Gå til innhold

Tacokrydder

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Noen som har oppskrift på godt tacokrydder? Gjerne litt spicy, og ikke altfor salt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som ligger på Trines matblogg er veldig god!

Anonym poster: ab2f836ada41fda2b5acf4c5ecc8b5c8

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Har ikke prøvd noen av disse. Tusen takk! :)

Skrevet

Ingrediensene er like på begge to, kun mengdeforskjeller. Så smak deg frem når du lager :-)

Skrevet

Blir veldig godt hvis man bruker: spisskummen, paprikapulver, hvitløkspulver, cayennepepper og basilikum. Det skal være mest spisskummen i blandingen.

Skrevet

Jeg bruker tipset jeg plukket opp fra Ole Martin når han lagde tacokrydder på "Fire stjernes middag" en gang.

Han brukte fersk hvitløk, fersk koriander, spisskummin, chili, salt og pepper, og litt ferskpresset limejuice. Hadde alt i en morter og knuste det godt sammen. Nammi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker kun spisskummen, paprikapulver og hvitløkspulver. :fnise:

Anonym poster: 2952b55220e5892b8611a90103f11e95

Skrevet

Mange gode forslag her.. i tilegg synes jeg littegranne allehånde kan være godt. Og oregaono (helst mexikans oregano hvis du får tak i - den har en litt lakrisaktig smak). Og jeg foretrekker røkte chilekrydder som f.eks chipotle. Bør være mulig å få i innvandrerforetninger ol, men jeg bestiller på nettet.

Skrevet

Chipotlechili har Santa Maria også fått inn i sortemanget :-)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg brukte den fra Trines matblogg, med cayennepepper og litt chipotle. Beste jeg har testet til nå. :) Det eneste var at det ble vel mye, så i neste omgang tror jeg det holder med maks to ss av krydderet. Takk for hjelpen, folkens! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...