Gå til innhold

hva er min ideelle vekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 173 cm høy, jente. Jeg veier 60 kg. Jeg har et par kilo for mye, som jeg ønsker å trene vekk. Men hvor mange kilo burde jeg gå ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke gå ned i vekt i det heletatt.

Skrevet

Det er umulig på den andre siden av en skjerm å vite hva din trivselsvekt er. Du får sette i gang å spise riktig og trene, så finner du fort ut av det! ;)

Jeg er 168 og trodde min ideelle vekt var på 55 (lå stabilt på det i slutten av tenårene og trivdes med det), men har nå funnet ut at min trivselsvekt er på mellom 58 og 60, går jeg noe under det, ser jeg ut som et pinnedyr med en gang!

Skrevet

Du kan gå ned til 55 hvert fall, men ikke noe særlig under.

Anonym poster: a4b829757a78eaa445a7b4d08c96df00

Skrevet

Er ca samma høyde som deg og veier 51, syns det er passe. Men igjen er du jo ikke overvektig og heller ikke nødt til å gå ned noe.

Gjest Blomst83
Skrevet

Er ca samma høyde som deg og veier 51, syns det er passe. Men igjen er du jo ikke overvektig og heller ikke nødt til å gå ned noe.

Du tuller? Du er da ekstremt undervektig.

Ts. Veier også for lite.

Skrevet

Du tuller? Du er da ekstremt undervektig.

Ts. Veier også for lite.

TS veier ikke for lite, nei. Brødhue.

Anonym poster: a4b829757a78eaa445a7b4d08c96df00

Gjest Blomst83
Skrevet

Å så frekk! 173cm og 60 kg? ut i fra bmi er ts et stykke under grensa. Så hvem verden lever du? Men igjen du velger å trykke på anonym før du poster,så det sier vel sitt. Men jeg postet svar på ts sin tråd og var ikke ute etter en diskusjon!

Skrevet

Er du sikker på at du trenger å gå ned?? Du har en veldig sunn BMI nå, og går du ned fem kilo regnes du som undervektig. Jeg vet at BMI-skalaen ikke er fullgod, men den gir en klar pekepinn i de fleste tilfeller. Kanskje trenger du bare å trene mer? Styrke for å definere kroppen, gjerne kjernemuskulaturen?? En med din vekt og din høyde er neppe "feit" eller "lubben" ifølge min definisjon i alle fall (:

Anonym poster: 94c9725c662e3afdc482e3fe147320e3

Skrevet

Jeg tipper du blir mer fornøyd om du starter å trene og får en fin balanse mellom muskler og fett, uansett vekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...