Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 I helgen ble jeg tatt ut til stikkprøve på sikkerhetskontrollen. Jeg utløste pip-pipen, ble tatt til side og undersøkt av en MANNLIG security guard. Det stod en kvinnelig vakt 20 cm unna som var ledig, men det var mannen som sjekket meg. Har aldri før gått igjennom SÅ nøye sikkerhetssjekk! Kun kvinner har sjekket meg før, og de går kjapt over armene, beina og midjen, og kanskje over brystene. Men han her mannen var noe for seg. Han strøk meg to ganger på hver arm, to ganger på hver fot MINST, kanskje flere ganger og. Strøk meg over livet flere ganger, og ikke minst buksekanten. Den sjekket han både bak og foran, og strøk litt langs buksekanten et par ganger for å sjekke at jeg ikke hadde noe der!! Jeg hadde ikke noe imot dette, da, han var faktisk kjekk og det var litt exciting! Høy og deilig. Men, jeg har aldri vært borti noe lignende før! Jeg ser ut som det stikk motsatte av en kriminell, en dyr krem måtte jeg også gi fra meg som jeg hadde glemt i vesken siden den var på 200 ml eller noe Noen som har vært borti noe lignende før? Ble litt småpaff, men hadde ikke noe imot det, han var som nevnt kjekk
Gjest Memories Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Da har du vært utsatt for en nøye og korrekt kontroll, i motsetning til de slurvete kjappe kontrollene som vanligvis foretas Det er slik man læres opp, men dessverre ganske få som gidder å gjøre det rett. Man har forskjellige posisjoner man står i, og den kvinnelige vakten hadde sikkert en annen oppgave. Han skulle dog ha spurt deg om det gikk greit at han tok den, eller om du ville at en kvinnelig vekter skulle tatt sjekken, men det er det få som gidder å spørre om. Og grensa på flytende/smørbart ligger på 100 ml, så uansett om du hadde sett kriminell ut eller ikke måtte han tatt den ifra deg. Når det er sagt er jeg enig med deg, har heller ikke noe imot kjekke menn i sikkerhetskontrollen 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 De har blitt mye grundigere, ja. Jeg trodde egentlig de måtte spørre om man ville sjekkes av en av samme kjønn, men de siste gangene har jeg ikke fått spørsmål om det. Jeg har også blitt bedt ganske så bestemt om å ta av genseren. Ingen bønn. Så jeg har begynt å tenke nøye over hva jeg har på under før jeg går gjennom kontrollen. Anonym poster: 9a6defae9abaf9c6757cc043eb807b2d
Gjest Memories Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 De har blitt mye grundigere, ja. Jeg trodde egentlig de måtte spørre om man ville sjekkes av en av samme kjønn, men de siste gangene har jeg ikke fått spørsmål om det. Jeg har også blitt bedt ganske så bestemt om å ta av genseren. Ingen bønn. Så jeg har begynt å tenke nøye over hva jeg har på under før jeg går gjennom kontrollen. Anonym poster: 9a6defae9abaf9c6757cc043eb807b2d Det var rart. Da skal du ha en ganske så klumpete og vanskelig genser å få undersøkt ordentlig i så fall, og i tillegg bli tatt med på et rom. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Det var rart. Da skal du ha en ganske så klumpete og vanskelig genser å få undersøkt ordentlig i så fall, og i tillegg bli tatt med på et rom. Jeg har alltid blitt undersøkt midt foran hele køen. Derfor er jeg blitt mer påpasselig med hva jeg har på under. Også fordi de har blitt veldig nærgående med å sjekke i bukselinningen osv. I disse dager da alle skal ha synlige trusekanter så er jeg fortsatt tilhenger av å holde undertøyet for meg selv. Anonym poster: 9a6defae9abaf9c6757cc043eb807b2d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Jeg bruker rullestol når jeg reiser og slipper alltid unna sikkerhetskontrollen. Jeg har flere ganger sendt brev og klaget. Det er mye bedre at de sjekker alle grundig enn bare noen få. Bra de har blitt mer nøye. Håper de starter med å undersøke meg også. Anonym poster: f01b091417285c93a75a74dd9c2df2c9 3
Gjest Badabing Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Ja, jeg har opplevd det samme, men de er ofte strengere i andre land. Sjekker langs BH-spilene osv. Kvinnelig sikkerhetskontrollør har jeg bare fått i Emiratene, India o.l, men jeg vet at du også får det her i Norge om du ber om det. Endret 21. desember 2012 av Badabing
sol87 Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Jeg hadde ikke godtatt å bli kroppsvisitert av en mann. Jeg har litt vanskelig for å ha menn jeg ikke kjenner veldig tett inn på meg i en sånn setting, så da ville jeg ønsket en dame. Det har man vel rett på, så lenge det er en kvinne tilgjengelig? 2
Gjest pellepirat Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Ja, man har alltid rett på å bli visitert av en kvinne Som regel skal de spørre om du ønsker det, men noen slurver nok. Så da kan du spørre om det. I forhold til første innlegg så virket det som en korrekt kontroll, man skal være nøye og sjekke bukselinning både foran og bak, samt mellom og under brystene. (derfor er det greit å be om en kvinne) Nå skal ikke kontrollere ved å klemme eller noe, og ved brystregionen skal man bruke oversiden av hånden hvis man skal gjøre det helt korrekt. Samtidig skal det være bestemt, slik at det ikke fremstår som stryking..
Aeternitas Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Det er sånn en kroppskontroll skal gjøres! Men; du burde blitt spurt om det var greit først. Innimellom spør de, andre ganger bare gjør de det. Men de skal faktisk kjenne på UNDER puppene dine faktisk, på spilene for å kjenne at det ikke skjuler seg ting. Det er litt drøyt, men de gjør det fordi det er jobben dems, og det er et sted man kan skjule ting.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Det er sånn en kroppskontroll skal gjøres! Men; du burde blitt spurt om det var greit først. Innimellom spør de, andre ganger bare gjør de det. Men de skal faktisk kjenne på UNDER puppene dine faktisk, på spilene for å kjenne at det ikke skjuler seg ting. Det er litt drøyt, men de gjør det fordi det er jobben dems, og det er et sted man kan skjule ting. I realiteten gjør de ikke dette, i mitt tilfelle måtte de da ha tatt tak og løftet, og det tør de foreløpig ikke. Men det kommer vel. Hele greia er bare for syns skyld, man kunne jo skjult ting inni der som ikke kan kjennes uten å ta oss med på et bakrom og fjerne hele bh'en. Tror ikke de tør å kjenne så veeeldig godt etter på menn heller. Anonym poster: 9a6defae9abaf9c6757cc043eb807b2d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #12 Skrevet 27. desember 2012 Jeg er kvinne og synes faktisk det er verre å bli sjekket av en kvinne enn av en mann. Har fått uønsket seksuell oppmerksomhet fra en kvinnelig sykepleier da jeg var i ung voksenalder og merker at jeg blir veldig ukomfortabel når fremmede kvinner tar på meg. Egentlig burde man få velge slik at det var to køer. Kanskje hadde enkelte menn valgt å bli sjekket av en kvinne da men....... Anonym poster: b04d0b1e6c285985264b8e46b2038525
Gjest hedgepig Skrevet 27. desember 2012 #13 Skrevet 27. desember 2012 Jeg har ofte blitt kontrollert av både mann og dame, ingen problem. Har blitt spurt én gang om ønske om kvinnelig kontrollør, men da var det min datter som ble kontrollert.
Tropic Skrevet 27. desember 2012 #14 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Men altså, om man må ta av seg genseren så må man vel få lov å gjøre dette på et privat rom og ikke forran hele køen?? Nå tenker jeg på tilfeller hvor man kun har bh under genseren Endret 27. desember 2012 av Tropic
hjertesukka Skrevet 27. desember 2012 #15 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Har vært ute og reist i jula, og begge gangene blei jeg sjekka av kvinner. Og jeg blei tatt til sides fordi jeg har en knestøtte/strømpe med jernspiler inni. Dette sier jeg ifra om, men da tar de like godt hele meg. For jeg ser jo veldig skummel ut. (spøk). Men jeg hater å dra av støvlettene! Mens jeg baler med dette, så ligger mine verdisaker i plastikkskuffen til almenn beskuelse, jada, gøy det. Den ene vakten var forøvrig det jeg kaller overivrig i tjenesten, men jeg vil tro at flysikkerheten er godt ivaretatt i dette landet, tross alt. Så da får vi heller kave litt med å kle av og på oss, selv om det til tider er ganske irriterende. Endret 27. desember 2012 av hjertesukka
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå