Dricka Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Nå er jeg jente som har opplevd å ha flere stefedre, men det kunne aldri falt meg inn å kalle dem pappa. Jeg har kun en pappa og han er MIN pappa. Det har vært et tilfelle der en stefar (også far til min lillesøster) har villet at jeg skulle kalle han pappa, siden vi bodde i samme hus, jeg ikke hadde det beste forholdet til min pappa akuratt da osv. Men bare tanken på å kalle noen andre pappa gjorde meg kvalm (var ca 10 år). En har kun en pappa og siden det virker som dere har et ganske godt forhold så ville jeg kanskje uttrykt at jeg ikke synes det var akseptabelt.. Kanskje hørt hva moren hennes synes om saken? Og snakke med jenta om det, hun er ikke så liten.. Helt enig med deg! hadde aldri slått meg inn å kalle alkisstemora mi for mamma eller stefaren min for pappa. Aldri i verden!
Frøken Smilla Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 Jeg skjønner godt at du reagerer og synes det er ugreit. Samtidig er det kanskje ikke så rart at hun sier "pappa", da søskenet hos mor sannsynligvis omtaler din datters stefar som "pappa", og en jente på 9 er ikke stor nok til å holde fast på sin benevnelse på ham da, tror jeg. Mange barn anser "pappa" som navnet til far, så kanskje hun har blitt litt forvirret? Hvordan du skal forholde deg til det, er jeg neimen ikke sikker på, det er en litt lei situasjon ... (Jeg klarer dog ikke å dy meg, men undrer meg om du ville fått de samme reaksjonene her inne om du var kvinne og reagerte på at datteren kalte stemor for "mamma" ...) 2
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2012 #23 Skrevet 21. desember 2012 Dette er noe barnets mor burde korrigert med en gang. Det det startet også før mors nye barn ble født. Det er meget svakt av barnets mor. Hin har ikke oppfylt din rolle som mor her. Samtidig synes jeg det er rart stefar synes dette greit og ikke føler seg ukonfortabel.
Kattugla Skrevet 21. desember 2012 #24 Skrevet 21. desember 2012 (Jeg klarer dog ikke å dy meg, men undrer meg om du ville fått de samme reaksjonene her inne om du var kvinne og reagerte på at datteren kalte stemor for "mamma" ...) Det lurer jeg også på, siden her inne er det mange som ikke engang tåler at fars kone blir omtalt som stemor. Men en pappa skal visstnok kunne finne seg i ting en mor ville aldri akseptert.. Jeg skjønner godt at du er lei deg TS og jeg synes det er rart at barnet har fått "lov" til dette hos mor og stefar. Min mann har barn fra før og barnet lurte på hva h*n skulle kalle meg, om jeg var også mamma og ble forklart at h*n kunne kalle meg Kattugla siden hun allerede hadde en mamma. 2
Muscae Skrevet 21. desember 2012 #25 Skrevet 21. desember 2012 Synes forsåvidt det er unødvendig at den 'andre' familien skal bli med når det er bare din tid i lag med henne. Her i huset er alltid far med når barnet spiller hjemmekamp. Og det helt uavhengig hvem barnet "er hos". Man er ikke mindre far selv om barnet er hos mor. Man skal selvfølgelig ikke troppe opp til middag hver dag, fordi man er far og skal ha en plass ved bordet, men når barnet skal spille kamp (noe som er viktig i barnets liv, og som det ønsker at foreldrene er tilstede og ser på - kanskje scorer det vinnermålet akkurat den kampen) er det ikke en "hjemme-hos-situasjon" men en "ute i offentligheten-situasjon" der man kan være tilskuer uavhengig av hvem som har barnet boende hos seg. Og foreldre som stiller opp for barna på ulike arrangementer gjør det for å støtte barna, ikke for å såre den andre forelderen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå