thinkywinky Skrevet 9. januar 2015 #81 Skrevet 9. januar 2015 Jeg har så lyst å trene på tyngre styrke, men jeg trener alltid alene og da synes jeg enkelte av øvelsene er voldsomme å prøve å perse når jeg er alene. Spesielt benk holder jeg meg unna inntil jeg blir spotta. Så jeg trener fortsatt 10 reps 3 ganger på det jeg klarer. Og ofte føler jeg at jeg ikke får tatt meg skikkelig ut. Men nedtrekk og markløft kan jeg jobbe med alene uten hjelp. Tar 60 kg knebøy og markløft 10x3 nå. På marløft er det bare hendene mine som er min begrensning. Anonymous poster hash: ba0a2...d6e Du trenger jo ikke kjøre 3x10 fordiom. Hva med å gå ned til 5-8 reps? Det klarer du greit alene På markløft anbefaler jeg drareimer, det gjør at grepet ikke blir en hindring lengre. Selv kjører jeg med både hansker og drareimer, funker som bare det!
Gjest Lille-pus Skrevet 9. januar 2015 #82 Skrevet 9. januar 2015 Sterk nok til å bære 15 kilo kattestand i hver hånd opp til 3dje etasje, med armene i løftet posisjon fordi ellers skubber posene i trappetrinnene.
Lizliz Skrevet 9. januar 2015 #83 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Du trenger jo ikke kjøre 3x10 fordiom. Hva med å gå ned til 5-8 reps? Det klarer du greit alene På markløft anbefaler jeg drareimer, det gjør at grepet ikke blir en hindring lengre. Selv kjører jeg med både hansker og drareimer, funker som bare det! Ville heller anbefalt låsegrep. Gjør litt vondt i starten, men etter litt tid så kan man løfte så mye man vil uten å tenke på grep. Reimer ville jeg bare brukt om det var snakk om arbeidssett over 90% av maks eller veldig mange repetisjoner i øvelser der man ikke har mulighet til å justere grep ( noe man jo absolutt har mulighet til i markløft ) Endret 9. januar 2015 av Lizliz
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #84 Skrevet 9. januar 2015 Låsegrep? Jeg holder en hånd frem og en tilbake. Kan fint ta tyngre vekter på markløft og færre reps - det går greit. Men der jeg trener så har vi ikke et skikkelig knebøystativ med de "sikkerhetsbøylene". Kun stående stativ for hekte av/på stanga. Men vurderer å sette en jump-box på hver side så jeg føler meg litt tryggere. Skal ta en real økt nå med tyngre og færre reps. Må bli tøffere rett og slett. Nedtrekk og markløft er ingen skumle øvelser. Anonymous poster hash: ba0a2...d6e
Lizliz Skrevet 9. januar 2015 #85 Skrevet 9. januar 2015 Låsegrep? Jeg holder en hånd frem og en tilbake. Kan fint ta tyngre vekter på markløft og færre reps - det går greit. Men der jeg trener så har vi ikke et skikkelig knebøystativ med de "sikkerhetsbøylene". Kun stående stativ for hekte av/på stanga. Men vurderer å sette en jump-box på hver side så jeg føler meg litt tryggere. Skal ta en real økt nå med tyngre og færre reps. Må bli tøffere rett og slett. Nedtrekk og markløft er ingen skumle øvelser.Anonymous poster hash: ba0a2...d6e Låsegrep er overhåndsgrep hvor du låser tomlene mot stanga med de fire andre fingrene.. Altså du griper rundt stanga som normalt og plasserer lillefinger til pekefinger over tommelen Stativ til markløft?
Inwe Skrevet 10. januar 2015 #86 Skrevet 10. januar 2015 Benk 37,5 Knebøy 70 Markløft 80 Militærpress 25 Lenge siden jeg har makset, men dette er maks av hva jeg trener med (altså på gode dager) somregel 6-10x3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #87 Skrevet 10. januar 2015 Låsegrep er overhåndsgrep hvor du låser tomlene mot stanga med de fire andre fingrene.. Altså du griper rundt stanga som normalt og plasserer lillefinger til pekefinger over tommelen Stativ til markløft? Ikke mulig - jeg har for små hender. Kan klare å låse med pekefinger over tommel tror jeg. Derfor jeg også sliter med grepet, fordi jeg får for mye vekt på fingrene og ikke fordelt på hele hånden, siden jeg ikke kommer til skikkelig rundt stanga. Knebøystativ Du vet; den der saken man har stanga på så man kan gå under stanga og legge den direkte på skuldrene. Men man bruker jo gjerne samme stativ for å rigge opp til markløft. Som jeg sa så mangler jeg disse "sikkerhetsbøylene" på siden for trygghet når jeg tar knebøy (ikke markløft). Derfor jeg vurderer jumpbox på hver side tilfelle jeg skulle "falle sammen" pga vekta. Men redd dette ikke vil funke bra nok. Har tilgang på slike Ønsker jeg hadde tilgang på slik Anonymous poster hash: ba0a2...d6e
Lizliz Skrevet 10. januar 2015 #88 Skrevet 10. januar 2015 Ikke mulig - jeg har for små hender. Kan klare å låse med pekefinger over tommel tror jeg. Derfor jeg også sliter med grepet, fordi jeg får for mye vekt på fingrene og ikke fordelt på hele hånden, siden jeg ikke kommer til skikkelig rundt stanga. Knebøystativ Du vet; den der saken man har stanga på så man kan gå under stanga og legge den direkte på skuldrene. Men man bruker jo gjerne samme stativ for å rigge opp til markløft. Som jeg sa så mangler jeg disse "sikkerhetsbøylene" på siden for trygghet når jeg tar knebøy (ikke markløft). Derfor jeg vurderer jumpbox på hver side tilfelle jeg skulle "falle sammen" pga vekta. Men redd dette ikke vil funke bra nok. Har tilgang på slike Ønsker jeg hadde tilgang på slikAnonymous poster hash: ba0a2...d6e Jeg har også veldig små hender, og trodde ikke det var mulig i starten. Du vet jo dette best selv selvfølgelig , men det skal noe til at man ikke får det til Ah til knebøy ja, ja da forstår jeg bedre
FitnessIna Skrevet 10. januar 2015 #89 Skrevet 10. januar 2015 (endret) KV 54kg Mark: 100kg x 1 Bøy: 60kg 3reps x 6sett (med mer inne, bygger meg sakte opp igjen) Press: 30kg x 1 (testet for lenge siden) Frontbøy: 45kg 6reps x 3 Chins: 3 reps Er lenge siden jeg har testet maks, for å si det sånn! Trener hovedsakelig kettlebell og er ganske sterk der, men tror ikke de tallene hadde gitt mye mening for folk her inne, hehe. Endret 10. januar 2015 av FitnessIna 1
Bumfy Skrevet 10. januar 2015 #90 Skrevet 10. januar 2015 Dere er kjempe flinke jenter/damer. Driver selv med styrke å ser fler og flere jenter prøver seg med rå styrke. Respekt! Løper mye ute også, men her er det jenter som dominerer av flertall. Blir seriøst inspirert
isbiten. Skrevet 10. januar 2015 #91 Skrevet 10. januar 2015 Vektene jeg trener med (3-4 sett, 6-10 reps) Knebøy: 50 kg 60 kg, 5 reps Nedtrekk: 42,5 kg 47,5 kg, 8 reps Benkpress: 37,5 kg 40 kg, 6 reps Skulderpress med manualer: 11 kg pr hånd 14 kg, 6 reps Markløft: 65-70 kg 82,5 kg, 6 reps Har nå økt litt de siste to årene, heldigvis. Trener i hovedsak kondisjonstrening, og styrke med kettlebells eller slynge. Blir stort sett max 2 økter i uka med vektløfting i gode perioder, så er høvelig fornøyd.
globalagogo Skrevet 11. januar 2015 #92 Skrevet 11. januar 2015 Shit, her vil jeg også være med. Er ikke så god enda! 50 kg i knebøy stanga i benkpress Har nettopp startet! Skal ha PT i neste uke og ønsker å klare pullups eller chinups til slutt. Er vanligvis å se på håndballbanen så skjønner ikke hvorfor jeg har så utrolig svak kropp når det gjelder enkeltøvelser... men det kommer seg!
Gjest Belle âme Skrevet 11. januar 2015 #93 Skrevet 11. januar 2015 Greier så vidt 20 kg i benk. Føle meg litt proud som faktisk klare å løfte den.
Christiania_Oslo Skrevet 12. januar 2015 #94 Skrevet 12. januar 2015 Benkpress 30kg Knebøy20kg(klarer godt 40kg men får vondt i hofta så jeg holder meg alltid mellom 10-20kg hver gang jeg trener) Benpress 110kg Nedtrekk 40kg Markløft 80kg
globalagogo Skrevet 12. januar 2015 #95 Skrevet 12. januar 2015 Shit, her vil jeg også være med. Er ikke så god enda! 50 kg i knebøy stanga i benkpress Har nettopp startet! Skal ha PT i neste uke og ønsker å klare pullups eller chinups til slutt. Er vanligvis å se på håndballbanen så skjønner ikke hvorfor jeg har så utrolig svak kropp når det gjelder enkeltøvelser... men det kommer seg! Ok ser nå at jeg klarer å legge på 5 kg på stanga, men teknikken blir ikke så god da! Hvordan blir dere bedre i benkpress uten at teknikken får svi? Ville skjønner at jeg må øke- men bør jeg holde på lenge med samme motstand?
punkyB Skrevet 12. januar 2015 #96 Skrevet 12. januar 2015 markløft 70 knebøy 40 nedtrekk 47 benkpress 35 pullup 0 Bruker ikke stropper men kalk til feks. markløft. Vil også trene opp grepet - merker vel ved flere repitisjoner at grepet kan glippe litt. Har trent for å gå ned i vekt så jeg har ligget i kaloriunderskudd så har vel egentlig aldri makset helt. Spesielt når det gjelder knebøy har jeg jobbet mye med teknikken så jeg går ikke opp i vekt der men klare å gå lenger ned i løftet. Anbefaler løftesko for de som sliter med bevegelighet. Er ganske mye sterkere i beina enn i overkroppen - men sterkere foran enn bak - veldig svak i overkroppen. Men jobber med det. Men har som mål å klare en pullup - samt klare 230 kilo i knebøy+markløft+benkpress.
The Wig Skrevet 12. januar 2015 #97 Skrevet 12. januar 2015 Benk: 30kg 3x10 rep Militærpress: 16kg 3x10 rep markløft: 40kg 3x10 rep knebøymaskin: 85kg 3x10 rep (42,5kg om jeg bruker stang) nedtrekk: 35kg 3x10 rep Sittende roing: 45kg 3x10 rep
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #98 Skrevet 12. januar 2015 Kroppsvekt: ca 69 kg. Støt: 50 kg Rykk: 35 kg Markløft: 80 kg Frontbøy: 52x2 Knebøy: 62,5x2 Skulderpress: 35x4 Pushpress: 42,5x3 Har ikke forsøkt å makse i de fire siste øvelsene. Anonymous poster hash: 5dacf...052
melatonin Skrevet 12. januar 2015 #99 Skrevet 12. januar 2015 60kg benkpress 100kg markløft 100kg knebøy 45kg militærpress egen kroppsvekt +10kg i dips. pullups ca 10-12. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #100 Skrevet 13. januar 2015 Startet å trene for akkurat 1 år siden. Da klarte jeg på maks: Benkpress 35 kg Knebøy 50 kg Markløft 70 kg Tok ny test i går og klarte: Benkpress 52,5 kg Knebøy 100 kg Markløft 110 kg Veldig motiverende å se framgang. Anonymous poster hash: 147d7...a66 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå