Gjest Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Skal fokusere på min datter og prøve å gjøre noe fint for henne. I morgen skal vi bake pepperkaker, noe hun sier hun gleder seg til :* Så bra. Hvor gammel er hun? Man kan også ha det utrolig artig med en rull glanspapir og en limstift. Håper dere får en fin jul.
Gjest Reza08 Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 Forstår godt at du synes ditt forhold til moren din er komplisert. Når hun gang på gang gir deg skylden for ting andre har gjort, kommer med urettferdig kritikk, bruker deg som et slags vern om seg selv, plager deg, totalt ignorerer dine meninger, sender masse deg ukvemsord og benytter deg som syndebukk, så har du all grunn til å være irritert på henne. At resten av famlilien din også behandler deg urettferdig og oppfører seg urimelig, gjør ikke situasjonen enklere på noen måte. Tross din familie, finn deg andre folk du kan omgås sammen med, ikke la de påvirke livet ditt så du får enda flere traumer. Jeg synes du er en veldig sterk person som tør å stå for de meningene du har, og holder på dem, uansett hva slags idioter som skulle komme å prøve seg på noe annet. Synes samtidig at du viser mye omtanke for din familie, spesielt din lillebror. Sånne som deg må til for å få en bra verden å leve i. Du prøver så godt du kan å gjøre situasjonen hyggelig ved å inkludere dine nærmeste til en positiv og sosial aktivitet. De burde sette svært stor pris på dette, men velger heller å kritisere deg, noe som er veldig kjedelig. Personen som går seirende ut av dette, er deg. Du virker som en utrolig god mor for din datter, du gjør alt du kan for at hun skal trives med seg selv og omverdenen. Ta med deg alle dine positive egenskaper videre i livet ditt og bygg videre på ferdighetene, ingen har noe å utsette på deg. Hvis din familie vil ha kontakt med deg igjen, så ligger byrden på dem. Hvis de vil endre adferd og innstilling i forhold til deg, så kan du vurdere å la de få en ny sjanse til å vise at de også kan gjøre noe positivt. Håper du får en god jul, og at du får en bra fremtid. Klem fra meg.
Muscae Skrevet 21. desember 2012 #23 Skrevet 21. desember 2012 hei hva mente du med den siste setningen? skjønte ikke "men heller at hun hjelp til å oppdra gutten", mener du at jeg skal oppdra lillebror? Den du siterer her, sier at du kanskje burde kontakte barnevernet, for at de skal hjelpe moren din å oppdra din lillebror. Hun gir ham ingen god oppdragelse på den måten hun holder på, og hun trenger nok veiledning fra fagpersoner, til å gi ham det han trenger. Og jeg er helt enig! Om andre hadde fått vite om en sånn mor, som gir barnet sitt denne oppdragelsen, så ville de kontaktet barnevernet umiddelbart! Alle er pliktet til å kontakte barnevernet om de vet om barn som er utsatt for omsorgssvikt. Og dette kaller man omsorgssvikt.
Gjest Elseby13 Skrevet 22. desember 2012 #24 Skrevet 22. desember 2012 Hei igjen! Håper alt går bra med deg! Jeg mente bare at du bør kontakte barnevernet og fortelle at du er bekymret for lillebroren din. De kan hjelpe moren din. Og så påpekte jeg bare at jul skrives med liten j, ikke med stor. Bare en liten hjelp
Zim0na Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #25 Skrevet 22. desember 2012 I dag var jeg innom mamma i max 5 minutter. Jeg måtte hente noen gaver jeg hadde liggende der til mormor osv. Da jeg gikk inn døra spurte jeg bare "hvor har du lagt de gavene jeg tok med hit? Noen av de var til mormor osv". Hun viste meg gavene og sa "du trenger ikke være sur", jeg svarte "jo jeg er sur". Så begynte hun igjen og bare "du er så uforskammet, hvis du ikke vil være her på julaften så husk at det er DITT valg" osv.. og blablabla. Også sa hun "jeg har noen gaver" og jeg svarte at jeg ikke brydde meg om det og at jeg kun kom for å hente noen ting og det var alt! Innså klarere at jeg ikke kan være der når hun begynner sånn med en gang jeg kommer inn døra! Og liksom skulle gi meg dårlig samvittighet hvis jeg ikke var der og at det var min feil for at jeg ikke ville være der osv. Det virker som mamma ikke vet hva hun skal gjøre eller si for å kontrollere meg mer. jeg bare kjente en trang til å komme meg fortest mulig ut døra! vil ikke at hun skal ha makt over meg. Jeg sendte en sms til min storebror som er der i Jula, at jeg ikke kom til å være der og at han kunne være hos meg hvis han ville, men han svarte ikke og ringte ikke engang for å spørre hvordan det gikk. Det virker som om moren min har hjernevaska storebror. Han tør jo ikke si noe. Men jeg er virkelig glad for at jeg har en egen plass og slipper å være der!
Gjest Raggy Skrevet 22. desember 2012 #27 Skrevet 22. desember 2012 Forsøk å les om narsissitiske mødre. Da jeg leste om denne personlighetsforstyrrelsen så falt mange brikker på plass. Utifra det du skriver så kan det høres ut som at din mor er narsissistisk selvom jeg såklart ikke kan si det for sikkert. Men det handler om at mødre, eller fedre, en partner manipulerer og rakker ned på sine nærmeste, enkelt forklart så handler det om psykisk terror. Ikke dra dit mer, du fortjener ikke det og ungen din skal ikke behøve å oppleve slike ting. De ordene hun brukte om at det var ditt valg ang julaften er bare så typiske for mødre som forsøker å gi barna sine vonde følelse og en konstant følelse av skyld. Håper du har mot til å lage en fin jul for deg og ungen din Vær den som bryter ut å ikke finner deg i dette! Jeg her gjort det å det er en sann berfrielse! Det er ditt liv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå