AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei! Har noen av dere vært på CT undersøkelse? Jeg skal på det snart, og jeg er så sinnsykt nervøs.. Generelt så synes jeg alt av leger og sykehus er skummelt. Hvis noen av dere har vært på det, hvordan foregår det, er det skummelt, tar det lang tid? Må de fleste ta kontrastvæske? Og skjer det intravenøst? Har til og med hørt det kan skje rektalt Det er forresten nyrene jeg skal ta CT av. Men på arket jeg fikk sto det magen/urinveiene Trur du jeg trenger sånn kontrastvæske? Anonym poster: b77361abbe2639a8d172d140375189bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Del Skrevet 18. desember 2012 Du ligger på et bord som selv går inn i trommelen som tar bilder av deg. Det er ikke skummelt og tar ikke langt tid. Google opp CT så får du se bilder av den. Mest sannsynlig så må du drikke kontrast og kanskje også få kontrast intravenøst, det spørs litt på undersøkelsen. De er veldig profesjonelle og hyggelige (ihvertfall de gangene jeg har vært innom radiologisk avd.) Si i fra at du er nervøs så er de klar over det og tar hensyn til det. Anonym poster: f3132cdb0717ee7392a8ca1ebf822875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg fikk kontrastvæske da jeg tok CT-scan. Det gikk helt greit. Jeg fikk kontrastvæsken intravenøst og det var som å ta en blodprøve. Jeg ble litt varm i kroppen av væsken, og varmen kjentes best i bekkenet. Litt som om jeg måtte tisse. Så gå på do først Ellers ble jeg kjørt frem og tilbake i CT-maskinen i noen minutter mens sykepleier gikk ut av rommet. Det tok ikke lang tid og gikk helt fint. Jeg syns ikke du skal grue deg, men ikke legg deg der uten å ha tisset først Anonym poster: e474326db9d777e3d62165ae1317211d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest raddis Skrevet 18. desember 2012 #4 Del Skrevet 18. desember 2012 Det er ingen sykepleier som utfører CT undersøkelsen din, men en RADIOGRAF! Slå det opp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Del Skrevet 18. desember 2012 Det er ingen sykepleier som utfører CT undersøkelsen din, men en RADIOGRAF! Slå det opp!!! Å så sinna! Anonym poster: e92a44863137583dd2ab8a8e1e6a028a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #6 Del Skrevet 18. desember 2012 Takk for svar Skal huske og si ifra at jeg er nervøs og at jeg må tisse først Hørte også at man kunne få noe beroligendes før undersøkelsen, har dere vært borti dette? Leste ett sted at man må ut med piercinger før CT. Greia er at jeg har piercing i hufsetufsa og den er ikke like lett og få av og på, så tenkte og ta en telefon til de og høre om jeg må ta den ut først Anonym poster: b77361abbe2639a8d172d140375189bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå