter o.l., så vi er mer opptatt av at vi må ha nok konjakk og baileys til kaffien..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere trenger å bestille akkurat den kaken i forhold til antall gjester... Så lenge man har ulike andre kaker går det helt sikkert ikke så mye av bryllupskaken..

Sist vi var i bryllup var det kun den nederste etasjen som var rørt, alle andre kaker var nesten spist opp da festen var over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...