Gå til innhold

Pottetrening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når begynte dere med pottetrening? Og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte litt forsiktig da hun var 2 år og 4 mnd. Foreslo potta om morgenen og lot henne sitte på den hvis hun ville. Etterhverr ble hun litt motvillig og vi måtte ta en pause noen uker. Merket at det ble veldig uheldig hvis vi presset for mye på. Etterhvert prøvde vi igjen samt at vi lot henne sove uten bleie om natta fordi bleien stortsett var tørr om morgenen uansett. Det gikk kjempebra og da prøvde vi litt mer systematisk på ettermiddagen (gikk uten bleie, hadde potte lett tilgjengelig på stua). Da hun var 2,5 år prøvde vi uten bleie i bhg og det har gått supert. Har praktsk talt ikke hatt uhell hverken på dag eller natt!

Skrevet

Hun ble bleietørr på en måned?

Skrevet

Vi droppet potte da jeg syns det er uhygenisk, men meg om det. Han begynte når han var to med og ville sitte på do å tisse, så vi droppet bleie på ettermiddagen. Bæsje nektet han, så det brukte vi et par måneder på å få til. Spurte han hver gang han skulle bæsj, det var veldig tydelig siden han hadde en fast plass han gikk til, og til slutt ville han prøve. Etter det har det vært ett og annet uhell, men veldig lite. På natta slutta vi et par måneder etter dette, når bleiene alltid var tørre.

Skrevet

Er over 2år vanlig alder å starte? Syntes det hørtes så seint ut, men har ikke peiling. Hva er grunnen til å vente så lenge?

Har også tenkt at potte er litt småekkelt, men ser for meg at man kan begynne tidligere med det enn å gå på doen?

Skrevet

Tror ikke det er sent.

Sønnen min er 2,5 og vi har ikke begynt. Vi har potte og barnesete til do, og han har stående tilbud om å bruke begge deler. Han nekter bestemt å prøve, så da tenker jeg vi ville gjort en tabbe ved å legge press på ham. Til sommeren (når han er tre) tenker jeg det blir annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...