Gå til innhold

Jeg trenger DIN hjelp! Desperat.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et stort kviseproblem siden 12-års alderen. Jeg er nå langt over 20, og selvfølgelig veldig lei av problemet.

Jeg tror kanskje at jeg reagerer på mat og drikke, eller rett og slett at det har med hormoner å gjøre.

Jeg får f.eks alltid et stort kviseutbrudd når jeg har drukket saft, og i uken før og under menstruasjonen. Det går ikke en dag uten at jeg har kviser, og av og til er det så mye at jeg ikke tør gå ut døren.

Har gått på tetracycliner og oxytetral i en periode, der bare oxytetralen hjelpte. Det eneste som var dumt var at jeg ikke kunne utsette meg for solen når jeg gikk på de.

Tør ikke å prøve roaccutane!

Har dere prøvd noe som har hjulpet mot kviser?

Kan legen ta tester for å finne ut hvorfor jeg har disse kvisene?

Anonym poster: 48648e313eab76fb8330915897af55cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diane p-piller.

Jeg gikk på to omganger med tetracyclin og det funket overhode ikke. Kvisene var tilbake og enda verre tre uker etter avsluttet kur. Jeg har prøvd alt av hudpleie, laser, respetbelagte kremer, basiron, differin, osv. Diane p-piller har virkelig vært redningen. Nå har jeg ikke en kvise engang under mensen.

Skrevet

Diane p-piller.

Jeg gikk på to omganger med tetracyclin og det funket overhode ikke. Kvisene var tilbake og enda verre tre uker etter avsluttet kur. Jeg har prøvd alt av hudpleie, laser, respetbelagte kremer, basiron, differin, osv. Diane p-piller har virkelig vært redningen. Nå har jeg ikke en kvise engang under mensen.

Så bra!! Hva koster det i året /måneden med Diane?

Har forresten hørt at man kan få mer hårvekst, og legge på seg av p-piller?

ts

Skrevet

Så bra!! Hva koster det i året /måneden med Diane?

Har forresten hørt at man kan få mer hårvekst, og legge på seg av p-piller?

ts

Jeg har fått mindre hårvekst av Diane. Og jeg har gått ned i vekt siden jeg begynte for første gang. Er ikke sikker på prisen i Norge. Studerer i England. Men jeg tror ikke det er dyrere enn andre p-piller.

Noen leger er veldig strenge på at du kun får gå på Diane i ett år og deretter må du over på Yasmine grunet sterke hormoner i Diane.

Skrevet

Jeg har fått mindre hårvekst av Diane. Og jeg har gått ned i vekt siden jeg begynte for første gang. Er ikke sikker på prisen i Norge. Studerer i England. Men jeg tror ikke det er dyrere enn andre p-piller.

Noen leger er veldig strenge på at du kun får gå på Diane i ett år og deretter må du over på Yasmine grunet sterke hormoner i Diane.

Åh, okei. Skal høre med legen om jeg kan få de :)

Synes at p-piller er litt skummelt, men jeg må vel bare ta sjansen!

Takk for svar :)

Om andre har tips, må dere bare komme med de :)

Skrevet

Du burde vurdere å kutte ut sukker og kutte ned på karbohydrater i kosten og. Når jeg ikke spiser sukker og har et lavt karbohydrat inntak så har jeg kjempefin hud, Men med en gang jeg trøkker i meg noen skiver med brød f.eks eller spiser hveteboller så blir huden stygg etterpå.

Anonym poster: c815c8e594bc710a0de1df9b4b42d397

Skrevet

Gikk på Diane i mange år, ingen problem med å få det av legen så lenge jeg ikke hadde blodpropp i familien og ikke røykte. Merket stor forbedring. Kostet ca 120 kr mnd da jeg gikk på dem. NB! Det finnes en generisk variant som er litt rimeligere, men jeg reagerte på denne (fikk ekstremt tørre øyne, klarte nesten ikke åpne øynenen om morgenen), så vær litt obs hvis du blir spurt om du vil ha denne. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg reagerte, det skal jo være likeverdige produkter, men det var det eneste "nye" jeg hadde i meg, og det skjedde to ganger (ble borte med en gang jeg byttet tilbake til vanlig Diane).

Etter jeg fikk barn syntes jeg ikke de virket like bra lenger, så da byttet jeg merke til Yasmin, men da forsvant sexlysten fullstendig. Nå har jeg hormonspiral, og så lenge jeg er supernøye med å rense hunden morgen og kveld holder jeg det stort sett i sjakk (og sexlysten er tilbake ;)). Er 36 år forresten.

Skrevet

Jg fikk blodpropp av diane, selv uten blodpropp i familien, aldri mer.

Anonym poster: 7c4ec594d74e65c638da6f69c94d8ee3

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å kutte ut melkeprodukter? Jeg ble helt kvitt kvisene da jeg gjorde det.:)

Skrevet

Jg fikk blodpropp av diane, selv uten blodpropp i familien, aldri mer.

Anonym poster: 7c4ec594d74e65c638da6f69c94d8ee3

Huff. Jeg lurer på hvordan du merket at du fikk blodpropp? hva skjedde?

TS:

Jeg går på Diane, og synes ikke den er så bra for huden min. Får fortsatt urenheter og kviser, men kanskje ikke like mye. Og hormoner og kosthold kan henge sammen.

Skrevet

Ikke vær redd for å begynne på p-piller. Du blir undersøkt før du får klarsignal, og etter ca 3 mnd må du inn igjen for å kontrollere at blodtrykket ditt ikke synker osv. Du merker fort om kroppen din passer til p-piller eller ikke, så det kommer til å gå bra! :)

Skrevet

Spør legen etter antibiotika og gå på det i et halvt år. Veldig effektivt :)

Anonym poster: 8df53499be9d08565eeb3fba6dbf70b4

Skrevet

Kuttet kraftig ned på melk egg og gluten. Dette hjalp noe enormt! Pluss at jeg gikk ned i vekt sånn generelt. Nå får jeg kun noen kviser rundt menstrasjon, deilig! Nei, jeg har ikke fått påvist verken allergi eller intoleranse på de tre nevnte gruppene, men kroppen fungerer bedre med et lavt inntak.

Skrevet

Kuttet kraftig ned på melk egg og gluten. Dette hjalp noe enormt! Pluss at jeg gikk ned i vekt sånn generelt. Nå får jeg kun noen kviser rundt menstrasjon, deilig! Nei, jeg har ikke fått påvist verken allergi eller intoleranse på de tre nevnte gruppene, men kroppen fungerer bedre med et lavt inntak.

Det tror jeg på. Jeg vil prøve å endre kostholdet mitt og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i det siste fått voldsomme kviseutbrudd. Ingenting funka og jeg så ut som en pizza :( jeg gikk til hudpleieren min, kjøpte ansiktsprodukter fra merket elixir (som er medisinsk hudpleie) og etter allerede en uke merka jeg forskjell. Alle smånuppene i ansiktet forsvant og kvisene roa seg. Jeg er fortsatt litt sår i ansiktet og har slurva litt med ansiktspleien den siste tiden nå for jeg har et lite barn som krever mye, men denne serien ansiktsprodukter er virkelig å anbefale. Det er bevist at det hjelper så verdt pengene.

Mine kviser er pga stress og hormoner, er det acne så har Elixir produkter mot det og. Hudpleieren vil se på det og fortelle hvilke produkter du bør bruke.

Anbefaler deg å sjekke det opp. Mye bedre om det hjelper enn å stappe i deg hormoner i form av ppiller eller antobiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...