MissCoverdale Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Regner med jeg får litt penger til jul, og vil gjerne investere i skikkelige kokkekniver. Noen tips?
FantasDick Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Jeg foretrekker Global-knivene, men det finnes jo mange gode kniver, så man kan jo velge og vrake.
Gjest Doh Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Vi har en Victorinox-kniv og er veldig fornøyd med den (ønsker meg flere av de) 4
super-ida Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Jeg har etpar global kniver, og til jul fikk jeg MAC kniv......loooove-it
Gjest gjest17 Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Synes Victorinox sine kniver er supre i forhold til prisen. Disse fåes veldig ofte til -30% på Kitchn. :-) 2
Mermaid Blues Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Jeg sverger til Global, synes de er verdt hver ei krone
Gjest Lille-pus Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Victorinox er veldig bra kniver prisen tatt i betraktning Henger noen av dem på listen her også. Selv har jeg da en softspot for Sabatièr og dermed er det et par av dem her også - og noen fra Gense, fra Øyo, noen storhusholdningskniver produsert i Skien, - og en Santuko special fra Schaaf.
MissCoverdale Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2012 Tusen takk for svar. Nå fikk vi faktisk noen victorinox kniver til jul. Så det var strålende=)
Scherbatsky Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Global er greit så lenge du bare skal kutte ei gulrot, men ellers er den feil for de aller fleste hender, farlig hvis du tar i den med våte hender og ikke minst - dyr. Anbefaler Mac sin TH-80. https://www.kitchn.n...r/kniver/th-80/ Fantastisk å holde it, nydelig å kutte med og faktisk verdt prisen. Kitchn er utsolgt (jeg fikk de to siste før jul, leverandøren er tom), men Tilbords, Christiania Glassmagasin og Traktøren selger de også. En fantastisk kniv, rett og slett. Victorinox er også gode kniver med tanke på prisen, men hvis du vil investere litt ekstra i EN skikkelig god en... go for Mac Endret 2. januar 2013 av Scherbatsky
Strixvaria Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Glasmagasinet fører ikke MAC..? Men jeg er absolutt enig, MAC-knivene er knallgode. Synes de mindre knivene fra Global er åreite også, men jeg foretrekker et sikrere håndtak ift. det med glipping. Dessuten synes jeg ikke Global-knivene er så gode å holde i generelt - det er et eller annet som føles feil, hvertfall for meg. Victorinox har hatt gode brødkniver, men jeg tenker at hva slags kniver man trenger avhenger av hva man skal bruke dem til. Ser ikke noe poeng i å bruke flere tusen kroner på en kniv dersom det er for å henge dem på veggen. Men skal man bruke dem ofte, og lager mye mat fra bunnen osv., så er det absolutt en god investering
Stinelin Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Elsker mine Victorinox, sammen med slipestålet av samme merke. Og så er jeg veldig glad i den ene lille Globalkniven min.
-hild Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Du har fått mange gode tips, personlig er jeg veldig glad i victorinox knivene våre. Vi kjøpte ny kokkekniv i romjula, da anbefalte dama i butikken et par ulike merker, men sa "kjenn at du synes den ligger godt i hånda, og tenk på hva du skal bruke den til". Jeg liker de med treskaft best, håndterer ofte mat fra bunnen, og i min hånd har knivene med stålskaft lett for å gli litt når jeg er fuktig på hendene.
Daraya Skrevet 3. januar 2013 #14 Skrevet 3. januar 2013 Jeg har WMF Grand Gourmet kniv, de er tyske og helt rå. Hadde Victorinox før med plastskaft, de var ikke dårlige, men disse WMF er komplett metall og jeg elsker de. Men må være obs på å ikke putte de i oppvaskmaskin.
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Ingen kniver av denne typen skal vaskes i oppvaskmaskin eller ligge i en skuff sammen med andre kniver. De skal vaskes for hånd og helst henges på en list (magnetlist). Slipes hos knivsliper og brynes/skjerpes hjemme, ofte. Dette bare sånn til allmenn opplysning edit: Trykkfeil Endret 3. januar 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #16 Skrevet 3. januar 2013 Fikk MAC i julegave. Superfornøyd! Anonym poster: 75aa23a366c8e2542f051fde53e8a495
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå