AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Februar nærmer seg og pga. gener trenger jeg en liten tur sydover. Hvis ikke går jeg tom for energi i løpet av vinteren og blir deprimert. Jeg har vært på noen gruppeturer tidligere og jeg har forsøkt å reise helt alene. Resultatet da jeg reiste helt alene var at jeg holdt på å dø på meg av ensomhet. Jeg har behov for å ha folk rundt meg. Gjerne ca. på min egen alder ca. 26-45 år. Jeg er selv 33 år gammel. Er det noen som kjenner til dilemmaet? Jeg har dessverre ingen jeg vet om som jeg kan spørre om å bli med sydover. Tenker at det ville passet med jobb og slikt med ca. en uke +- rundt midten av februar til i løpet av mars måned. Er takknemlig for alt av tips! :-) Anonym poster: a92608b596ea731427c2d4e537b27e5f
Chloe- Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Den Norske Turistforening et forum for single som heter Fjelltreffen. De han også en kategori for å finne reisevenner til utland. Det var ganske labert der inne nå, men ditt innlegg kan jo være det første? https://www2.turistforeningen.no/fjelltreffen/index.php?&page=1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 sjekk reisevenn Anonym poster: 996195f3ea6eeee4134830132def3f0d
Gjest barista Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Registrer deg på nettsider som handler om å finne en reisevenn.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 sjekk reisevenn.no Anonym poster: 996195f3ea6eeee4134830132def3f0d Anonym poster: 996195f3ea6eeee4134830132def3f0d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Februar nærmer seg og pga. gener trenger jeg en liten tur sydover. Hvis ikke går jeg tom for energi i løpet av vinteren og blir deprimert. Jeg har vært på noen gruppeturer tidligere og jeg har forsøkt å reise helt alene. Resultatet da jeg reiste helt alene var at jeg holdt på å dø på meg av ensomhet. Jeg har behov for å ha folk rundt meg. Gjerne ca. på min egen alder ca. 26-45 år. Jeg er selv 33 år gammel. Er det noen som kjenner til dilemmaet? Jeg har dessverre ingen jeg vet om som jeg kan spørre om å bli med sydover. Tenker at det ville passet med jobb og slikt med ca. en uke +- rundt midten av februar til i løpet av mars måned. Er takknemlig for alt av tips! :-) Anonym poster: a92608b596ea731427c2d4e537b27e5f Hva med å prøve cruice? Mange som liker det, og siden det formerlig kravler med aktiviteter der skal det ikke være vanskelig å finne folk. I USA har de dessuten temacruice (til Karibien), jeg vet de har aldersbegrensninger og alt slags rart. Men det er kanskje for langt å dra? Anonym poster: f7bbd5aab86adf97176537970cc9031c
Nettinettet Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Jeg ble jo invitert med på Cruise av en fyr på møteplassen i fjor og har også blitt invitert med på sydenturer før. Jeg har sett flere som har etterlyst reisepartnere via gramafonen på Møteplassen, så jeg tror det er mange som benytter seg av det. 1
PanLi Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Bo på Hostell! Alltid noe som skjer, og mange å bli kjent med! Ikke ensomt i det hele tatt. Det bruker å være folk der i alle aldre. Jeg er selv nærmere 30, og i sommer var jeg på rundreise i USA, og innom flere ulike hostell. De fleste gjestene på hostellet generelt var rundt 20-35 år. Noen eldre, også Hosteller er fine i at de arrangerer utflukter, sosiale aktiviteter, har selvbetjent frokost (lett å mingle med andre!), Wi-Fi og PC til utlån, slappe-av område hvor en kan se TV, spille og snakke med andre og gjerne også treffe noen som planlegger moromme aktiviteter og ekskursjoner som en kan henge seg på! De flese hosteller har som regel også en pub/kafe/bar hvor det er god stemning og lett å komme i snakk med andre! Jeg anbefaler hostellivet varmt! Det er koselig og sosialt, og en møter mange hyggelige, åpne, reflekterte og flotte mennesker! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Takk til alle for forslag! :-) TS Anonym poster: a92608b596ea731427c2d4e537b27e5f
Aeternitas Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 På reisevenn.no fant jeg ei jente jeg dro på tur med, det var perfekt! Anbefaler virkelig den siden!
Taste of Slow Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Hei, jeg reiser stort sett alltid alene på tur - jeg trives godt med å være fleksible og kunne gjøre som jeg vil. Her er noen av mine tips: - registrer deg på Couchsurfing, der kan du treffe folk som bor der du skal reise (og du kan også finne noen å bo hjemme hos dersom du ønsker det) - prøv Thorntree forim på Lonely Planet - der har du egne forum for land, så du kan prøve å søke etter reisefølge der - Bo på hostell! Her treffer man som oftes masse hyggelige folk, og det er absolutt ikke bare unge mennesker som bor på hosteller. Dersom du velger å bo på dorm med flere treffer du garantert folk. - Legg opp til en aktivitetsferie, sjekk ut litt hva man kan gjøre der du har lyst å reise - og prøv å meld deg på turer der de setter sammen større grupper. - Ikke stikk nesa i en bok hver gang du sitter for deg selv. Se på folk, smil og se glad ut - og plutselig har du en samtale i gang - Dersom du er komfortabel med det: legg opp til en fleksibel tur der du bare har booket flybilletter, så er det enkelt å reise videre om du ikke trives - eller hive deg med folk du treffer på eventyr. Håper noen av disse tipsene funker for deg 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 27. desember 2012 #12 Skrevet 27. desember 2012 Er jeg som er TS. Noen av dere som har prøvd denne: http://www.singelreiser.org/ Ser at det i hovedsak er svensker. Noen erfaringer? Tror en guidet gruppetur hadde vært det beste for meg nå til å begynne. Jeg klarer ikke å være alene over for lang tid og jeg trenger noen som jeg er på bølgelengde med som jeg kan åpne meg litt for. Hvis ikke føler jeg meg ensom :-(. Ellers var vel planen å slenge seg nedover til syden en tur, men jeg er redd ensomhet kan komme til å ødelegge turen slik som i sommer. Skal jeg slippe å føle meg ensom, så må jeg ha folk rundt meg som jeg er på bølgelengde med.
Musken Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 Bo på Hostell! Alltid noe som skjer, og mange å bli kjent med! Ikke ensomt i det hele tatt. Det bruker å være folk der i alle aldre. Jeg er selv nærmere 30, og i sommer var jeg på rundreise i USA, og innom flere ulike hostell. De fleste gjestene på hostellet generelt var rundt 20-35 år. Noen eldre, også Hosteller er fine i at de arrangerer utflukter, sosiale aktiviteter, har selvbetjent frokost (lett å mingle med andre!), Wi-Fi og PC til utlån, slappe-av område hvor en kan se TV, spille og snakke med andre og gjerne også treffe noen som planlegger moromme aktiviteter og ekskursjoner som en kan henge seg på! De flese hosteller har som regel også en pub/kafe/bar hvor det er god stemning og lett å komme i snakk med andre! Jeg anbefaler hostellivet varmt! Det er koselig og sosialt, og en møter mange hyggelige, åpne, reflekterte og flotte mennesker! Støtter denne!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Er jeg som er TS. Noen av dere som har prøvd denne: http://www.singelreiser.org/ Ser at det i hovedsak er svensker. Noen erfaringer? Tror en guidet gruppetur hadde vært det beste for meg nå til å begynne. Jeg klarer ikke å være alene over for lang tid og jeg trenger noen som jeg er på bølgelengde med som jeg kan åpne meg litt for. Hvis ikke føler jeg meg ensom :-(. Ellers var vel planen å slenge seg nedover til syden en tur, men jeg er redd ensomhet kan komme til å ødelegge turen slik som i sommer. Skal jeg slippe å føle meg ensom, så må jeg ha folk rundt meg som jeg er på bølgelengde med. Jeg har ikke prøvd, men har vurdert dem og så slått det fra meg pga mye dårlige omtaler. Hva med å prøve seilferie i Kroatia? Dere blir en fast gruppe på en båt over litt tid + noen dager i land. Har en kollega som anbefalte varmt - aldersfordelingen var god og det var trivelige dager. Anonym poster: f7bbd5aab86adf97176537970cc9031c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå