Gå til innhold

Hvor mye veier dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 163 og veier mellom 62 og 65 kilo.

Jeg bruker S og 36 i topper, en sjelden gang 38 eller M når det er nada elastikk i bluser, jeg er bred over skuldrene og takler ikke at det strammer der når jeg beveger meg. Jeg er timeglassformet med flat mage og bruker str. 27-28 i Jeans. Klærne i den størrelsen sitter ikke som pølseskinn heller og jeg har igrunn alltid sett på meg selv som tynn. Men så kikker jeg rundt på sidene her og ser at folk som er 10 cm høyere enn meg og veier mindre enn meg får støtte av andre brukere til å slanke seg. Jeg har vel ikke veid 50 kilo siden før jeg kom i puberteten.... Nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje heller burde klassifisere meg selv som frodig i stede for tynn.

Jeg liker kroppen min og har ingen planer om å slanke meg, men jeg blir jo liksom litt nysgjerrig på dere andre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,75, veier 57 kg. Nå har jeg hatt en periode hvor jeg har glemt å spise så ofte som jeg burde, og synes jeg er litt for tynn nå. Satser på å komme meg opp til trivselsvekta på 60 i jula :fnise: Har også timeglassfasong, og bruker egentlig samme størrelser i klær som deg. Kanskje du bare har tung beinbygning? Har en venninne som er kjempetynn, men en gang fortalte hun meg hvor mye hun veide, og da fikk jeg sjokk! Tror ikke det er så uvanlig å veie mere enn speilbildet skulle tilsi :)

• Liker 1
Gjest Misteltein
Skrevet

170 cm - 55 kg

Jeg bruker alltid fra 34 - 38 i størrelser.

Jeg er ganske frodig på magen! :nigo:

Jeg syns målene dine er helt greie! Verken mer eller mindre. Frodig? Nei, det syns jeg ikke du høres ut som.

Skrevet

Jeg ville aldri kalt deg frodig, bare basert på målene dine. Men når det er sagt, er ikke vekttall og høyde alt. Noen ser ikke ut som vekta si, om du skjønner hva jeg mener. Poenget her er vel heller at du sannsynligvis ikke er frodig i det hele tatt, men at du psykisk sett blir usikker på grunn av det du leser her på forumet, fordi så mange jenter her inne veier veeeldig lite, eller i hvert fall hevder at de veier veldig lite.

Jeg vet ikke om det er usedvanlig mange tynne jenter her på forumet, men det kan noe fremstå litt sånn. Men jeg tror du glemmer alle de andre her inne som ikke svarer i disse vekttrådene og oppgir høyde og vekt. Det finnes maaaange flere brukere her inne enn de som du legger merke til. Sannsynligvis legger du mer merke til de tynneste av de tynne fordi du er opptatt av vekt og kropp. Du må innse at dette er internett, og man kan fremstille seg selv akkurat slik man ønsker det. Å tro at Kvinneguiden er representativt for kvinner generelt sett, er ganske dumt. Alle mennesker er forskjellige, og det finnes like mange som veier mer enn de burde enn de som kanskje veier mindre enn de burde.

Så slutt å fortvil over vekta di, og ikke bli så usikker når du leser om noen som veier så og så lite. Det er mange av oss "normale" (verken undervektige eller overvektige) her inne også. Vi som ser på kjempetynne, høye modeller og tenker at vi skulle ønske vi var sånn, men som samtidig priser oss lykkelige fordi vi har litt pupper og rumpe, og kan spise en liten sjokolade midt i uken.

• Liker 1
Skrevet

176 cm, 62 kg :sminkedokke:

Klesstørrelse?

Skrevet

170 cm og 61-62 kg.

Anonym poster: 293d960c72ff3391fb1c695bbaf1ea1b

Skrevet

Nå er det jo slik at muskler veier med enn fett, men musklene tar mindre plass enn fettet :-) Derfor blir jo det å måle BMI litt feil hvis man skal sjekke f. eks undervekt/overvekt.... Skjelettet veier faktisk ikke så mye som folk tror, det er det som ligger rundt som veier. Syns uansett ingen av dere virker frodige av noen slag :-)

• Liker 1
Skrevet

jeg veier ca 60 og er 165. jeg har veid 65 men da følte jeg meg forferdelig har og veid 50 men da har jeg ikke pupper eller rompe. jeg har timeglassfigur selv..

Skrevet

Klesstørrelse?

Bruker normalt str 38-40, det varierer.. 29-30 i jeans.. Kommer an på modellen :-)
Skrevet

161 veier 62 og har som deg timeglass.

Klesstrrl:

- Bukser: 25/26 ''

- Topper: alt fra xxs-S Viktige at de er elastiske ellers så får jeg ikke plass til skuldre og pupper

- BH: 65G/H

Trente mye styrke før og har mye muskler. Utifra målene dine hadde jeg aldri kalt deg frodig. Normalt slank føler jeg meg selv.

Skrevet

Jeg ville aldri kalt deg frodig, bare basert på målene dine. Men når det er sagt, er ikke vekttall og høyde alt. Noen ser ikke ut som vekta si, om du skjønner hva jeg mener. Poenget her er vel heller at du sannsynligvis ikke er frodig i det hele tatt, men at du psykisk sett blir usikker på grunn av det du leser her på forumet, fordi så mange jenter her inne veier veeeldig lite, eller i hvert fall hevder at de veier veldig lite.

Jeg vet ikke om det er usedvanlig mange tynne jenter her på forumet, men det kan noe fremstå litt sånn. Men jeg tror du glemmer alle de andre her inne som ikke svarer i disse vekttrådene og oppgir høyde og vekt. Det finnes maaaange flere brukere her inne enn de som du legger merke til. Sannsynligvis legger du mer merke til de tynneste av de tynne fordi du er opptatt av vekt og kropp. Du må innse at dette er internett, og man kan fremstille seg selv akkurat slik man ønsker det. Å tro at Kvinneguiden er representativt for kvinner generelt sett, er ganske dumt. Alle mennesker er forskjellige, og det finnes like mange som veier mer enn de burde enn de som kanskje veier mindre enn de burde.

Så slutt å fortvil over vekta di, og ikke bli så usikker når du leser om noen som veier så og så lite. Det er mange av oss "normale" (verken undervektige eller overvektige) her inne også. Vi som ser på kjempetynne, høye modeller og tenker at vi skulle ønske vi var sånn, men som samtidig priser oss lykkelige fordi vi har litt pupper og rumpe, og kan spise en liten sjokolade midt i uken.

Jeg er langt i fra usikker på kroppen min, ting er plassert der det skal være og jeg liker hvordan jeg ser ut :)

Jeg er bare litt nysgjerrig på hva andre veier. Det er jo fascinerende at kvinner som veier 10 kg mindre enn meg bruker lik klesstørrelse som meg selv. Kanskje noe å tenke på med slankehysteriet, at hvor mye du veier i kg ikke automatisk klassifiserer deg som overvektig. Jeg hadde en uber stressende periode for noen år siden og synes selv jeg gikk drastisk ned i vekt, men jeg veide 57 DA og jeg så syk ut, på en slik måte at folk rundt meg uttrykte bekymring.

Skrevet

Men det er også mange som bruker for smått tøy, også..... Str. er bare et tall.

• Liker 1
Skrevet

Bra du er fornøyd med kroppen din ts, det burde du være :)

For så vidt ikke så rart at vi bruker samme klesstørrelse hvis du trener. Det gjør nemlig ikke jeg (selv om jeg sikkert burde), så du har sikkert mere muskler :)

• Liker 1
Skrevet

Men det er også mange som bruker for smått tøy, også..... Str. er bare et tall.

Joda, selfølgelig. Men prøv å press på deg en jeans uten elastikk i for liten størrelse. Det er ingen god følelse ;) Og det er vel heller unntaket enn regelen at jenter orker det i lengden.

• Liker 1
Skrevet

Joda, selfølgelig. Men prøv å press på deg en jeans uten elastikk i for liten størrelse. Det er ingen god følelse ;) Og det er vel heller unntaket enn regelen at jenter orker det i lengden.

Nei, den er jeg enig i! Men det er ingen skam å gå opp en str. En bukse som sitter godt gir en penere kropp/illusjon.. Hvis jeg skal si det på den måten, hehe...

Skrevet

Selv syntes jeg at jeg er lubben. Jeg har fått barn og føler meg ikke helt i mitt ess om dagen.

Er 168 høy, veier 57-58 kg. Bruker s/m i bukser og topper. 38 i sko for de som lurte, haha! Jeg tror jeg har det de kaller pærefasong. Med smale skuldre, smal midje og fyldig rumpe og lår. Korte ben har jeg og-.-

Skrevet

Rundt 105 kg, fordelt på 174 cm. Bruker alt fra 44 til 48 i norske størrelser og 18 til 22 i UK, alt etter modell og type plagg.

Skrevet

Er 170 høy og veier 64 kg. Trener masse, har lav fettprosent til kvinne å være (15 %) og bruker størrelse 36-38 og 27-28 i bukser. Er veldig fornøyd. :)

Synes du høres fin ut, selvom jeg personlig synes vekt er ett ganske upresist målebegrep.

Anonym poster: 5389f8f4b01773a6a4b077eac05e66c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...