AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har fått time til trekking av vidsomstann + borre på tanna ved siden av...På samme dagen! Uff, gruer meg så forferdelig mye Kan noen dele noen erfaringer med dette å trekke en visdomstann? Det er den på venstre side i overkjeven de skal ta. Hjelper jo ikke akkurat når tannlegen sier at det kommer til å bli endel smerter..... åååå huff og huff Anonym poster: 0bcb1a93ce42b49740e42dace7d4f1e6
Yesterday Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Har aldri trekt en visdomstann men trakk tanna som var over visdomstanna, fikk jo bedøvelse så det var ikke vondt. Og fikk med meg noen smertestillende av tannlegen hjem Så jeg hadde ikke noe særlig vondt. Men det kan jo hende at ei visdomstann er mye verre.
Gjest Daenerys Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Overkjeven går fint :-) har trukket begge to. Du kjenner lite når du får bedøvelse, hører kun litt rare lyder når tanna trekkes. Definitivt det verste. Du får nok ganske god bedøvelse, heldig du er som har alt på samme side i det minste :-) husk suppe, yoghurt osv, kan være litt sårt et par dager etter trekningen. Du slipper i alle fall den store hevelsen man får om man opererer ut:-) dette går bra!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Jeg fikk fjernet samme tanna for et par mnd siden. Fikk 2-3 sprøyter med bedøvelse. Det pågikk i ca 5 min med lirking med en tang. Vips så var tanna ute. Litt ekkelt var det. Men jeg sto han av.
HeleneBK Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Du får bedøvelse selvfølgelig under trekking, men så kommer det ann på om tannen er kommet helt opp av tannkjøttet. Hvis det har det så er det lettere og mindre smertefullt i etterkant. Jeg fjernet min visdomstann for ca. 8 mnd siden i underkjeven høyre side og hadde vondt i flere dager etterpå men tok smertestillende og det hjelper masse. Min tann lå under tannkjøttet så da måtte tannlegen klappe opp og fjerne litt bein for å få ut tanna. Derfor hadde jeg endel smerter etterpå samt at jeg hadde redusert gapeevne men det er helt normalt. Hvis tannen ligger under tannkjøttet og det må klappes opp så kan det hende du må ha sting, men det er helt smerterfritt og det gror veldig raskt, samt at det ikke er noe problem å fjerne sting etterpå. Det er også mulig du må skylle munnen med antibakteriellt skyllemiddel som heter Corsodyl eller Corsodaily for å hindre evt. betennelse etter fjerning av visdomstann. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå