Suss81 Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har i en alder av 32 fremdeles noen kviser i hakeområdet jeg ikke blir kvitt, sammen med rikelige doser av hudormer spredd utover resten av ansiktet. Men nå er jeg lei, nå skal de bort en gang for alle så jeg kan begynne å irritere meg over rynkene i stede! Det jeg da lurer på er hvilken reseptbelagte legemidler dere her inne har best erfaring med? Jeg er såpass heldig at jeg har tørr, sensitiv, acne hud som reagerer med utbrudd hver gang den blir presentert med noe nytt...Oh joy...I redsel for at huden skal se vrengt ut vil jeg holde meg unna det sterkeste greiene man kan smøre på. Jeg tenkte å starte med en Tetracyclin kur først, som jeg vet av erfaring virker litt. Men hvilken krem skal jeg bruke? Differin, Aberela, Skinoren, Dalacin (google er min venn). Anyone?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Om du har mye hudormer, er ikke huden din tørr, men dehydrert. Overhuden din mangler fukt, mens underhuden er fet. Jeg brukte Dalacin mot en annen hudlidelse, men jeg fikk ikke en eneste kvise mens jeg brukte stoffet. Den skal helst ikke brukes lengre enn 4 uker, da bakteriene kan utvikle resistens. Ellers har jeg erfaring med Finacea gel, den skal visstnok være en av de mildeste mot huden. Har ikke hatt så mye kviser siden jeg begynte på den, kun et par-tre i løpet av 6 mnd. Tar litt tid før huden venner seg til den, du må belage deg på en liten periode med dårligere hud, hvor huden er dehydrert, flasser, og du får noen urenheter. Dette går seg til etter hvert Hudlegen ville at jeg skulle begynne på Differin etter at jeg er ferdig med Finacea-kuren mot hudlidelsen min, dette fordi jeg i likhet med deg har mye åpne komedoner i ansiktet. Differin funker med andre ord best mot hudormer. Anonym poster: 1f4c311884129083282cfcc98d87a320
96ern Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Jeg sliter selv med urenhud og kviser. Slitt i over 2 år nå. For nesten 2 år siden begynte jeg med Tetracyclin, dette hjalp meg i begynnelsen, men effekten ble bare svakere og svakere. Tetracyclin funker for mange, i en periode! Det er store sjanser for at kvisene begynner å poppe opp igjen etter endt kur, dessverre. Men selvsagt kan du prøve den til å begynne med. Funker ikke denne behandlingen, så finnes det også en kur i tablettform. Denne kuren kalles for Isotretinoin Orifarm. Det som før het for ( Roaccutan ). Dette er den sterkeste behandlingen mot kviser, og rundt 80% blir bi kvitt kvisene. Mens de "uheldige" må ta opp en 2.kur. Denne behandlingen strekker seg fra 4-6 måneder. Men det som er ulempen med denne behandlingen er alle bivirkningene. Bare å søke opp Roaccutan, eller accutane på google. Så finner du mye informasjon om denne behandlingen. Disse kapselen kan KUN skrives ut av hudlege.
Suss81 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Takker for svar Roaccutan tror jeg blir litt "overkill" for meg. Tetracyclin gikk jeg på for noen år siden da jeg hadde vonde, vonde, vonde monstre av noen urenheter, og de pillene skremte de hardt nok til at de aldri har kommet tilbake, derfor jeg tenkte at en slik kur ville passet bra nå sånn for en ekstra liten piff liksom. Men da burde jeg ta en kur på Dalacin da altså og prøve meg på Differin etterpå om det ikke er borte. Er det sånn at jeg bare tar kur med det for så å begynne på andre hudpleieprodukter (altså antirynke ting) eller er det sånn at kvisene kommer tilbake med engang jeg avslutter disse produktene? Jeg ble forøvrig kvitt siste rest av kvisene mine sist gang, jevnet ut hudtonen min og slettet det meste av de røde/ blå merkene/arrene ved å bruke kviseproduktene på yanor.no om noen med litt yngre hud enn min trenger råd. Så lenge jeg brukte den serien var jeg kvisefri. Den Scar Removing Cream er helt genial! Men jeg tror produktene er beregnet for litt yngre hud enn min, for når jeg prøvde komplett serie nylig så ble huden min dehydrert Men den lille burken Scar Removing Cream til Yanor har fremdeles en fast plass på badet mitt, den healer liksom arrene fortere føles det som. Så er det sagt å Endret 19. desember 2012 av Suss81
96ern Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Du sier Tetracyclin fjernet det meste av kvisene dine, det er bra. Men som jeg sa og hadde tydeligvis rett også. Når du sluttet så kom disse urenhetene tilbake? Det finnes en del kremer som tørker ut kvisene for godt, men det er individuelt selvsagt, så du må nok prøve deg litt frem
96ern Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Du snakker også om denne Svar Removing Cream. Fjernet den røde merkene etter kviser også, eller bare arrene (?). Det er en forskjell på røde merker og arr. Jeg får ikke arr etter kviser, men bare røde merker, som er veldig synlige. Har du noen produkter du kan anbefale meg? Endret 19. desember 2012 av 96ern
Suss81 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2012 Vel, det tok endel år fra jeg sluttet med Tetracyclin til jeg fikk kviser igjen.....Og de jeg har nå kan ikke sammenlignes med de onde, monsterne jeg hadde på den tiden. De gjorde så vondt at tårene spratt når jeg gapet. Selv om de jeg har nå ikke er vonde så er det skjemmende forde, men men.....de forsvinner vel når jeg begynner på kurene. Vel uansett, Etter at disse bylle liknende greiene ble borte sleit jeg med veldig ujevn farge i huden, både røde og lilla`ish merker etter kvisene. Scar Removing Cream fra Yanor tok disse bort og jevnet ut huden min. Jeg gikk på hele anti-kvise serien deres i ett par år og huden min var absolutt smashing, men så sluttet jeg i overmot. Og når huden min igjen fikk kviser,, så passet ikke serien lenger for meg. Huden min har blitt eldre og trenger mere fukt. Men Scar Removing kremen blir ennå brukt innimellom for å få fortgang i healingprosessen der utbruddene har trukket seg tilbake. Eneste som er synd er at den kremen kommer i en fryktelig liten burk, men den er heldigvis drøy.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Takker for svar Roaccutan tror jeg blir litt "overkill" for meg. Tetracyclin gikk jeg på for noen år siden da jeg hadde vonde, vonde, vonde monstre av noen urenheter, og de pillene skremte de hardt nok til at de aldri har kommet tilbake, derfor jeg tenkte at en slik kur ville passet bra nå sånn for en ekstra liten piff liksom. Men da burde jeg ta en kur på Dalacin da altså og prøve meg på Differin etterpå om det ikke er borte. Er det sånn at jeg bare tar kur med det for så å begynne på andre hudpleieprodukter (altså antirynke ting) eller er det sånn at kvisene kommer tilbake med engang jeg avslutter disse produktene? Jeg ble forøvrig kvitt siste rest av kvisene mine sist gang, jevnet ut hudtonen min og slettet det meste av de røde/ blå merkene/arrene ved å bruke kviseproduktene på yanor.no om noen med litt yngre hud enn min trenger råd. Så lenge jeg brukte den serien var jeg kvisefri. Den Scar Removing Cream er helt genial! Men jeg tror produktene er beregnet for litt yngre hud enn min, for når jeg prøvde komplett serie nylig så ble huden min dehydrert Men den lille burken Scar Removing Cream til Yanor har fremdeles en fast plass på badet mitt, den healer liksom arrene fortere føles det som. Så er det sagt å Kan Scar Removing Cream brukes som en hudkrem alene, eller må man bruke vanlig hudkrem utenom? Hvor lang tid tok det ca. før du begynte å se at arrene gikk bort? Hadde du både røde arr og vanlige arr som gikk helt bort?? Anonym poster: af81c4d6d7e616646948c04f0fb06f13
Suss81 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2012 Kan Scar Removing Cream brukes som en hudkrem alene, eller må man bruke vanlig hudkrem utenom? Hvor lang tid tok det ca. før du begynte å se at arrene gikk bort? Hadde du både røde arr og vanlige arr som gikk helt bort?? Anonym poster: af81c4d6d7e616646948c04f0fb06f13 Jeg brukte det som vanlig hudkrem, både på morgen og på kveld sammen med resten av serien der ( en ansiktsvask, en peeling og noe greier du kunne ta på kvisene for å tørke de bort). Jeg er litt usikker på hvor lang tid det tok før arrene/de røde flekkene mine var borte, men jeg var på andre krukken. Jeg sto foran speilet og skulle sminke huden min jevn i fargen som jeg gjorde hver dag og la plutselig merke til at huden min ikke trengte sminke likevel siden hudtonen var jevn allerede. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke hadde lagt merke til det før, det kunne jo ikke ha skjedd over natta. Men nå vil jeg jevne at jeg ikke hadde noen groper, men "kun" røde og lilla flekker i huden. Og at jeg tror som jeg har sagt tidligere i tråden at kremen funker best på litt yngre hud enn min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå