Gå til innhold

Jeg dyrker negative tanker! Hjelp meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en utrolig glad person. Husker klassekameratene mine lurte på åssen jeg klarte å være glad "hele tia", og jeg fikk hele tiden skryt for at jeg alltid klarte å se livet fra den lyse siden. Jeg var rett og slett evig optimist!

De siste årene, spesielt etter jeg rundet 20 (er i dag 25) har jeg blitt mye mer negativ. Jeg er mye lei meg, jeg gråter lett. Jeg har en følelse av desperajon, fortvilelse. Dette høres dramatisk ut, og det er egentlig ikke så dramaitisk og ille som jeg forklarer. Det er bare det at jeg føler meg generelt mer deppa og har et mye mer negativt syn på livet ift jeg hadde før! Jeg vet at jeg ikke er ordentlig deprimert, men jeg dyrker vonde tanker mye mer enn før og lar de ta større plass i livet mitt.

La meg ta et eksempel. Hvis jeg blir sjalu for noe, klarer jeg ikke å evfeie tankene. Jeg utsetter meg selv for smerten jeg får ved å dyrke sjalusien og mate "trollet" og dette virker jeg bare mot sin hensikt for trollet får bare større plass i livet mitt. Men jeg tenker noen ganger at hvis jeg dyrker det går følelsene over, men de gjør ikke det. Og jeg klarer ikke slutte å tenke vonde tanker selv om jeg vil . Jeg har ikke kontroll over de negative følelse og tankene. Og jeg føler da at jeg mister kontrollen over mitt eget liv og min egen lykke.

I tillegg tenker jeg alltid det verste. ALLTID. Dette gjelder spesielt ift kjæresten min, det sliter på forholdet vårt og det blir verre og verre.

Har noen noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La meg gjette, du begynte på hormonprevensjon sent i tenårene, eller tidlig i 20 årene?

Skrevet

Det handler ofte om å bli bevisst sine egne automatiske negative tanke, og prøve å stoppe og snu de. Det er virkelig ikke lett, men det funker!

Sikker på at du ikke er deprimert og trenger hjelp utenfra til å snu dette?

Ønsker deg uansett lykke til, det er ikke noe årleit å ha det sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...