Gjest Liz Skrevet 11. juni 2013 #21 Skrevet 11. juni 2013 Det er trist å høre at din mor ødela din oppvekst. Har selv hatt en tøff oppvekst (min mor er mye grunn til det, men har også opplevd mye i voksen alder). Men ingen er like, og selv om man har blitt diagnotisert med borderline eller emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse som det går under nå, så ligger det fortsatt en personlighet under. Man er ikke bare borderline. Jeg har selv borderline, ocd og bipolar 2. Jeg har en datter på 2 1/2, og alle sier at jeg er en god mor (bedre enn de selv var får jeg også høre). Men jeg er også veldig bevisst på hva disse diagnosene innebærer, og gjør alt for at hun ikke skal preges av dette. Barnevernet tar ikke fra deg barna uten ekstremt god grunn. Jeg er selv offer for omsorgssvikt ++ Barnevernet har vært involvert under oppveksten, men de hjalp kun til. Det var aldri noe tema at vi skulle bli tatt bort fra vår mor. Jeg har i dag et veldig godt forhold til min mor, og hun er nå min beste støtte i forhold til mine problemer da hun forstår mye av det jeg går igjennom (så hun har nok noe av disse selv). Jeg var selv bekymret for barnevernet, men har etterhvert forstått av det ikke er noe å være redd for. Min psykolog har også fortalt meg mye om dette. Borderline er noe forferdelige greier, men man må bare gjøre det beste ut av det, lære seg å leve med det- og få hjelp til å styre det, slik at det ikke styrer deg. Min borderline mor ødela hele søskenflokken og kan den dag i dag enda ikke fatte hva hun gjorde feil...Hun er verdens største offer, og alt er noen andres skyld. Hun fungerte tilsynelatende helt ok, men hadde så mange problemer og klarte ikke å knytte seg til og stole på sine egne barn engang.Jeg skulle ønske barnevernet hadde sett hva som skjedde og hjulpet oss.Borderline er ikke forenelig med å ha barn med mindre du får hjelp hele veien. Anonym poster: 71587863a662082efd4d9d1a47e2a2ef
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #22 Skrevet 7. november 2013 Nei, psykologer eller leger har ikke lov til det. Samme hva slags diagnose man har, t.o.m. pedofili-diagnose. De har derimot plikt til å varsle fra dersom det er veldig sannsynlig at man er en fare for andre eller seg selv. Selvfølgelig har de lov til dette, de har til og med PLIKT til å gjøre dette. Hvis en lege/psykolog mener at en person ikke er kapable til å ta vare på et barn, så skal det meldes ifra. Anonymous poster hash: beb7f...421
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå