Gå til innhold

Kan man smelte marsipan?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det ann? Og hvordan bør man gå frem? ( Har ikke micro ).

Tenkte ha marsipan i slike sjokolade former, og så dekke dem med sjokolade etterpå.

Anonym poster: 9313536d6ec826a429e56a532f3bf696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marsipan består i hovedsak av mandler og sukker. Sukker kan du smelte, men ikke mandler. Inneholder marsipanen eggehvite også vil den koagulere ved oppvarming.

• Liker 4
Skrevet

Dårlig idé med andre ord! :P Får bare varme den i hendene da, og stappe den nedi. Takk for svar! :blomst:

Skrevet

Jeg har laget marsipankonfekt, men da har jeg penslet formene med sjokolade og latt den stivne. Så har jeg rør marsipanen sammen med kaffelikør, whiskey, kirsebærlikør og hakkede kirsebær eller portvin.

Marsipanen fylles i formene, ikke helt til kanten, og så helles smeltet sjokolade over.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget marsipankonfekt, men da har jeg penslet formene med sjokolade og latt den stivne. Så har jeg rør marsipanen sammen med kaffelikør, whiskey, kirsebærlikør og hakkede kirsebær eller portvin.

Marsipanen fylles i formene, ikke helt til kanten, og så helles smeltet sjokolade over.

Hørtes godt ut! :sikle: Men vil helst ha ren marsipan :)

Gjest Surrehodet
Skrevet

Om du "smelter" marsipan blir de faktisk stekt. Det er deilige julekaker det.

• Liker 1
Skrevet

Om du "smelter" marsipan blir de faktisk stekt. Det er deilige julekaker det.

Har lagd kaker/kjeks med marsipan tidligere :) Og du har helt rett; de smakte nydelig!

Skrevet

Da er det nesten lettest å kjevle marsipanen ikke for tynt og stikke ut figurer (hjerter, for eksempel) som du dypper i overtrekksjokolade. ;)

Skrevet

Men med sprit i, kan den jo ikke bli renere! Ikke en eneste basill kommer til å overleve, uten å ha vært innom legevakta til pumpings... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det nei. Men du trenger på ingen måte å smelte marsipanen for å ha den i konfekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...