Gjest Ts Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Hei! Har noen erfaring med aleris i Bergen? Til brystforstørrelse? Har ikke funnet noe erfaringer der ifra, her inne. Evnt erfaring med andre klinikker? Var på konsultasjon på TERES(klinikk Bergen) hos dr.ørner i går og det virket greit der, de kan nok jobben sin ja! Kirurgen var litt spesiell men tror likevel det hadde blitt en fin jobb. Vil dog gjerne høre erf. med aleris.
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Ikke hørt noe om de, men slenger meg på her for å få noe svar om erfaring fra den klinikken. Likte hjemmesiden deres ganske godt i forhold til Fana medisinske og klinikk Bergen. Masse god info
Gjest Ts Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Ts her. Sitter å venter på å få komme inn. Sittet i tjue min over tid.... Hmmm men håper denne damen er grei. Marit nordskar skal jeg til. :-)
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Ts her. Sitter å venter på å få komme inn. Sittet i tjue min over tid.... Hmmm men håper denne damen er grei. Marit nordskar skal jeg til. :-) Lykke til! Vil gjerne høre hvordan det går
Gjest RompeRusk Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Jeg var hos frøken Nordskar når jeg fikset på mine bryst Kjempefornøyd med både resultat, behandling før, under og etter operasjon 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Ts her. Hei igjen. Har nå vært på konsultasjon hos henne og hun var veldig hyggelig, og nøye... målte både her og der og fortalte mye om selve protesene og alt mulig. Hun anbefalte anatomiske(for meg spiller ikke det så stor rolle om det er runde eller anatomiske) og jeg prøvde størrelser. 330gr var veldig fint og det mente hun også. MEN hva er prisen der?? hun sa runde var 5000kr billigere enn anatomiske. Likte meg godt der, så vil gjerne høre erfaringer. Kjekt å høre du er fornøyd RompeRusk, hva operasjon tok du og evnt hvor mange gr og hvilke pris?? Håper jeg får konsultasjon på FMS snart Anonym poster: 1bde7a6fcad294d355a476688d2ce883
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Lykke til! Vil gjerne høre hvordan det går Takk Beskrev det over. Vil du ta? Evnt når? Anonym poster: 1bde7a6fcad294d355a476688d2ce883
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Takk Beskrev det over. Vil du ta? Evnt når? Anonym poster: 1bde7a6fcad294d355a476688d2ce883 Ja, jeg er ikke 100% sikker. Tenkt på det i mange år og snakket med familien og kjæresten om det i går, de er ganske i mot det. Men jeg skal i vertfall på konsultasjon snarest hos klinikk Bergen og Fana medisinske tenkte eg siden eg har hørt mest bra om de og snakket med et par som e veldig fornøyd. Hvis du søker på cee cee her på KG, kommer du inn på en blogg som handler om brystforstørring. Har ikke lest igjennom alle innleggene, men er mange gjennom flere år 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Hei igjen. Synes ikke du skal bry deg om hva dine venner, kjæreste eller familie mener. Det er trosalt DIN kropp og du som skal ha dine bryster resten av livet. Jeg er veldig positiv til brystforstørrelse og ser ikke noe grunn i at det skal være dumt dersom man selv ønsker det. Resultatene blir fine og naturlige, eller du kan velge at de skal være ekstra store og ser mer unaturlig ut, det er helt opp til deg. Jeg er 100% sikker på mitt valg og har også tenkt på dette lenge. Jeg har ikke hatt barn eller ammet, men jeg trener endel(fordi jeg liker det og ikke pga slanking), dette gjorde da jeg startet med det at jeg gikk en del ned i vekt på brystene og de ble merkbart mindre. Jeg hadde ikke så store bryster før heller, så nå ønsker jeg meg mine gamle pupper tilbake + mer. Jeg vil ha bryster som passer min kropp. Jeg er slank, men jeg har både hofter, lår og rumpe slik som jeg mener en kvinne skal ha, men puppene liksom... de mangler... Håper på nye bryst inne utgangen av mars!!!!!! Anonym poster: 1bde7a6fcad294d355a476688d2ce883
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Er forsåvidt enig, men har nylig flyttet hjem igjen til mor etter tre år i Oslo. Blir kjipt med dårlig stemning hjemme og jeg er på jakt etter leilighet, så skal eg bruke penger på dette istedenfor. Men ellers er det selvfølgelig mitt valg og eg vet at eg aldri kommer til å føle meg vel sånn som dette. Har det fint, men det påvirker livet mitt mer og mer. Jeg fyller såvidt en 70A, not even a handfull Jeg har ikke så mye hofter og lår heller så jeg vil ikke overdrive. Tenkte å se det an på en konsultasjon. Ut i fra det eg har lest, tenker eg kanskje litt over 200g
Gjest Snart flat igjen Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Hei, jeg ble operert på klinikk Bergen. Runde, 240 cc over muskel. Jeg har to barn og er 1.75 og 58 kg. Jeg angrer og psyker meg opp til å få protesene fjernet, vet bare ikke hvor jeg skal få det gjort. Silikon føles unaturlig ut, selv om det ser veldig bra ut med klær på. uten klær, derimot....Ligger jeg på ryggen står puppene rett opp, og de er heller ikke særlig myke som normale bryst. Jeg har i flere år innbilt meg selv at det så naturlig ut. men det gjør det ikke.. Jeg vil advare deg hvis kjæresten din er mot operasjon, silikon er turn- off for mange menn. Selv om det selvfølgelig til syvende og sist er ditt valg og din kropp :-) ps : velg anatomiske proteser under muskel hvis du vil ha et naturlig resultat. Har du lite brystvev fra før vil de nok uansett føles harde ut.
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Hei, jeg ble operert på klinikk Bergen. Runde, 240 cc over muskel. Jeg har to barn og er 1.75 og 58 kg. Jeg angrer og psyker meg opp til å få protesene fjernet, vet bare ikke hvor jeg skal få det gjort. Silikon føles unaturlig ut, selv om det ser veldig bra ut med klær på. uten klær, derimot....Ligger jeg på ryggen står puppene rett opp, og de er heller ikke særlig myke som normale bryst. Jeg har i flere år innbilt meg selv at det så naturlig ut. men det gjør det ikke.. Jeg vil advare deg hvis kjæresten din er mot operasjon, silikon er turn- off for mange menn. Selv om det selvfølgelig til syvende og sist er ditt valg og din kropp :-) ps : velg anatomiske proteser under muskel hvis du vil ha et naturlig resultat. Har du lite brystvev fra før vil de nok uansett føles harde ut. Hei, interessant å høre. Kjipt at du angrer da. Når tok du det? Hvor store bryst hadde du fra før? Hadde jeg hatt litt, så hadde jeg nok ikke gjort det, men når man ikke føler seg feminin er det ganske tøft for selvtilliten. Det går utover mitt sosiale liv og ikke minst sexlivet. Har aldri shoppet med andre før, klarer det bare alene..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Hei! Har noen erfaring med aleris i Bergen? Til brystforstørrelse? Har ikke funnet noe erfaringer der ifra, her inne. Evnt erfaring med andre klinikker? Var på konsultasjon på TERES(klinikk Bergen) hos dr.ørner i går og det virket greit der, de kan nok jobben sin ja! Kirurgen var litt spesiell men tror likevel det hadde blitt en fin jobb. Vil dog gjerne høre erf. med aleris. Dr.Ørner har operert meg i 2009 og jeg er veldig fornøyd med jobben han gjorde samt mine 3 venniner som e blitt operert av han noen år tidligere Anonym poster: 948e1ba8cddb8e0166af8544426f34d4
Gjest Snart flat igjen Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ble operert for 5 år siden. Brukte 70 a i størrelse før operasjonen, brystene ble borte etter at jeg fikk barn. Dr ørner er flink, men han liker nok best å jobbe med runde proteser over muskel. Passer best for de med bryster fra før ;-) Forstår fortvilelsen din av ikke å ha bryster, bare ikke end opp med å skaffe deg et nytt kompleks :-)
Aven. Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ble operert for 5 år siden. Brukte 70 a i størrelse før operasjonen, brystene ble borte etter at jeg fikk barn. Dr ørner er flink, men han liker nok best å jobbe med runde proteser over muskel. Passer best for de med bryster fra før ;-) Forstår fortvilelsen din av ikke å ha bryster, bare ikke end opp med å skaffe deg et nytt kompleks :-) Ok, ut ifra det jeg leser er det nok best å ta under muskelen for meg da. Men vet du om det er farligere siden det er nærmere organene? Skal ta et par konsultasjoner før jeg bestemmer meg uansett og skrive en for og mot liste. Er redd for den fellen, at man tenker bare fikse litt her og der fordi det blir enkelt. Men siden dette ikke er noe jeg plutselig vil, men har tenkt på i flere år så TROR jeg at jeg er ganske trygg i forhold til det. Er veldig fornøyd med kroppen ellers og stolt, men akkurat det komplekset begynner eg å slite skikkelig med og det tærer fælt på forholdet mitt. Har blitt så usikker og sjalu selv om kjæresten min sier at han er fornøyd med kroppen min. Problemet er jo at JEG ikke er det.
Gjest Snart flat igjen Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Jeg kjenner godt igjen den usikkerheten du beskriver. Det er litt av grunnen til at jeg synes det er vanskelig å fjerne protesene; det kommer til å bli tøft å se seg i speilet etterpå.. Men jeg merker allikevel at dette med pupper blir mindre og mindre viktig for meg ( er i 30-årene ). Jeg har heller ikke lyst at jentene mine skal gjøre samme tabben som jeg, for de får nok små bryster de også;-) for å lære de å akseptere seg selv, må jeg nok selv gå foran som et godt eksempel. En annen ting som ofte blir bagatellisert er at man kan miste følelsen i brystvortene. For meg er det trist at den er forsvunnet. Lurer på om jeg får følelsen tilbake når protesene er fjernet..:-( Uansett, kirurgen på aleris jobber tydeligvis med brystrekonstruksjoner også, hun virker flink. Har fått det for meg at kvinnelige kirurger har bedre forståelse for hva en kvinne mener når hun etterspør et naturlig resultat enn mannlige kirurger. Under muskel er visstnok ikke farligere enn over muskel, men brystmuskelen vil bli ødelagt, så hvis du trener en del er det en ulempe. Det er høy sannsynlighet for å utvikle kapsel dersom man blir gravid og har brystproteser. Så hvis du er ung og barnløs, er det nok et argument for å tenke seg godt om..
Gjest RompeRusk Skrevet 19. desember 2012 #17 Skrevet 19. desember 2012 Ts her. Hei igjen. Har nå vært på konsultasjon hos henne og hun var veldig hyggelig, og nøye... målte både her og der og fortalte mye om selve protesene og alt mulig. Hun anbefalte anatomiske(for meg spiller ikke det så stor rolle om det er runde eller anatomiske) og jeg prøvde størrelser. 330gr var veldig fint og det mente hun også. MEN hva er prisen der?? hun sa runde var 5000kr billigere enn anatomiske. Likte meg godt der, så vil gjerne høre erfaringer. Kjekt å høre du er fornøyd RompeRusk, hva operasjon tok du og evnt hvor mange gr og hvilke pris?? Håper jeg får konsultasjon på FMS snart Anonym poster: 1bde7a6fcad294d355a476688d2ce883 Jeg tok ikke silikon, men korrigerte de pga veldig store ujevnheter på størrelse. Det ble beskrevet som "brystreduksjon", betalte 12 000
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #18 Skrevet 19. desember 2012 Jeg må bare si meg helt enig med gjest snart flat igjen! Det er som å høre meg selv. Jeg ble operert for 10 år siden, av dr Ørner. Jeg hadde A cup og store komplekser for puppene. Var veldig fornøyd med kirurgen! Fikk runde, over muskel. Ser naturlig ut, i hvert fall de første årene. Så fikk jeg hard kapsel etter ca 6 år, og det er ikke pent, pluss ubehagelig! Så de siste fire årene har jeg gått med harde, vonde pupper som ser unaturlige ut. Har ikke hatt råd til å fjerne de, for det koster! Ca 24-29 000 for fjerning av proteser og kapsel. Så jeg byttet egentlig bare ut komplekse for små pupper med komplekser for unaturlige pupper! Jeg mistet også nesten all følelse i begge brystvortene, dvs de føles som de er halvveis bedøvd hele tiden. Ubehagelig. Jeg var 23 når jeg tok silikon, og jeg skulle ønske at jeg hadde hørt på familie og kjæreste som alle sa jeg ikke burde gjøre det. Kunne jeg valgt igjen hadde jeg heller brukt de til sammen 50000 kronene jeg har kastet bort på pupper til psykologtimer for å hjelpe meg til å akseptere kroppen min slik den er. Nå skal jeg fjerne mine innlegg i januar, og ikke sette inn nye! Så mitt råd er - tenk deg nøye om. Husk at innlegg må byttes. Tenk på kostnadene med å måtte opereres hvert 10-ende år. Tenk om du mister følelse. Tenk om de blir harde, slik som meg - det kan skje når som helst. Tenk på at din verdi som menneske ikke ligger i puppene dine. Tenk på at om du opererer og så vil fjerne dem så vil det føre til at du mister litt av ditt naturlige brystvev, slik at du risikerer å sitte igjen med enda mindre pupper. Har du tenkt å ha silikon for alltid? Les om alt som kan gå galt - bottoming out, double bubble, monoboobs. Husk at om du legger under muskel så både ødelegger du muskelen, og gjør det enda vanskeligere når du en dag vil fjerne dem. Muskelen er da blitt strukket og har vanskelig for å feste seg. Kirurgen må også kutte veldig nært lungene dine, så det innebærer en ekstra risiko for at lungene punkteres under operasjonen. Om du gjør dette, gjør deg selv en tjeneste og velg de minste innleggene, og legg dem over muskelen. Da gjør du minst mulig skade på kroppen din. Tro meg, ditt fremtidige jeg vil takke deg! Anonym poster: fd287697587589d6c4e3f2ffc57504c7
Aven. Skrevet 20. desember 2012 #19 Skrevet 20. desember 2012 Jeg må bare si meg helt enig med gjest snart flat igjen! Det er som å høre meg selv. Jeg ble operert for 10 år siden, av dr Ørner. Jeg hadde A cup og store komplekser for puppene. Var veldig fornøyd med kirurgen! Fikk runde, over muskel. Ser naturlig ut, i hvert fall de første årene. Så fikk jeg hard kapsel etter ca 6 år, og det er ikke pent, pluss ubehagelig! Så de siste fire årene har jeg gått med harde, vonde pupper som ser unaturlige ut. Har ikke hatt råd til å fjerne de, for det koster! Ca 24-29 000 for fjerning av proteser og kapsel. Så jeg byttet egentlig bare ut komplekse for små pupper med komplekser for unaturlige pupper! Jeg mistet også nesten all følelse i begge brystvortene, dvs de føles som de er halvveis bedøvd hele tiden. Ubehagelig. Jeg var 23 når jeg tok silikon, og jeg skulle ønske at jeg hadde hørt på familie og kjæreste som alle sa jeg ikke burde gjøre det. Kunne jeg valgt igjen hadde jeg heller brukt de til sammen 50000 kronene jeg har kastet bort på pupper til psykologtimer for å hjelpe meg til å akseptere kroppen min slik den er. Nå skal jeg fjerne mine innlegg i januar, og ikke sette inn nye! Så mitt råd er - tenk deg nøye om. Husk at innlegg må byttes. Tenk på kostnadene med å måtte opereres hvert 10-ende år. Tenk om du mister følelse. Tenk om de blir harde, slik som meg - det kan skje når som helst. Tenk på at din verdi som menneske ikke ligger i puppene dine. Tenk på at om du opererer og så vil fjerne dem så vil det føre til at du mister litt av ditt naturlige brystvev, slik at du risikerer å sitte igjen med enda mindre pupper. Har du tenkt å ha silikon for alltid? Les om alt som kan gå galt - bottoming out, double bubble, monoboobs. Husk at om du legger under muskel så både ødelegger du muskelen, og gjør det enda vanskeligere når du en dag vil fjerne dem. Muskelen er da blitt strukket og har vanskelig for å feste seg. Kirurgen må også kutte veldig nært lungene dine, så det innebærer en ekstra risiko for at lungene punkteres under operasjonen. Om du gjør dette, gjør deg selv en tjeneste og velg de minste innleggene, og legg dem over muskelen. Da gjør du minst mulig skade på kroppen din. Tro meg, ditt fremtidige jeg vil takke deg! Anonym poster: fd287697587589d6c4e3f2ffc57504c7 Kjente at jeg ble påvirket av det du skrev. Tenker som det knaker både for og imot. Er det ikke større sannsynlighet for at det blir unaturlig hvis eg tar over muskelen når eg e ganske flat? Skjønner at det må være utrolig vondt å bruke så mye penger og deretter få komplikasjoner osv. Men hvordan følte du deg etter operasjonen ? De første to årene. Når du kunne se deg stolt i speilet og bruke alt av kjoler og topper uten å se ut som en gutt Jeg vil gi alt for å føle meg stolt en dag, kunne vise utrigning og ikke bekymre meg for innlegg og bh'er. Det verste er bikinier, jeg har mange i alle former og farger, jeg elsker stranden. Men det er ingenting som holder dem på plass. Er kjipt både sånn som jeg har det, og sånn som du har det, men du har hatt den gode stolte følelsen. Det har ikke jeg. Jeg har brukt masse penger på psykolog og hypnose, det blir bedre i perioder. Til eg f.eks skal ut eller på stranden og ser meg selv. Hadde jeg bare hatt LITT..
Gjest Snart flat igjen Skrevet 20. desember 2012 #20 Skrevet 20. desember 2012 Forstår deg veldig godt, Aven. Men tenk deg VELDIG godt om før du lar deg operere. Jeg kan med hånden på hjertet si at silikon IKKE har gjort meg lykkeligere. Og utringede klær går jeg aldri med, for da lyser det silikon lang vei.. Tro meg, dette er mer pinlig å enn å ha små bryster... Tenk også på at det er vanskelig å oppdage brystkreft når man har proteser, og at du vil ha arr resten av livet.. Og legg merke til alle de vakre modellene og skuespillerne som har små pupper :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå