Gå til innhold

Har ikke sovet - vil kaffe hjelpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått sovet i natt dessverre, og skal på julegaveshopping i hele dag... Det kan heller ikke vente, og vi skal dra om tre og en halv time.. :fnise: Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det, jeg kommer til å føle meg som en zombie.

Jeg hater kaffe og pleier aldri å drikke kaffe, men om det kan hjelpe drikker jeg gjerne et par kopper. Så: vil kaffe hjelpe meg til å føle meg mer opplagt? Noe sier meg at jeg vil være typisk trøtt/svimmel/småkvalm av lite søvn uansett, men det hadde vært fint om det kunne hindre meg i å gni meg i øynene hvert halve minutt.....

Anonym poster: 681ceaadd5bb2d305bc78fb466f0a567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kaffe hjelper noe.. Ellers så får du en viss hvile av bare å ligge der med øynene igjen, skulle du være så heldig at du får sove i 1 time av de 3 er det enda bedre.

Skrevet

Det hjelper, men det kan sette god fart på magen...

Skrevet

Det hjelper. Men du får veie fordeler opp mot ulemper. Koffein er vanndrivende, og jeg unngår i alle fall kaffe før jeg skal på shopping en hel dag, med mye klær og mange poser, kaldt vær og begrenset tilgang til toalett.

Så lenge man er på bena kjenner man ofte ikke hvor trøtt man er, så det går nok helt fint.

Skrevet

Kaffe er fint. Og litt dagslys og å holde seg i aktivitet hjelper det også! :) ..men ikke spis for mye bananer eller fiskesuppe, da det inneholder stoffer som virker søvnforberedende ;)

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

RedBull kan jo være et forslag. Men prøv kaffe først.

Endret av fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

RedBull kan jo være et forslag. Men prøv kaffe først.

Du får mye mer energi fra en kopp kaffe ;)

Du kan prøve å ta deg en powernap (men hold feks en nøkkel i hånden, ut av sengen, slik at når du kommer til dypsøvn så vil du miste nøkkelen og sovne og vil da -mest sannsynlig- ikke bli helt ødelagt når du våkner, men frisk og klar), det vil hjelpe ;)

Også kan du ta deg en iskald (altså det kaldeste) dusj og kanskje mosjonere litt og gjøre noe du liker å gjøre.

Endret av SubHuman
Skrevet

Kaffe er fint. Og litt dagslys og å holde seg i aktivitet hjelper det også! :) ..men ikke spis for mye bananer eller fiskesuppe, da det inneholder stoffer som virker søvnforberedende ;)

Eller kalkun, naturens sovemedisin! (Ikke helt scientific, bla, bla).

TS: Kaffe er fint, men IKKE kjør bil når du har søvnmangel, spesielt om du ikke er vant med koffein.

Skrevet

Haha, fiskesuppe? Seriøst? Hvorfor det egentlig? :)

Anonym poster: 9cd7a5adfe263c3165bc4c7baa7f00cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...