Gå til innhold

Anbefal meg en god seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener, for hodegavel er ekstra utstyr

Ja, det vet jeg vel. Men den blir jo ikke kortere selv om den er ekstrautstyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la være å ha sengegavl, å heller ha senga stående på sokkel framfor bein

Skrevet

Ja, jeg vet det - det er bare det at alle de enkle gjør det selv greiene ender med å bli en haug med ubrukelig rask i mine hender. Jeg er kløne med alt som inneholder et element av snekring, så jeg har en mistanke om at det ville blitt mye utgifter og ikkeno' resultat.

Men da spør du om hjelp av noen som er litt mer handy, du kjenner sikkert noen.

Utenom det, så skulle jeg tro at man kan sage av litt av en sengegavel, men så er jeg ikke sikker på hvordan de er festet da jeg aldri har kjøpt sengegavel med sengene mine.

Skrevet

Men da spør du om hjelp av noen som er litt mer handy, du kjenner sikkert noen.

Nei, det er det jeg ikke gjør. Dvs. jeg kjenner mange handy mennesker, men neppe noen som er villig til å bruke såpass med tid for å lage noe til meg.

Skrevet

Hvis du lurer på hvordan gjøre en komplisert ting som å kutte en allerede ferdig sengegavel ved å fjerne stoff og fyll, for så å få det fint på plass igjen etter å ha skjært av, klarer du like godt å lage en selv.

Hvis ikke, så er du dømt til et liv uten sengegavel. Det fins verre ting i livet.

Anonym poster: b16d60e81c6db2ce04117086a2c14f16

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt klarer jeg ikke å lage en selv, men jeg kjenner en som sannsynligvis ville kunnet kutte en ferdig gavl for en billig penge. Det trenger jo ikke bli rasende pent på den delen som skal være ned mot gulvet. uteendemessig er det øverste delen som teller.

Skrevet

Hvis du lurer på hvordan gjøre en komplisert ting som å kutte en allerede ferdig sengegavel ved å fjerne stoff og fyll, for så å få det fint på plass igjen etter å ha skjært av, klarer du like godt å lage en selv.

Hvis ikke, så er du dømt til et liv uten sengegavel. Det fins verre ting i livet.

Anonym poster: b16d60e81c6db2ce04117086a2c14f16

Det er jo veldig fint når stoffet på gavlen er det samme som på madrassene, så jeg skjønner godt at hun vil kappe den tilhørende gavlen.

Jeg har nettopp fått en Wonderland VIP i hus, veldig fornøyd med den! (Og den matchende gavlen :ler: )

Skrevet

Bare sånn til info var dette en kontinental UTEN sengegavl.

Anonym poster: 43f61776e19540d33dd590da9354af02

• 2 år senere...
Skrevet

Har selv Jensen og er veldig fornøyd med den! Fikk den tilpasset vekten min slik at den er akkurat passe hard/myk, og den er så lun og god. Nei, tror jeg må gå og legge meg nå, jeg! Tuller ikke; du får lyst til å legge deg når du tenker på den, liksom ;)

Hvilken Jensen er det du har?

Har Jensen Nova Plus og kommer ALDRI til å kjøpe noe annet igjen for den er bare helt fantastisk :)

Er du fortsatt like fornøyd med den? :)

Skrevet

Hvilken Jensen er det du har?

Er du fortsatt like fornøyd med den? :)

Fortsatt superfornøyd :) Anbefaler den virkelig. Fått mine foreldre til å kjøpe en også, de er også veldig fornøyd :)

Skrevet

Fortsatt superfornøyd :) Anbefaler den virkelig. Fått mine foreldre til å kjøpe en også, de er også veldig fornøyd :)

Så bra! Jeg sliter veeldig med hviken seng jeg skal velge, skifter jo mening hele tiden. Jeg var litt imot kontintal fordi de ofte er mye mykere, men da jeg la meg ned i Nova Plus i dag, så tenkte jeg at "jøss, dette kan kanskje funke". Og da ble jeg så glad, fordi den er jo på tilbud på 13 999,- for 180x200 cm nå! Men, kjenner du bevegelsene til sidemannen godt i den?

Leste litt om den og ser at det som skiller den fra Jensen Diplomat (Bohus), er at den har enkeltfjærende underramme, og ikke dobbeltfjærende slik Diplomat har. Noe som gjør den til en fastere type seng, og det er jo det jeg vil ha - samtidig som den har myk overflate. Myk og fast på en gang, haha :)

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg har en Bellus kontinentalseng og elsker den. Har aldri sovet så godt som jeg gjør i denne sengen. Den har to hardhetsgrader så jeg har en side som er middels og en som er hard. Siden jeg er alene kan jeg velge hvilken side jeg skal ligge på - foretrekker den som er middels. Overmadrassen til min Bellus er bare helt fantastisk. 

Skrevet (endret)

Så bra! Jeg sliter veeldig med hviken seng jeg skal velge, skifter jo mening hele tiden. Jeg var litt imot kontintal fordi de ofte er mye mykere, men da jeg la meg ned i Nova Plus i dag, så tenkte jeg at "jøss, dette kan kanskje funke". Og da ble jeg så glad, fordi den er jo på tilbud på 13 999,- for 180x200 cm nå! Men, kjenner du bevegelsene til sidemannen godt i den?

Leste litt om den og ser at det som skiller den fra Jensen Diplomat (Bohus), er at den har enkeltfjærende underramme, og ikke dobbeltfjærende slik Diplomat har. Noe som gjør den til en fastere type seng, og det er jo det jeg vil ha - samtidig som den har myk overflate. Myk og fast på en gang, haha :)

Seng er ikke det letteste nei. Man bruker jo såpass mye tid i en seng at man gjerne vil være fornøyd og oppfylle de kriteriene man har :) Du kan snu madrassen forresten, mykere på den ene siden og hardere på den andre. Jeg bytter litt innimellom ettersom ryggen trenger det og fungerer veldig fint :)

Kjenner ikke sidemannens bevegelse særlig godt nei. Man er jo bare "linka" med overmadrassen heldigvis :)

Lykke til med valget :)

Endret av boks
Skrevet

Jeg har en Bellus kontinentalseng og elsker den. Har aldri sovet så godt som jeg gjør i denne sengen. Den har to hardhetsgrader så jeg har en side som er middels og en som er hard. Siden jeg er alene kan jeg velge hvilken side jeg skal ligge på - foretrekker den som er middels. Overmadrassen til min Bellus er bare helt fantastisk. 

Jeg bor ikke i nærheten av noen som forhandler de sengene. Hva er prisen forresten? De opplyser jo ikke om det på nettsiden.

Seng er ikke det letteste nei. Man bruker jo såpass mye tid i en seng at man gjerne vil være fornøyd og oppfylle de kriteriene man har :) Du kan snu madrassen forresten, mykere på den ene siden og hardere på den andre. Jeg bytter litt innimellom ettersom ryggen trenger det og fungerer veldig fint :)

Kjenner ikke sidemannens bevegelse særlig godt nei. Man er jo bare "linka" med overmadrassen heldigvis :)

Lykke til med valget :)

Er klar over det, alle jensen-sengene på Skeidar er vendbare. Veldig kjekt, bortsett fra hvis man bare liker den ene fastheten da. For madrassen må jo uansett vendes for holdbarhetens skyld :)

Har som mål å bestemme meg på tirsdag, håper jeg finner ut av Nova Plus er best, for det er ihvertfall best for lommeboka  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...