Pusebaby Skrevet 10. mars 2004 #1 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg veet at sikre perioder aldri er helt sikre... men når er de? uka før mensen og uka etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 10. mars 2004 #2 Del Skrevet 10. mars 2004 Leste nettop om dette i ilusterert vitenskap... Ikke satse på sikre perioder fordi de fleste kvinner har el to eller flere ganger i løpet av en syklus. Forskerne var ikke sikker på når og hvor ofte de andre var enda men de hadde funnet ut da var mer enn en. Derfor er det mange som blir gravid når de satser på sikre perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 10. mars 2004 #3 Del Skrevet 10. mars 2004 Det der ville jeg tatt med en klype salt... Det finnes en hel haug med kvinner som driver og temperaturmåler for å finne eggløsningstidspunkt, og det er IKKE kjempevanlig med mer enn en eggløsning pr. måned. Hvis du vil vite mer om sykluser og slikt, se på dette forumet. http://www.ovusoft.com/forum/Default.asp?c...ieCheck=7928847 Dette er et forum for de som bruker "Ovusoft fertility software", et pc-program for de som vil måle temperatur og srive statistikk for å finne sikre og usikre perioder (for å bli gravide eller for å unngå å bli det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 10. mars 2004 #4 Del Skrevet 10. mars 2004 Det sto faktisk at de aller fleste hadde flere enn en. Men ettersom de ikke hadde funnet ut så mye mer rundt det enda, ville de vente med å gjøre noe stor sak ut av det. Var forresten Danske og engelske forskere.... Men det er jo mulig de tar feil, men jeg ville bare nevne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #5 Del Skrevet 10. mars 2004 et annet program man kan bruke for å få oversikt over syklusene sine ved å ta temperaturen er www.fertilityfriend.com. Det er gratis, og jeg synes det funker veldig bra..Det eneste er jo at man ikke veit når eggløsningen er før et par dager etter den har vært, men etter et par sykluser så begynner du jo å kjenne kroppen din da. Det er viktig at du har regelmessige sykluser, ellers så kan du jo ikke forutsi når eggløsningen skal være, og det kan jo f.eks være at el forskyves hvis du er stresset en periode, men å stole på sikre peridoer er ganske risikabelt hvis du absolutt ikke vil bli gravid!! Det går også an å kjøpe ladycomp og babycomp. Da tar du målinger hver dag, og den fungerer som en liten datamaskin som sier i fra når du er sikker og ikke. Å stole på at du er sånn ca i en sikker periode er iallefall ikke særlig lurt, men det skjønner du vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 23. april 2004 #6 Del Skrevet 23. april 2004 Er det ikke slik at hvis man får mer enn én eggløsning (noe som er sjelden) kommer den siste alltid innen 24 timer etter den første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2004 #7 Del Skrevet 23. april 2004 Du kan bli gravid under mensen også, så sikre periodar bør berre brukast som prevensjon dersom det er greit å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 23. april 2004 #8 Del Skrevet 23. april 2004 Du kan bli gravid under mensen også' date=' så sikre periodar bør berre brukast som prevensjon dersom det er greit å bli gravid.[/quote'] Spørs på lengden av syklusen, hvis man har svært kort syklus kan man bli gravid under menstruasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 24. april 2004 #9 Del Skrevet 24. april 2004 Hva skal egget feste seg i da? :klø: Det er jo "sengen" til det befruktede egget som kommer ut når man har mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2004 #10 Del Skrevet 24. april 2004 Hva skal egget feste seg i da? :klø: Det er jo "sengen" til det befruktede egget som kommer ut når man har mensen. Men egget kan overleve eit par dagar, og då kan det feste seg seinare, trur eg. Det går altså an, eg vart gravid dagen etter menstruasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå