Gå til innhold

Hvor sterke er dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

Vel...For ca. 1 år sida(-) så greide eg så vidt å klare 20 kg i benkpress ned til brystet. Opp hadde eg ikkje sjans.

Greide å få ned 30 kg i benkpress i dag! :D Stolt som F.

Så greide eg 85 kg i beina.

No greier eg ikkje å bære 15 kilo med begge armene ein gang.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si jeg er positivt overaket over hvor mange stekre damr det er her. Trodde ikke det var så mange med tanek på at jeg aldri ser noen i det virkelige liv.

På tide å komme seg på treningssenteret da? ;)

Anonymous poster hash: 1bea1...4d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

På tide å komme seg på treningssenteret da? ;)

Anonymous poster hash: 1bea1...4d9

Er der ganske mye, men det er aldri noen jenter som er i nærheten av å være så sterke som de i denne tråden. Men det er masse jenter i så tynn tights at jeg kan se trusefargen deres... which is nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der ganske mye, men det er aldri noen jenter som er i nærheten av å være så sterke som de i denne tråden. Men det er masse jenter i så tynn tights at jeg kan se trusefargen deres... which is nice.

Haha! Det finnes en del av de også. Men jeg som ikke er så opptatt av å se på akkurat disse jentene, ser daglig veldig sterke jenter på treningssenterne. Enten trener du på et skikkelig "utrent" senter eller så må du skifte fokus (vekk fra trusefarger, hehe) ;)

Anonymous poster hash: 1bea1...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitt mye med skader siden i vår, satt en stor demper på utviklinga..

Benkpress, trener på rundt 60 kg, skal perse neste uke og regner med å havne på 70 kg (PÅ TIDE)

Knebøy 94 kg. Ikke trent siden i vår pga skade.

Markløft trener på 100-115, maxløft på 120 da jeg ikke har forsøkt å perse siden mars.

Frontpress/militærpress, trener på mellom 30 og 40 kilo.

3 dips på relativt høy kroppsvekt (90 kg)

Chins klarer jeg ikke lol! Er for tung :fnise:

Irriterer meg at jeg ikke har kommet lengre på et år, i marken dro jeg 100 kilo i utgangpunktet, så framgangen har vært veldig liten pga skader som sagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en veldig bra markløft for en så liten person. Tror rekorden for damer i den vektklassen er 155. Så den er jo innen rekkevidde.

Norgesrekorden for junor (ut år fylte 23) i styrkeløft er på 118,5, så enig i at det var mye bra løft her ja :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress: 70 kg

Knebøy:90 kg

Frontbøy:77.5kg

Markløft:105kg

Rumensk markløft:115kg

Pullups 3stk

Rykk:50 kg

Støt:55 kg ( har snart 60)

Greit fornøyd, men skal bli myye sterkere. Skader i hofte og skulder som har ødelagt mye framgang.

SVÆRT gode tall på lav kroppsvekt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg er alt for svak... Hehe... Aldri testet ut, så vet ikke hvor sterk jeg egentlig er.

Noen som vet hva jeg bør starte med? Har brukt 1 kilos (!!! EN haha) vekter til nå... + 2,5 kilos kettlebell (i både styrke og kardio-øktene) men det er jo som luft nå, så hva bør jeg skifte til, og hvor ofte bør jeg legge på kiloer? Tips? mens vi er på samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVÆRT gode tall på lav kroppsvekt! :danse:

Min kroppsvekt er vel ikke så lav.... 70 kg fordelt på 173 cm :) noe som høres mye ut for mange, men med utstilkkende ribbein og hoftebein allerede så kan jeg ikke være så mye lavere, kanskje 3-4 kg mindre..

Men er greit fornøyd med tallene egentlig.. Skal bare bli veldig mye sterkere :D

Endret av Lizliz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kroppsvekt er vel ikke så lav.... 70 kg fordelt på 173 cm :) noe som høres mye ut for mange, men med utstilkkende ribbein og hoftebein allerede så kan jeg ikke være så mye lavere, kanskje 3-4 kg mindre..

Men er greit fornøyd med tallene egentlig.. Skal bare bli veldig mye sterkere :D

Hehehh jeg hadde sitert feil person! :fnise: var tiltenkt anonym bruker på 45 kilo :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå startet jeg å trene styrke for bare 1 måned siden da men here it goes:

Markløft: 60 kg x 8

Knebøy: 50 kg x 8

Benkpress: 30 kg x 4 (huff)

Nedtrekk: 45 x 10

Nedpress: 45 x 10

Bicepscurl: 10 x 8 (+ stang)

Arnold: manualer 7 kg x 10

Satser på stor framgang i månedene framover :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er positivt overaket over hvor mange stekre damr det er her. Trodde ikke det var så mange med tanek på at jeg aldri ser noen i det virkelige liv.

Er lett å lyve på seg endel kilo på vektene gjennom et forum også da :fnise:

Anonymous poster hash: de303...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd å makse noe særlig, og har hatt et treningsopphold over sommern. Nå er det igang igjen med crossfitx2 og styrke x3 i uka.

Bruker25-35kg nedtrekk, 20-25kg skulderpress, 100-140kg benpress, 25-35kg i benkpress. 30-40kg knebøy.

Satser på å ha kommet noen kg opp før jul.

er 158 og 64kg, så har noen kg å miste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lett å lyve på seg endel kilo på vektene gjennom et forum også da :fnise:

Anonymous poster hash: de303...f47

Vil ikke si at nivået i denne tråden er noe å skryte på seg heller da akkurat... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene fra sist trening var noe ala dette:

Knebøy: 60kg 3x8

Markløft: 60kg 3x9

Stående millitærpress med stang: 27,5 (med manualer 14kg i hver hånd)

Nedtrekk: 45kg 3x8

Resten av øvelsene husker jeg ikke i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Resultatene fra sist trening var noe ala dette:

Knebøy: 60kg 3x8

Markløft: 60kg 3x9

Stående millitærpress med stang: 27,5 (med manualer 14kg i hver hånd)

Nedtrekk: 45kg 3x8

Resten av øvelsene husker jeg ikke i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Viktig for jenter å være sterke - helsemessig er vel styrketrening viktigere for kvinner enn menn mtp benskjørhet i alle fall!

Jeg har (etter siste fødsel og dertil litt bekken og hofteproblemer) følgende løft inne :

- 80 kg godkjent back squat (knebøy med stangen bak)

- 60 kg x 3 front squat

- 110 kg x 2 markløft

- 60 kg x 5 benkpress (masker aldri her så aner ikke hva jeg har inne)

- 10 pull ups (trener ikke chins, men har vel i hvert fall 15 der)

- 45 kg x 3 push press

Trener crossfit, er 30 år og i underkant av 65 kg, 173 cm. Har absolutt ambisjoner om å bli sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ny oppdatering:

knebøy: 100 kg

frontbøy: 80 kg

støt: 62.5 kg

rykk: 47.5 kg

markløft : 110kg

Edit: ny pers i mark

Endret av Lizliz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å trene på tyngre styrke, men jeg trener alltid alene og da synes jeg enkelte av øvelsene er voldsomme å prøve å perse når jeg er alene. Spesielt benk holder jeg meg unna inntil jeg blir spotta.

Så jeg trener fortsatt 10 reps 3 ganger på det jeg klarer. Og ofte føler jeg at jeg ikke får tatt meg skikkelig ut.

Men nedtrekk og markløft kan jeg jobbe med alene uten hjelp.

Tar 60 kg knebøy og markløft 10x3 nå. På marløft er det bare hendene mine som er min begrensning.



Anonymous poster hash: ba0a2...d6e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...