Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg ble provosert i en annen debatt, der en bruker sier at hun ikke tror på at uhell kan skje, og at prevenson kan svikte. Årsaken til at jeg ble provosert, er at jeg selv har blitt gravid ved at prevensjonen (spiral) sviktet, og jeg kjenner også flere andre som har blitt gravide til tross for korrekt bruk av prevensjon. I mange tilfeller kan svikten forklares med menneskelig svikt (uforsiktighet), men med spiral og p-sprøyter kan ikke uforsiktighet være en årsak. Så hva tror du? Tror du prevensjon kan svikte, eller er det bare snakk om bortforklaringer? Og hvis den brukeren som provoserte meg tar turen inn i denne tråden: du avsluttet med å si at jeg ikke må ta ting personlig. Jeg tar det personlig når noen beskylder meg for løgn og bedrag.
Gjest Gagaen Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Selvsagt kan prevensjon svikte , men selvsagt finns det og folk som bruker det som bortforklaring .
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Selvsagt kan prevensjon svikte , men selvsagt finns det og folk som bruker det som bortforklaring . Ja, det er de som bruker det som bortforklaring, men som sagt sier brukeren jeg viser til at hun ikke tror på de som sier at prevensjonen sviktet, og jeg lurer på om dette er en vanlig holdning.
Noteknekk Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Ja det tror jeg. Men jeg tror nok også at mange bruker det som unnskyldning når faktum er at det var bruken som var slurvete. Men ingen prevensjon er 100 % så dermed kan det jo alltid skje uhell ja, til tross for riktig bruk.
Sugerøret Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Jeg VET at det kan svikte.Har en tenåringsgutt som bevis
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Jeg vet og om noen som har blitt gravid med spiral og p-sprøyte, selv ble jeg gravid av å glemme en p-pille og det har jeg aldri lyvet om. Anonym poster: 4efcd514b8784efbdf75e2dd1fc301b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå