lillesmule Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Jeg har nå hatt 7 eksamener på de siste par ukene, og ble ferdig igår. Etter jeg var ferdig med den siste har jeg kun sittet apatisk og stirret i luften, og vært mer eller mindre i dårlig humør og deppa. Noen forklaringer på dette?? Jeg skulle jo være overlykkelig nå..
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Humøret kommer nok , når du har fått hvilt litt. Man trenger litt tid til å avreagere og fatte at det endelig er over . Forresten så gleder jeg meg til min datter kommer ut av " eksamensboblen" , for hun har vært helt håpløs og ha kontakt med i det siste . Anonym poster: a60893b83c4d698fc0e6f534f128760b 2
lillesmule Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2012 Takk skal du ha, da får jeg prøve å roe ned - med god samvittighet for første gang på lenge Ja, da får du være forberedt på at din datter også kan få en liten "posttraumatiskstress-reaksjon" etter eksamen.. Humøret svinger som bare det!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Takk skal du ha, da får jeg prøve å roe ned - med god samvittighet for første gang på lenge Ja, da får du være forberedt på at din datter også kan få en liten "posttraumatiskstress-reaksjon" etter eksamen.. Humøret svinger som bare det! Ja , slapp helt av , gjør noe du har måttet forsake pga eksamen JEG har gått veldig stilt i dørene med dattra ei stund jeg Anonym poster: a60893b83c4d698fc0e6f534f128760b
momo Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Det er nok ganske normalt. Selv takler jeg eksamener ganske dårlig, stresser meg skikkelig opp, leser mye, sover lite og bekymrer meg ennå mer. Så etter eksamen så trenger jeg stort sett en uke bare på å lade ut. Og synes det er verre på vinteren, enn på våren. Når jeg var ferdig nå, så gikk jeg å leide 5 romantiske komedier, og satt i 2 dager og bare lada ut.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Veldig vanlig! Blir skuffet etter hver eksamensperiode, tenker at det skal bli sååå deilig å bli ferdig, da skal man ut å feire osv. Men når jeg endelig er ferdig, er jeg bare slapp i kroppen, tårene sitter løst og det er så antiklimaks! Blir ofte syk også. Anonym poster: d32aaf3ebc1d209a87c4b1880d075f0e 2
Gjest Daenerys Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Jeg må ofte ha to-tre dager, minst, på å komme meg etter eksamen Helt vanlig
Spirali Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Jeg kjenner godt til posteksamensblues... Godfølelsen kommer, og du har vært kjempeflink! Syv eksamener er ikke for hvemsomhelst 1
Gjest Tekola Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Jeg blir alltid syk etter eksamen, jeg. Hvert jævla år Slapp helt av, ta livet med ro, gjør ting du har hatt lyst til å gjøre og bare kos deg litt. Det er helt normalt å føle seg uttafor etter en heftig eksamensperiode! Tok eksamner for nesten 60 poeng et semester, jeg var ikke til å få kontakt med før et par dager etterpå
Gjest barista Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Du har vært flink! Men jeg er nokså lik. Sitter i dag, fått ferie. Ferdig med alle eksamener, første dag med juleferie. Og jeg er hverken glad eller lettet. Bare deppa, lei og lyst til å krype under dyna å bli der i ett par dager. Har ikke lyst til å dra på jobb, eller prate med folk. Føler meg litt tom. Litt "godt" å vite at andre har det likt.
Gjest norah Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Det er helt normalt Jeg ble aldri vanskelig i humøret, men kroppen krøllet seg alltid. Nesten uten unntak. Slik er det jo gjerne for de som har en veldig stressende jobb også; alltid syk i ferier. Den sommeren jeg leverte masteroppgaven (hadde jobbet i tillegg/vært langvarig syk/tok 2 eksamener samtidig) så var jeg forberedt; og da lå jeg vel 1-2 måneder(hele sommeren) omtrent på sofaen kun avbrutt av at jeg sneglet meg ut på cafè med venninner for å få tilbake de sosiale evnene jeg hadde mistet totalt ukene før levering- var helt merkelig å være ute blant folk igjen Heldigvis våknet jeg brått til både sosialt og fysisk til jeg skulle begynne i min nye jobb på tidlig høst
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Batteriet er tomt i ca en ukes tid etter eksamensperioden. Anonym poster: 7403d124e4f6e1baf94e12db9aff14b9
Surriball Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Jeg pleier å ha en skikkelig frihetsfølelse etter siste eksamen, men når eksamenene har vært veldig tette og tunge trenger jeg litt tid til å komme meg. Spesielt nå de siste dagene når jeg hadde et svært fordypningsprosjekt som jeg jobba med konstant i ukesvis var det skikkelig antiklimaks. Trodde jeg skulle juble etter å ha levert, men nei. Var bare emosjonelt ustabil og utslitt
Gjest Raindrops Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 Jeg drar alltid rett hjem og legger meg i sengen min for å sove etter hver eksamen. Når jeg er ferdig med alle er det bare seriegloing og alt for lange morgener i sengen i et par dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå